GTX 970 råd och hjälp önskas!

Permalänk
Medlem

GTX 970 råd och hjälp önskas!

Hej!
Jepp, kommer här med ännu en 970 tråd och fråga!

Står i valet och kvalet här och håller på att beställa ett 970. Valet står mellan Zotac gtx 970 amp omega alt. EVGA GTX 970 4GB FTW ACX 2.0 Cooling....

Det lutar åt Zotac. MEN Rekommenderad PSU ligger på 600w. Mitt är på 550 w. Samt att det kräver 2x8 pin? Mitt PSU är ett Chieftec SMART series 550w ATX 12V V2.3, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe.

Kan man ens få Zotac kortet att rulla med denna setup annars får jag ju tänka om!

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Du får inga problem med strömförsörjningen. Läs på lite recensioner, de flesta strömförbrukningar vid testerna stannar runt 380W. Och det är för ett helt system, inte bara för grafikkortet. 900 serien är enormt strömeffektiv. Skulle även tipsa om ASUS som tillverkare för GPU, speciellt för 900 serien, pga deras silent fan teknologi, vilket innebär att fläktarna står stilla så länge som inte loaden kräver dem, så du har ett helt tyst grafikkort tills du verkligen får det att arbeta.

Det problemet som finns är ju dock dina strömkablar för PCI-E. Säker på att du inte har 2st 6+2 PCI-E? Det brukar vara standard. Annars är du tyvärr körd på den fronten. Men tror asuskorten använder ett stycke 6pin och ett stycke 8pin som PCI-E strömförsörjning.

Tips för övrigt, GTX980 Strix på Netonnet, 4999:- idag.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Varför Zotac eller EVGA? Jag rekommenderar Asus Strix eller MSI Gaming. GTX 970 grafikkort klockar lite hur dom vill så i praktiken kan ett grafikkort med lägre boost clock vara snabbare än ett grafikkort med högre boost clock.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Tips för övrigt, GTX980 Strix på Netonnet, 4999:- idag.

Det lät ju intressant! Köra på en sån då kanske.

Tack för tips!

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Strömförsörjningen tänkte jag var lugnt faktiskt då jag läst runt en hel del....

på specifikationerna på mitt nätagg står så här:

1 x ström, 24-pin ATX med avtagbar 4-pin-del
1 x ström 8-stifts EPS 12 V med löstagbar 4-stifts ATX 12 V-sektion
1 x 8-stifts PCI Express-ström med löstagbar 2-stiftssektion
1 x ström, 6-pin PCI Express
4 x 4 pin intern effekt
1 x 4 pin strömuttag för minimikontakt
6 x 15-pin seriell ATA, ström
1 x ström, 8-stifts EPS 12 V

Tilläggas skall att det har några år på nacken.
Problemet med Asus variant är att det inte passar mitt chassi vad jag förstått. Ett antec 300. ´Maxlängd på grafikkortet är enligt Antec 27.9 cm. Asus STRIX variant står som 28.8 på kompletts hemsida..... Tänkte ta Asus version först men upptäckte då detta dilemma!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Varför Zotac eller EVGA? Jag rekommenderar Asus Strix eller MSI Gaming. GTX 970 grafikkort klockar lite hur dom vill så i praktiken kan ett grafikkort med lägre boost clock vara snabbare än ett grafikkort med högre boost clock.

Gillar Zotac av någon anledning! MSI har jag med funderat på! Jo klockhastigheten är inte det viktigaste för mig. Att kortet är "stabilt" i kvalitet samt passar mitt bygge är självklart primärt. Sedan kan det vara skoj att köra med något annat ibland. Mest för att

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nanae:

Skulle även tipsa om ASUS som tillverkare för GPU, speciellt för 900 serien, pga deras silent fan teknologi, vilket innebär att fläktarna står stilla så länge som inte loaden kräver dem, så du har ett helt tyst grafikkort tills du verkligen får det att arbeta.

Vilket även MSI GTX 970 Gaming har, väldigt tyst och överklockningsvänligt kort. 1st 6pins och 1st 8pins PCIe kräver kortet vilket ditt agg tycks ha. Valet är ditt. Ditt nätagg klarar nog ett 970 men skulle ändå på sikt rekommendera att du skaffar nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Vilket även MSI GTX 970 Gaming har, otroligt tyst och överklockningsvänligt kort. 1st 6pins och 1st 8pins PCIe kräver kortet vilket ditt agg tycks ha. Valet är ditt. Ditt nätagg klarar nog ett 970 men skulle ändå på sikt rekommendera att du skaffar nytt.

Jepp nytt agg kommer att komma. Fast är nöjd med det jag har än så länge fast det lär krävas en uppdatering snart!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Asus Strix är 280 mm långt. Och det är med fliken som man skruvar fast grafikkortet med så jag kan nästan lova dig att det hare rum i ditt chassi.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Strömförsörjningen tänkte jag var lugnt faktiskt då jag läst runt en hel del....

på specifikationerna på mitt nätagg står så här:

1 x ström, 24-pin ATX med avtagbar 4-pin-del
1 x ström 8-stifts EPS 12 V med löstagbar 4-stifts ATX 12 V-sektion
1 x 8-stifts PCI Express-ström med löstagbar 2-stiftssektion
1 x ström, 6-pin PCI Express
4 x 4 pin intern effekt
1 x 4 pin strömuttag för minimikontakt
6 x 15-pin seriell ATA, ström
1 x ström, 8-stifts EPS 12 V

Tilläggas skall att det har några år på nacken.
Problemet med Asus variant är att det inte passar mitt chassi vad jag förstått. Ett antec 300. ´Maxlängd på grafikkortet är enligt Antec 27.9 cm. Asus STRIX variant står som 28.8 på kompletts hemsida..... Tänkte ta Asus version först men upptäckte då detta dilemma!

Har du en PCI-E 6pin, och en PCI-E 8 pin, så är det just det som du har. Det innebär att det inte kommer fungera för dig att köra ett kort som kräver två PCI-E 8pin. Tyvärr.

Så du får leta efter en annan modell som kräver 6+8 istället, exempel MSI kortet som det tipsas om ovanför. Eller en 8pin som ASUS kortet. Synd att det är tajt i burken din.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Avstängd

MSI kortet är 269 mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Asus Strix är 280 mm långt. Och det är med fliken som man skruvar fast grafikkortet med så jag kan nästan lova dig att det hare rum i ditt chassi.

Detta hade ju varit guld om det skulle passa!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Har du en PCI-E 6pin, och en PCI-E 8 pin, så är det just det som du har. Det innebär att det inte kommer fungera för dig att köra ett kort som kräver två PCI-E 8pin. Tyvärr.

Så du får leta efter en annan modell som kräver 6+8 istället, exempel MSI kortet som det tipsas om ovanför. Eller en 8pin som ASUS kortet. Synd att det är tajt i burken din.

Jepp. Läste på Asus hemsida nyss (varför kollar man inte där först? ) att det är 28 cm...... Hmmm. 1 mm borde man ju kunna trolla fram?

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Detta hade ju varit guld om det skulle passa!

Du får ta mäta själv inne i chassit. Är det 275 mm fritt passar det säkert. 280 mm är Asus egna siffror och det är som sagt med fliken som sticker ut som man skruvar fast i chassit.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Du får ta mäta själv inne i chassit. Är det 275 mm fritt passar det säkert. 280 mm är Asus egna siffror och det är som sagt med fliken som sticker ut som man skruvar fast i chassit.

Skall gör detta nu! Återkommer!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Det bör fasen gå. Får det till 28 cm.... Dock lite klurigt att mäta ordentligt där tycker jag.
Det står ju även 11 inches på Asus hemsida och max längd på grafikkort 11 inches på Antecs sida.

Jag kör!

Tack för ideerna och förslagen!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Gigabyte 970 Mini-ITX? Det brukar normalt kosta hundralappar mer än vanliga kort men har samma priser.

Permalänk
Avstängd

hmm, har du något emot msi? alla speccar passar ju perfekt i din låda och troligen ett av de bästa 970. Skulle inte tveka skaffa ett till, vilket jag ska.

Permalänk
Skrivet av retro123:

hmm, har du något emot msi? alla speccar passar ju perfekt i din låda och troligen ett av de bästa 970. Skulle inte tveka skaffa ett till, vilket jag ska.

Jag instämmer med dig och jo dessa kort är som gjutna för SLI om man har ett chassi med bra luftflöde samt att alla övriga komponenter går svala.

Kommer att skaffa ett till kort jag med, när det behövs, eller för bra flyt med maxade inställningar förutom AA till 4K DSR. Ligger mellan 25-45FPS i Watch Dogs 4K DSR utan OC på min CPU i nuläget och typ samma i Far Cry 4 fast det är tyngre, så där behövs ett kort till definitivt. För vanlig 1080-1440p gaming så duger ett kort till i de flesta spel med maximala settings, förutom t.ex Crysis 3.

EDIT: I ett OC test på mitt kort fick jag ~13800 poäng i "Graphics Score" i Fire Strike 3DMark, vilket klår ett stock 980 t.om AFAIK.

Så jag rekar TS ett MSI GTX Gaming 4G utan att tveka. Annars så i värsta fall det dära mini-ITX kortet om det blir för tight i lådan din även om prestandan blir lidande.

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

hmm, har du något emot msi? alla speccar passar ju perfekt i din låda och troligen ett av de bästa 970. Skulle inte tveka skaffa ett till, vilket jag ska.

Nej inte emot något märke..... det enda är att jag läst att chansen för coilwhine är högre på msi' s version men detta kanske är överdrivet? Med tanke på att kostnaden är mer eller mindre samma för korten så tänkte jag att det kanske är något säkrare med Asus men det är min subjektiva känsla efter att ha läst en del.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit sedan kommer inte msi's 970 in förr ens 2a januari preliminärt ser jag nu. Jag skall handla på komplett då jag har presentkort där. Och det är ju segt.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogshitjoint:

Jag instämmer med dig och jo dessa kort är som gjutna för SLI om man har ett chassi med bra luftflöde samt att alla övriga komponenter går svala.

Kommer att skaffa ett till kort jag med, när det behövs, eller för bra flyt med maxade inställningar förutom AA till 4K DSR. Ligger mellan 25-45FPS i Watch Dogs 4K DSR utan OC på min CPU i nuläget och typ samma i Far Cry 4 fast det är tyngre, så där behövs ett kort till definitivt. För vanlig 1080-1440p gaming så duger ett kort till i de flesta spel med maximala settings, förutom t.ex Crysis 3.

EDIT: I ett OC test på mitt kort fick jag ~13800 poäng i "Graphics Score" i Fire Strike 3DMark, vilket klår ett stock 980 t.om AFAIK.

Så jag rekar TS ett MSI GTX Gaming 4G utan att tveka. Annars så i värsta fall det dära mini-ITX kortet om det blir för tight i lådan din även om prestandan blir lidande.

//Dog

Det där fann jag högst intressant. Hur kretsen för ett 970, oavsett fabrikat, kan slå en snabbare krets, oavsett fabrikat. Gissningsvis så beror det på dåligt optimerade drivrutiner, problemet måste trots allt ligga i mjukvaran då och inte i hårdvaran. Ungefär som att en 1000hk motor kan vara kraftfullare än en 1100hk motor, en teknisk omöjlighet ur ren kraftsynpunkt. Självklart kan kraft appliceras med olika verkningsgrader, i grafikkortens värld blir denna appliceringsform drivrutiner istället för axlar och kugg.

Ska söka lite på det där, återkommer. Kul att bli taggad på något såhär en fredagskväll, kudos!

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Skrivet av Nanae:

Det där fann jag högst intressant. Hur kretsen för ett 970, oavsett fabrikat, kan slå en snabbare krets, oavsett fabrikat. Gissningsvis så beror det på dåligt optimerade drivrutiner, problemet måste trots allt ligga i mjukvaran då och inte i hårdvaran. Ungefär som att en 1000hk motor kan vara kraftfullare än en 1100hk motor, en teknisk omöjlighet ur ren kraftsynpunkt. Självklart kan kraft appliceras med olika verkningsgrader, i grafikkortens värld blir denna appliceringsform drivrutiner istället för axlar och kugg.

Ska söka lite på det där, återkommer. Kul att bli taggad på något såhär en fredagskväll, kudos!

Kul mannen!

Jo men inte är det drivisarnas fel i detta fallet utan att min reala turbo varit uppe i 1580-1618MHz (+250 i Afterburner) medans nominella boost varit runt 1500MHz. Med såpass hög clock på GPUn...så ja då blire såhår serru?

Som i förbränningsmotorns fall att man kan få en tvåtakts 500cc motor att accellerera ifrån 10K RPM till 15K RPM vid trimningen, medans en 4 taktare med 1100 HP har mera tryck i botten, (vridmoment) blir slagen förutom i bottendraget då. Dock tycker jag att dessa olika ämnen bör diskuteras seperat (Datorer vs Motorer).

@ TS Jag har ju coilwhine på mitt kort vid FPS över ca: 400 FPS och oljudet ändrar karaktär beroende på hur hög FPS som visas är f.t, värst vid 2 och 4K FPS för min del...Fast nu är det ju sällan som man kommer upp i denna FPS som tur är och begränsar sig då till äldre speltitlar som jag inte lirar längre och intros samt spelmenuer (som numera innehåller grafik som pressar GPUn).

Kanske mera saker dyker upp senare, fast då kanske en BIOS finnes som tlilåter att "Power Limit" kan sättas till 150-200% och då tycker jag att balanseras mellan förhållandet missnöje vs nöjd ut ju

Jag störs ändå inte tillräckligt att jag är helt missnöjd även om kort med dessa titlar som "High-End" etc. skulle ha bättre "Quality-Control" innan de lämnar fabriken.

Ha en trevlig kväll folks! och lycka till TS.

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem

Blev tillslut ett MSI GTX 970 Gaming.

Installerade idag och kört lite spel etc. GRYMT nöjd än så länge! Inget coilwhine, hörs inte över mina andra fläktar, spelen flyter som smör!

En fråga dock. Står att läsa på MSI's hemsida bl a att grafikkortet "boostar" till 1279 Mhz (eller ja inte att det gör det men att det kan). Har kört Dragon age inquisition en timme nu och kollade GPU-z och kortet låg på 1342.0 MhZ core clock (konstant) samt 59 grader. Idle ligger kortet på mellan 30-35 grader. As kalas tänkte jag fast.... Jag visste inte att kortet kunde boosta över 1279 som anges på specen?
Och jag kör helt original så att säga. Bara installerat drivrutinerna och spelat ca 1 timme....

Så hur kommer det sig att kortet boostar såpas mycket mer tro?

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Skrivet av Aja82:

Blev tillslut ett MSI GTX 970 Gaming.

Installerade idag och kört lite spel etc. GRYMT nöjd än så länge! Inget coilwhine, hörs inte över mina andra fläktar, spelen flyter som smör!

En fråga dock. Står att läsa på MSI's hemsida bl a att grafikkortet "boostar" till 1279 Mhz (eller ja inte att det gör det men att det kan). HAr kört Dragon age inquisition en timme nu och kollade GPU-z och kortet låg på 1342.0 MhZ core clock samt 59 grader. As kalas tänkte jag fast.... JAg visste inte att kortet kunde boosta över 1279 som anges på specen?
OCh jag kör helt orginal så att säga. Bara installerat drivrutinerna och spelat ca 1 timme....

Så hur kommer det sig att kortet boostar såpas mycket mer tro?

http://www.ladda-upp.se/tumnagel/snogjeodlfcppo/

Vad kul för dig GZ!

Japp den nya Twin Frozr V kylaren är grymt bra.

Jag har ju kommit upp i 1618MHZ boost och 8GHz VRAM., dock krasade ju 4K DSR Watch Dogs då. (Power Limit 110% är för lågt för 1600+MHz på mitt kort) Du bör komma upp till högre än vad du fått med säg 100-250+ om ditt ex är fint, med 8GHz VRAM clock (+500) Det är GPU-Boost 2.0 som gör det EDIT: du efterfrågar.

Ska också lira DAI snart, ska bara sova först, dock installerat och klart nu att köra ^^

Ha det så bra med din nya GPU mannen.

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem

Jag funderar på detta grafikkortet http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2820784

Kan ni rekommendera det? Är det av bra kvalitet osv, passar det min dator? Chassit är Antec P193 resten hittar ni i sign.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aja82:

Blev tillslut ett MSI GTX 970 Gaming.
Installerade idag och kört lite spel etc. GRYMT nöjd än så länge! Inget coilwhine, hörs inte över mina andra fläktar, spelen flyter som smör!

Bra val, har nog aldrig varit så nöjd med uppgradering av grafikkort någonsin som MSI GTX 970 Gaming, åtmistonde sen jag skaffade 3dfx Voodoo II..;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag funderar på detta grafikkortet http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2820784

Kan ni rekommendera det? Är det av bra kvalitet osv, passar det min dator? Chassit är Antec P193 resten hittar ni i sign.

Det är ju väldigt långt 312 mm så du måste nog öppna chassit och mäta själv.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Det är ju väldigt långt 312 mm så du måste nog öppna chassit och mäta själv.

Och så kan ju tilläggas att den väsnas mera (ej semi/passiv kylare) jämfört med MSI/ASUS. Samt om du ska köra SLI senare så blir MSI vinnaren imo, om man nu inte nödvändigtvis vill/måste ha Gigabytes 970 sk.

Kvaliteten på Gigabytes kort är dock utmärkt anser jag. (kolla Jay-Z på tuben vetja?)

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem

Ja jäklar vad imponerad jag är än så länge! Grymt kort! Så nöjd! Mitt första riktiga "high end" kort och jag är inte besviken! Tack alla för tipsen samt era olika råd här inne. Jag är grymt nöjd!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Skrivet av Aja82:

Ja jäklar vad imponerad jag är än så länge! Grymt kort! Så nöjd! Mitt första riktiga "high end" kort och jag är inte besviken! Tack alla för tipsen samt era olika råd här inne. Jag är grymt nöjd!

Riktigt kuligt och samma här med en total nice dator (omoddad, luftkyld dock) smooth är ordet, samt svalt, tyst och sexy vad mera kan man begära förutom ett kvinnfolk men på den fronten är det katastrof (hitta OK singlar) för min del iaf. :/ Och då är man glad att man har hardware att leka med istället för soft/fleshware ^^

EDIT: Redigerat bort info som inte passar in här på Swec.

Cheers!

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7