Permalänk

Corsair H110 mystiskt ljud...

Hej! Jag har en Corsair H110 AIO och har nyss köpt in tystare fläktar till mitt chassi och jag har nu börjat märka ett konstigt ljud från Corsair H110 pumpen... det är som ett surrande ljud, inte jättehögt, men ändå tillräckligt högt så att det stör mig då det är helt tyst i rummet.

Ska det låta så eller är det något som är fel med den?

Visa signatur

"Just because something doesn’t do what you planned it to do doesn’t mean it’s useless." – Thomas Edison

Permalänk
Medlem
Skrivet av thetech96:

Hej! Jag har en Corsair H110 AIO och har nyss köpt in tystare fläktar till mitt chassi och jag har nu börjat märka ett konstigt ljud från Corsair H110 pumpen... det är som ett surrande ljud, inte jättehögt, men ändå tillräckligt högt så att det stör mig då det är helt tyst i rummet.

Ska det låta så eller är det något som är fel med den?

Vicka lite försiktigt på ditt chassi ev kanske det är luftbubblor kvar i ditt system eller så är det din pump som surrar,min gör det endast om jag håller örat emot mitt chassi.

Permalänk
Medlem

som han över mig sa, testa att vicka lite på chassit, kanske tillomed lägga det ned otroligt försiktigt. o sedan slå lite med nageln på pumpen. gjorde susen för min h110

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk

Jag har skruvat låss den från chassis och testat att vrida runt den men det verkar inte har hjälpt... Ljudet blir dock lägre om man justerar pumphastigheten och sätter den till ca 60%.

Visa signatur

"Just because something doesn’t do what you planned it to do doesn’t mean it’s useless." – Thomas Edison

Permalänk
Skrivet av Hardy:

Vicka lite försiktigt på ditt chassi ev kanske det är luftbubblor kvar i ditt system eller så är det din pump som surrar,min gör det endast om jag håller örat emot mitt chassi.

Asså man hör den inte om man inte sätter örat mot den nästan. Man kan i och för sig höra den lite om det är helt tyst i rummet. Jag kanske bara är petig, men det är ändå ett lite irriterande ljud...

Visa signatur

"Just because something doesn’t do what you planned it to do doesn’t mean it’s useless." – Thomas Edison

Permalänk

Jag har Corsair Hydro Series H110 och om man som säger sätter örat i chassit så hör man pumpen ticka/rassla på. Jag hör inte tickandet/rasslandet från pumpen överhuvud taget annat än om jag sticker in huvudet i chassit

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 14TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Trinitypcw:

Jag har Corsair Hydro Series H110 och om man som säger sätter örat i chassit så hör man pumpen ticka/rassla på. Jag hör inte tickandet/rasslandet från pumpen överhuvud taget annat än om jag sticker in huvudet i chassit

Men det jag hör är inget tickande eller rasslande, utan det är mer ett surrande, ungefär som en mygga vid örat eller hur man nu ska beskriva det ^^

Visa signatur

"Just because something doesn’t do what you planned it to do doesn’t mean it’s useless." – Thomas Edison