Permalänk
Medlem

Min Wimp Hifi krånglar..

Någon som varit med om nåt liknande,mitt Wimp Hifi har funkat felfritt i ca 2 månader,börjar därefter att stanna på diverse ställen i låtarna och startar ej igen utan man får pausa och starta igen spelar sedan ca 30 sek igen sedan samma.Buffrar oxå ca 1 min vid låtstart.Samma sak med webspelaren.Har även kopplat datorn direkt till modemet och även installerat om Win7 på den bärbara men det är lika på den stationära.
Har varit i kontakt med Wimp och dom gav mig en tidig beta spelare men det är samma med den sedan kommer dom fram till att dom vet inte vad det kan vara....och avslutar ärendet...!!
Därför frågar jag här om det möjligtvis kan vara nåt hos bredbandsbolaget som kan ställa till det?
Tycker även websidorna laddas långsamt samt att det tar tid att ladda ned filer,har ADSL.
Tacksam för råd.

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssen:

Någon som varit med om nåt liknande,mitt Wimp Hifi har funkat felfritt i ca 2 månader,börjar därefter att stanna på diverse ställen i låtarna och startar ej igen utan man får pausa och starta igen spelar sedan ca 30 sek igen sedan samma.Buffrar oxå ca 1 min vid låtstart.Samma sak med webspelaren.Har även kopplat datorn direkt till modemet och även installerat om Win7 på den bärbara men det är lika på den stationära.
Har varit i kontakt med Wimp och dom gav mig en tidig beta spelare men det är samma med den sedan kommer dom fram till att dom vet inte vad det kan vara....och avslutar ärendet...!!
Därför frågar jag här om det möjligtvis kan vara nåt hos bredbandsbolaget som kan ställa till det?
Tycker även websidorna laddas långsamt samt att det tar tid att ladda ned filer,har ADSL.
Tacksam för råd.

Det kan väl absolut vara ett problem med uppkopplingen snarare än med tjänsten i sig.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Hmm, har en vän som hade liknande problem, då körde han med en Netgear-router som han fick via ComHem. Nu fick han en version från Compal istället som verkar ha tagit bort alla problem. Så kolla om problemet härstammar från ditt router/modem.

Permalänk
Medlem

Har kopplat förbi routern (direkt in i modemet) och testat det blir lika ändå.
Ska kontakta Bredbandsbolaget imorgon får höra vad dom säger.

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssen:

Har kopplat förbi routern (direkt in i modemet) och testat det blir lika ändå.
Ska kontakta Bredbandsbolaget imorgon får höra vad dom säger.

Modemet har inte en inbyggd routerfunktion?

Permalänk
Medlem

Pratade med BBB idag men dom såg inget ovanligt på linan,dom kunde se mitt modem mm.
Jo modemet har ju router funktion..Har ett gammalt D.Link ADSL modem men det har ju inte stöd för bredbands tfn,men jag kan ju kolla om det blir nån skillnad med Wimp.

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem

Det blev snarare sämre med det modemet,jo BBB sa oxå att felet måste ligga hos Wimp enär det går att streama från youtube och liknande.
Jaha då står man här då och kan inget annat..

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem

Provat, sänka kvalitén till "320" istället för Lossless? Har du samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssen:

Det blev snarare sämre med det modemet,jo BBB sa oxå att felet måste ligga hos Wimp enär det går att streama från youtube och liknande.
Jaha då står man här då och kan inget annat..

Testat köra wimp hifi via telefon/surfplatta via Wi-fi i Lossless för att se om samma problem uppstår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caoz:

Provat, sänka kvalitén till "320" istället för Lossless? Har du samma problem?

Ja med 320 så funkar det som det ska,men det konstiga är att på förmiddagarna verkar det funka med HIFI oxå,har inträffat flera gåner...
Har tyvärr inte tillgång till telefon/surfplatta

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays