Permalänk
Medlem

Fläktarna låter högt

Hej!
Måste börja med att säga att jag inte har någon som helst koll på datorer så ha gärna det i åtanke

Fick idag hem min nya laptop msi gt70
Datorn fungerar som den ska förutom dessa förbannade fläktar som låter olidligt högt trots att jag inte har något särskilt krävande program igång.
Enligt något program som heter "msi Dragon gaming center" så använder jag mellan 1-5% av cpu medan fan speed är på ca 4500.

Detta kan väll omöjligen vara normalt? finns det något sätt att få fläktarna att inte spinna så förbannat fort hela tiden?

Mvh

Permalänk

hmm du borde kolla drivrutiner. du kan ladda ner detta programmet http://www.iobit.com/driver-booster.php och sedan söker du igenom drivrutiner automatiskt. jag hade ett liknande problem med min dator men efter jag ladda ner drivrutinerna via det programmet så gick fläktarna normalt igen

Permalänk
Medlem

Prova Speedfan det borde kunna sätta fläktarnas hastighet?

Kört det på egna datorer med lyckat resultat.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Vad för temp har du? Realtemp kan användas till det och msi afterburner ena för cpun och andra för gpu.

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob