Windows 10 får FLAC-stöd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Att FLAC nu officielt stöds av Microssoft, måste göra att stödet för det ökar, det är tex skandal att Spotify fortfarande inte kan spela upp locala FLAC-filer, trots att detta är något som efterlysts i åratal.
Man kan säga vad man vill om MS men det är en tung aktör på marknaden och inte något man bortse från.

Detta visar ju bara Spotifys ignorans, man e bara deras kompis om man betalar och håller käften.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spotify kan dra åt helvete. Jag använde det i 2 år när det kom. Betala allt o skrev till o med ihop lite listor till dem hur de kunde förbättra programmet. (Fick andra o skaffa det också!) Fick inte ett enda gensvar. De har inte ens ett nummer och hela deras marknadsföringsidé skriker "Vi ska ha pengar - håll käften"

Ledsen men om 5 år kommer Spotify inte ens finnas. Det finns inget intresse att förbättra det för människor.
Må låta negiativ. Men ingen orkar se det där spygröna skiten när de stora grabbarna kommer ut med lossless för 50 kr i månaden.

Spotify kanske finns kvar som en liten label för små indiegrejer i framtiden. Typ som en slags liten Facebook-sida där dom presenterar lite vad dom gör o så på dagarna. De två som finns kvar på kontoret.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Old school helt enkelt, ser ingen mening med att byta då jag ändå inte hör skillnad.

Skrivet av Tilax:

Varför används fortfarande mp3?! Vorbis är så mycket bättre.

Bra att Windows äntligen kan flac nu.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jonas1972:

Och det har med tråden att göra?

Precis noll,ni kan väl pma om ni inte är överens:-)

Absolut inte "noll", för flac används/säljs just för minst 44.1/16 och ibland även 88-192/24. Högupplöst betyder i vissa fall att du får media i samma upplösning som originalinspelningen och säljs därför ibland som "master quality".

Microsofts beslut har därför direkt koppling till frågan om varför vissa föredrar lossless-format. För vissa är detta något i åratal efterlängtat och för andra kanske det betyder "noll". Microsoft har uppenbarligen lyssnat till dem som inte anser det ha "noll" värde.

Skrivet av KiXeR:

Old school helt enkelt, ser ingen mening med att byta då jag ändå inte hör skillnad.

Det finns en för alla hörbar skillnad. MP3 är inte gapless och ifall musiken är tänkt att oavbrutet fortsätta mellan låtarna ger det upphov till otrevliga knäppningar (MP3 skapat med LAME förbättrar detta, men då handlar det om ett format jag sällan tror vi hittar i handeln och det hänger då också lite på huruvida spelaren kan hantera LAME-taggen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0x90:

Jag gillar råformat bättre än lossless.

I lol'ed.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Det är som att tala med en religiös stenmur..

Jag slår vad om att du inte hör skillnad på 44.1klHz och 92kHz.
Jag slår vad om att du inte hör skillnad på 128 och 320 kbps mp3s.

Men dagen du byter ut ditt skräp där hemma till riktiga högtalare, då kommer du veta att du hade fel och jag rätt.

Det är precis tvärtom. Jag hänvisar till tester och till program där folk har testat även audiofiler, och jag har även sagt att man kan själv söka efter dessa program för att testa. Du kan göra testet utan att publicera innehållet till folk helt själv.
Dessutom så har jag bättre högtalare än 99% av befolkningen, nämligen Ino Audio pi60 (plus dyrare Audio Technica lurar). Lägger jag in en mp3 skiva in bland låtarna i en testskiva så kommer du inte att upptäcka den, precis som du inte kommer att upptäcka skillnaden i blindtester.

Du kan TRO att du har guldöron så mycket du vill, men det är just det är... TRO. Don't spin this, you won't get away with it.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KimTjik:

Det kan väl egentligen sägas om mycket som lanseras som "new features". Frågan är närmast omöjlig att diskutera eftersom endast mätresultat ger hårda data, resten blir i bästa fall en vacker semantisk övning i att beskriva upplevelser. Fast jag skulle ändå vilja påpeka två saker som gör oerhörd skillnad:

  • ljudet blir inte bättre om så i 192/24 om inspelningsstudion och mixningen var kass och personligen anser jag allt över 88/24 är för känsligare öron än människans; däremot står jag helt klart för uppfattningen att viss, med betoning på viss, musik inte görs rättvisa i 44.1/16, än om det antalet album i min samling knappast är högre än ca 10% och då handlar om s k konstmusik (klassiskt komponerad) där kontrasterna ofta är som störst

  • ofta är "maratonlyssning" en bättre mätare på vilken ljudkaraktär örat trivs med (smak betyder ju dock inte alltid att det sammanfaller med mätresultaten. Om örat/hjärnan tröttnar och det kan lösas med att förbättra något i kedjan från inspelningsmedia till uppspelning anser jag det nog bra bevis på att det, oavsett vad, är subjektivt bättre; det är mindre sannolikt att prislappen påverkar intrycket positivt ju längre tiden går, snarare att du börjar känna dig lurad om ljudintrycket försämras.

    Flummigt? Ja, kanske, men det får vi nog leva med.

Osäker på om det är sant. Enligt en undersökningen jag läste så når inte de flesta inspelningar egentligen inte ens till 14 bits upplösning...dvs källan/källorna är alltför dåliga. Men rent inspelningsmässigt så är det vettigt med t.ex. 24/88.2 eftersom man kan enklare slippa dynamiska klippningar med distorsion som följd. Har senaste Cohen plattan i 24 bit och vanlig 16bit och kan inte höra skillnaden mellan dessa i alla fall...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns en abx http://en.wikipedia.org/wiki/ABX_test testmodul till Foobar för den som vill jämföra olika filer själv, man vet inte vad man lyssnat på förrän man kollar facit när man testat klart så man kan blindtesta själv, det är bara att välja ut den musik man vill och tillverka filer i olika format och jämföra.

Man ska ju naturligtvis inte jämföra med filer som inte är tillverkade från samma källa om det är själva kodningen man vill jämföra, att själv rippa en cd för att sen koda den till både flac och mp3 är en bra början så man har kontroll på att man har samma förutsättningar, att jämföra en låt från Spotify med cd är däremot helt förkastligt eftersom det riskerar att blanda in en massa annat än musikkodningen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Det finns en abx http://en.wikipedia.org/wiki/ABX_test testmodul till Foobar för den som vill jämföra olika filer själv, man vet inte vad man lyssnat på förrän man kollar facit när man testat klart så man kan blindtesta själv, det är bara att välja ut den musik man vill och tillverka filer i olika format och jämföra.

Man ska ju naturligtvis inte jämföra med filer som inte är tillverkade från samma källa om det är själva kodningen man vill jämföra, att själv rippa en cd för att sen koda den till både flac och mp3 är en bra början så man har kontroll på att man har samma förutsättningar, att jämföra en låt från Spotify med cd är däremot helt förkastligt eftersom det riskerar att blanda in en massa annat än musikkodningen.

Helt rätt. Och blandar man in spotify så risken mycket hög att programmen spelar på olika ljudnivåer, och generellt så vinner den som spelar lite högre i tester. Det var ett problem när vi satt och lyssnade på en massa olika cd-spelare under 90-talet för att hitta de bättre apparaterna. Då fick vi använda oss av en decibelmätare för att komma rätt. Men ljudminnet är också mycket kort, därför så är dessa testprogram fantastiska att ha

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Hur är det Blu-Ray stöd i nuvarande Windows 8.1?
Jag har tänkt köpa en blu-ray spelare till datorn och hoppas på att det skall gå fint att spela upp blu-ray filmer via den. Kommer det att fungera?

Permalänk
Medlem

Har hört skillnad i blindtest mellan 320 OGG och .wav - helt på samma db, från samma skiva.
Min tjejkompis som testa jag hade ögonbindel och satt och blunda.

Full möjligt. Blir också trött i öronen av Spotify's kompression. Det blir jag inte av lossless.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av CGD:

Hur är det Blu-Ray stöd i nuvarande Windows 8.1?
Jag har tänkt köpa en blu-ray spelare till datorn och hoppas på att det skall gå fint att spela upp blu-ray filmer via den. Kommer det att fungera?

Licenserna som krävs för att spela upp blurayfilm är rätt dyra därför ingår det ibland i program som medföljer spelarna men att MS skulle erbjuda filmuppspelning i OSet lär inte hända såvida de inte lyckas utpressa de som sitter på licenserna på nått sätt så de kan få tillgång till dem gratis.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ch1llone:

Har hört skillnad i blindtest mellan 320 OGG och .wav - helt på samma db, från samma skiva.
Min tjejkompis som testa jag hade ögonbindel och satt och blunda.

Full möjligt. Blir också trött i öronen av Spotify's kompression. Det blir jag inte av lossless.

Men du skulle nog inte beskriva skillnaden som jättestor eller ?
Tror du att du skulle kunna skilja formaten åt varje gång oavsett musik ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Men du skulle nog inte beskriva skillnaden som jättestor eller ?
Tror du att du skulle kunna skilja formaten åt varje gång oavsett musik ?

Varje gång. 100% ännu mer nu med bättre DAC, nya högtalare o massa nya lurar.
Mina öron har utvecklats än mer.

Det finns vissa låtar, minimalistiska låtar med mycket mid, som är svårare.

Men allt med mycket bas (bra bas, 0.400 hz), och "fin stor" ljdubild. hör jag skillnad på.
men det är främst tröttheten och irriationen jag blir trött på.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Nu kör jag med Media Monkey, men fint att FLAC kommer som standard i Windows. Då kommer det förmodligen på sikt även i Windows Phone vilket är perfekt.

Då väntar jag bara på att även Apple skall anamma FLAC och kunna spela upp det som standard i OS X och iOS. Hade ju varit väldigt smidigt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kaleid:

Osäker på om det är sant. Enligt en undersökningen jag läste så når inte de flesta inspelningar egentligen inte ens till 14 bits upplösning...dvs källan/källorna är alltför dåliga. Men rent inspelningsmässigt så är det vettigt med t.ex. 24/88.2 eftersom man kan enklare slippa dynamiska klippningar med distorsion som följd. Har senaste Cohen plattan i 24 bit och vanlig 16bit och kan inte höra skillnaden mellan dessa i alla fall...

Som du ser av vad jag skrev håller jag med dig på punkten om inspelningskvalitet. Fast för mig, där stor del av musiksamlingen håller mycket hög inspelningskvalitet gör det skillnad (strömningstjänster är endast en liten del av det jag lyssnar på); jag är dock inte en audiofil utan en musikälskare. Om vi ska se på tekniska specifikationer är det ändå tveksamt hur många inspelningar som verkligen uppnår angivna 24bit, men på ett sätt har det mindre betydelse, eftersom 16bit brister i dynamik.

Något jag tror många missar, än om det till viss del är min subjektiva uppfattning, är att det krävs musik med stor ljudbild för att skillnader ska bli hörbara. Både utifrån pris och datalagringsmängd är jag selektiv i vad jag köper i högre upplösningar. I många fall kan inte heller jag höra direkt skillnad på 44.1/16bit och högre upplösningar. Däremot har jag inspelningar av "klassisk" musik där skillnaden är direkt hörbar (44.1/16 ställt mot master quality 96/24), speciellt när en stor symfoniorkester fyller ljudbilden och kraven på separation och dynamik är högre.

Permalänk
Medlem

Lyssnar mest på musik i min Z2 vars Walkman hanterar FLAC, har använt SONYs egen MediaGo för att konvertera mina CDor, (är gammal nog att ha skaffat rätt fet samling), i Windows miljön, måhända slipper jag den omvägen framgent.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Skrivet av Jarl:

Lyssnar mest på musik i min Z2 vars Walkman hanterar FLAC, har använt SONYs egen MediaGo för att konvertera mina CDor, (är gammal nog att ha skaffat rätt fet samling), i Windows miljön, måhända slipper jag den omvägen framgent.

Hur mycket plats har din Z2? Hade också FLAC ett tag men tog för mycket plats så konverterare till 320kbps istället.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hjälpsam

Håller faktiskt på att slänga ned mina CD till FLAC nu (använder EAC).
En viktig anledning till att välja FLAC är vad mrgaffe skrev, du kan konvertera från FLAC till mp3 med skaplig kvalite, men du kan inte konvertera mellan lossyformat utan att det riskerar att gå åt helsefyr.
Så jag kan ha mitt FLAC bibliotek, kopiera detta och konvertera till mp3, vill jag ha ogg vorbis, är det bara att kopiera och konvertera igen, lätt som en plätt.
Även FLAC tar ganska lite plats på en hårddisk, 100GB räcker till 300-400 CD.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Entusiast

Till er som diskuterar huruvida man kan höra skillnaderna eller inte mellan högkvalitativ "lossy" och "lossless".
Typen av musik spelar en mycket stor roll här. Lyssnar man på extrem hårdrock och liknande, hör man absolut ingen skillnad alls.
Lyssnar man däremot på lågmäld musik med enstaka stråkinstrument, så hör man skillnaden direkt och utan ansträngning.
Tänk på det innan ni går på som ånglok med era argument för eller emot.

Sedan undrar jag hur man kan avgöra det, om man inte sitter och jämför lossless med lossy sida vid sida?
Jag misstänker att de flesta som säger "Man hör i alla fall ingen skillnad" aldrig har lyssnat på originalmusiken i full 100% kvalitet och jämfört det sida vid sida heller.
-"Det man inte vet, har man inte ont av"
-"Ignorance is bliss"

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Inget nytt för mig eftersom jag använder Winamp.

Jag också. Den är fortfarande överlägsen med alla format den kan ta, rippa och koda till. Sen är databasen oslagbar.

Jag har en anläggning för runt 50k och så klart en extern DAC till min NAD 375a. Jag kan höra klar skillnad mellan mp3 192 och FLAC i mitt system, i synnerhet när det är många akustiska instrument. Visst, jag har mp3 320 också en del i min musiksamling på en av hårddiskarna. Och de låter bra.

Det som är bra med att Windows nu får FLAC, är att det är bra för FLAC-formatet - som nu blir mer erkänt och spritt.

[B]Hoppas nu bara att Winamp går att köra Windows 10. Är det någon som har testat?

[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Hur mycket plats har din Z2? Hade också FLAC ett tag men tog för mycket plats så konverterare till 320kbps istället.

Har ett 64GB (klass10) extra instickskort för media. Men har bara med mig sådär en 600 låtar, (kollade), ljudböcker och annat jox går i sämre format.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Tragiskt att det tagit så lång tid att lägga in stöd för licensfria format/containers som FLAC & MKV. Men bättre sent än aldrig.

Det är ju ett (bland flera) desperat sätt att vinna tillbaka entusiasterna till Windows, efter fiaskot med Win 8. Annars hade de aldrig gjort det... Remember that! De är tvungna helt enkelt efter debaclet med Win 8. De måste desperat få initiativet tillbaka; misslyckas de en gång till...så är de verkligen illa ute. De är redan illa ute så som det är nu. Situationen är mer eller mindre katastrofal - som det är nu.

Permalänk
Medlem

Finns det mer eller mindre bra sätt att implementera FLAC-stöd, eller hur funkar det? Tänkte om det kan bli så att man likväl kommer vilja ha tredjepartsstöd.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av L'ombra:

Finns det mer eller mindre bra sätt att implementera FLAC-stöd, eller hur funkar det? Tänkte om det kan bli så att man likväl kommer vilja ha tredjepartsstöd.

Många lär nog avstå MSspelare såvida de inte släpper nått som är lika bra som Foobar eller Winamp men att de stödjer formatet direkt är ju bara bra eftersom det kommer att fungera på flera ställen än idag utan att användaren behöver installera nån codecpack.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

Win8 är inget fiasko tycker jag, är nog folk som är rädda för nytt bara.

8an är mycket snabbare ochså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Om man ska vara gnällig: det tog tid.

För er Windows-användare hoppas jag att MS även ändrar sin hållning till standarddrivrutiner för USB2 audio.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det för fel på den?

Du menar den ska stödja större frevensomfång kanske? Nu när det finns så många 96 och 192 kbps DACar? Och 24 bitars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Troligtsvis placebo. I blindtester så hör inte audiofiler skillnaden mellan en OK mp3 (inte alltför låg bitrate) i jämförelse med okomprimerat.

Det är lite av en myt. Lär man sig höra artefakterna så är det inte så svårt alls. Men det förutsätter att man känner till dem! Men mp3 320 cbr och mp3 vbr v0 är bra oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mostek:

Det är ju ett (bland flera) desperat sätt att vinna tillbaka entusiasterna till Windows, efter fiaskot med Win 8. Annars hade de aldrig gjort det... Remember that! De är tvungna helt enkelt efter debaclet med Win 8. De måste desperat få initiativet tillbaka; misslyckas de en gång till...så är de verkligen illa ute. De är redan illa ute så som det är nu. Situationen är mer eller mindre katastrofal - som det är nu.

Jag anser mer att det stora så kallade fiaskot ligger i att MS valde ett UI som folk inte har sett innan vilket har tagit lite längre tid att introducera för allmänheten. Medan i dem andra Windows versionerna har MS hållit sig till enklare funktioner. Däremot om man ser på det hela så är det egentligen en W7 version som man bara har gett ett nytt skal. Jag tycker W8.1 är flera gånger bättre än föregående versioner så länge man bara håller sig till skrivbordsläget, för då är det som att använda W7.

Sedan anser jag inte FLAC är hela världen när stor del av användarna ändå fortsätter använda 320 formatet i stor utsträckning. För de mindre och intresserade är det en fördel medan för den stora massan är stödet bara ett litet hål i det större perspektivet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mostek:

Vad är det för fel på den?

Du menar den ska stödja större frevensomfång kanske? Nu när det finns så många 96 och 192 kbps DACar? Och 24 bitars?

Felet är att den inte finns!