Permalänk
Medlem

Swedx bra eller dåligt?

Tjena, jag är i tankarna om att köpa en tv apparat och jag funderar då på denna SWEDX tv:n http://www.swedx.se/product_info.php?products_id=515 men jag har aldrig hört talats om företaget och undrar om tv apparaterna är något att ha och om de håller och om det blir problem med garanti osv?

Permalänk
Medlem

Äger en SwedX tv 40" och är väldigt nöjd med den. Panelerna dom använder sig av är från samsung och håller bra kvalité både i färg och svärta. I alla fall på min. Har inte hittat något att klaga på alls och har haft min i ett år nu.

Dessutom fick jag 14 dagar efter köp ett mejl från dom med frågor som
Gick frakten bra?
Nöjd med köp?
Om där var något som jag va missnöjd med.

Så jag kan bara ge positivt omdöme.

Mvh Mikael

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem

Man får inte mycket, men man får en bild.

Vet dock inte hur det är nu, men 2009 när jag beställde en 40" LCD så fick man välja till allting utom själva displayen i stort sett.

Men vad jag vet så håller den än, sålde den till en kompis efter ett tag.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Man får inte mycket, men man får en bild.

Vet dock inte hur det är nu, men 2009 när jag beställde en 40" LCD så fick man välja till allting utom själva displayen i stort sett.

Men vad jag vet så håller den än, sålde den till en kompis efter ett tag.

Okej men i denna tror jag man får det man brukar få med, står inget annat iaf!?

Skrivet av Neomike:

Äger en SwedX tv 40" och är väldigt nöjd med den. Panelerna dom använder sig av är från samsung och håller bra kvalité både i färg och svärta. I alla fall på min. Har inte hittat något att klaga på alls och har haft min i ett år nu.

Dessutom fick jag 14 dagar efter köp ett mejl från dom med frågor som
Gick frakten bra?
Nöjd med köp?
Om där var något som jag va missnöjd med.

Så jag kan bara ge positivt omdöme.

Mvh Mikael

Det låter ju skitbra!

Permalänk
Medlem

Verkar ha bra omdöme på prisjakt/pricerunner (kommer inte ihåg vad jag kollade på )

Men komplett har en 1 timmes rea på skärmar som börjar 20.00, kolla där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goffen:

Verkar ha bra omdöme på prisjakt/pricerunner (kommer inte ihåg vad jag kollade på )

Men komplett har en 1 timmes rea på skärmar som börjar 20.00, kolla där

Tack för tipset ska garantera kolla in det

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicke_95:

Tack för tipset ska garantera kolla in det

Den har börjat nu Klockan 19 va det.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Annars köpte jag den här för 4444 kr igår. http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/48FU4243/thomso...

Förutom att fotens fäste känns lite rappligt så verkar den bra. Har inte sett nån hemsk blödning eller nått annat tok men jag har ju bara haft den en liten stund. Har, som referens, tidigare haft en 46" Sony Bravia som var en dyrare tv och hittills tycker jag inte den gjorde något bättre när det kommer till färg, svärta och backlight bleeding. Men den kändes rejälare i bygget.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goffen:

Verkar ha bra omdöme på prisjakt/pricerunner (kommer inte ihåg vad jag kollade på )

Men komplett har en 1 timmes rea på skärmar som börjar 20.00, kolla där

Jag missade rean tack vare dig,1 19:00-20:00 var det. (Så tack!

Fan va jobbigt

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av teckim:

Jag missade rean tack vare dig,1 19:00-20:00 var det. (Så tack!

Fan va jobbigt

Alla kan läsa fel.. Det är sista chansen nu iaf

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=764706

Finns en till skärm runt din prisklass också fast den är 500 kr dyrare

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar köpte TV:en som UrbanHazard länkade istället!

Permalänk
Skrivet av Nicke_95:

Tack för alla svar köpte TV:en som UrbanHazard länkade istället!

Tycker jag du gjorde rätt i. Philips gör bra grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicke_95:

Tack för alla svar köpte TV:en som UrbanHazard länkade istället!

Tycker du gjorde helt rätt, värt att satsa lite mer på ett märke som man vet ger kvalitet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Hej på alla det känns så bra att former finns till så man kan varna folk.jag tjänar inte på varken att varna eller rekomendera.vill bara att folk inte ska bli lurade på nåt skit.jag va i kontakt med swedx genom mejl.så mycket som jag kan säga till er alla AKTA ER.
dem vet inte äns själva vad dem håller på med eller vad dem har.inte nog med det svarar dem som om jag frågade dem om att
bli deras återförsäljare.läs NOGA på kopian på mejlet neden.betala lite extra och köp nånting bra säger jag boxee box är 1000ggr bättre än swedx kina.och den kostar just nu 1200kr.

From: xxxxxxxxxxxx
Sent: den 21 december 2012 03.18
To: info@swedx.com
Subject: kan man installera

hej kan man installera xbmc på swedx stickan
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
From: info@swedx.com
To: xxxxxxxxxxxxxx
Subject: RE: kan man installera
Date: Fri, 21 Dec 2012 12:31:07 +0100

Hej

Ja, det kan man.

Mvh / Regards

Micke / SWEDX | www.swedx.com | wave.swedx.se | micke@swedx.com
======================================================
Vi är tacksamma om ni skriver ett omdöme om våra produkter och service på Prisjakt
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=1948
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
From: xxxxxxxxxxxxx
Sent: den 22 december 2012 00.10
To: info@swedx.com
Subject: RE: kan man installera

klarar den av 1080p. har ni öppetköp ifall man inte är nöjd med den.har ni själva kört xbmc på den och vet att det fungerar utan problem.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
From: info@swedx.com
To: xxxxxxxxxxxxxxxx
Subject: RE: kan man installera
Date: Sun, 23 Dec 2012 15:14:21 +0100

Hej

Den klarar av 1080p men det kommer att bero på Frame rate på filmen
Vi har öppetköp 14 dagar (just nu öppetköpt tom 2013-01-12). Vi har installerat och startat Xbmc men inte testat mer än så.

Mvh / Regards

Micke / SWEDX | www.swedx.com | wave.swedx.se | micke@swedx.com
======================================================
Vi är tacksamma om ni skriver ett omdöme om våra produkter och service på Prisjakt
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=1948

Vi på SWEDX önskar Er God Jul och Gott Nytt År
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
From: xxxxxxxxxxxxxxxxx
Sent: den 23 december 2012 20.17
To: info@swedx.com
Subject: RE: kan man installera

Låter inte trovärdigt.man installerar inte en sak utan att testa specielt om man har butik.som butik så måste man testa så man kan göra reklam.
Butiker beställer saker ifrån olika leverantörer testar dem för fullt. de som är bra behåller dem det som är skit skickar dem tillbaks.
ni har antagligen inte kunnat skicka tillbaks och vill bli av med dem.eller så byter ni namn på kina skit till swedx och försöker sälja dem.
jag hade förväntat mig en bättre svar ifrån er.detta blir ingen bra reklam till er.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Info @ SWEDX
Lägg till i Kontakter
Till xxxxxxxxxxxxx
Hej

Av ditt svar så verkar det vara så att du inte är så insatt i teknisk specification.

Vissa 1080p filmer har så hög bitrate att den får kraftfulla datorer på knäna, så svaret är fortfarande ja, den klarar 1080p men det beror på dess specifikation.

Om du är intresserad av att bli återförsäljare så förväntar vi oss ett annat beteende än det du framfört i ditt mejl. Därför föreslår vi att du fortsätter handla hos leverantörer som accepterar ditt beteende för det gör inte vi.

Mvh / Regards

Micke / SWEDX | www.swedx.com | wave.swedx.se | micke@swedx.com
======================================================
Vi är tacksamma om ni skriver ett omdöme om våra produkter och service på Prisjakt
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=1948

Vi på SWEDX önskar Er God Jul och Gott Nytt År

Permalänk

Swedx svarar korrekt och sakligt på en tokstolle som vare sig vet hur man uppför sig eller förmår uttrycka sig begripligt i skrift.

Permalänk
Medlem

Det finns problem med swedx apparater. Har nu två stycken med exakt samma fel. Nu är jag inget proffs på att förklara det här men om man använder tv mycket så skapas problemet snabbare(Jag spelar mycket tv-spel). symptomen är att det smäller till som ett "poff" sedan stänger den av sig själv. Om man går fram och känner på tv'n så är den ganska varm, så det verkar vara att den överhettar. Nu det som jag tycker är klurigt med detta är att den gör det snabbare inom olika användnings områden. Det slocknar jättefort vid användning av VGA och Komponent, om någon vet varför får ni gärna förklara men jag tycker ju att en bild är en bild utan skillnad på vilket kabel man skickar det med.
Det beror säkert på slitage men det kan vara bra att veta för framtida köpare.

"Camo" tv'n som jag har nu glömde de vid beställning att skicka med en strömkabel och fjärrkontrol, det var även svårt att få tag på nån hos swedx men tillslut fick jag tag på någon tekniker som kunde fixa en kabel och kontrol till tv utan problem.

Camo tv'n har uppfört sig lite konstigt på 1920x1080p men jag hittade att det inte var tv'ns fel utan ex. datorn som valde 50hz när tv'n ska ha 60hz.
De har för övrigt bra bild och fungerar bra.
Det var mina erfarenheter hos swedx
Tack för mig.

Visa signatur

Apex FPS Boost Configs | Killing Floor 2 Configs
CPU: R7 5800X Cooler: H110i Mobo: X570 Aorus Master RAM: 4x8Gb 3600mhz CL14-14-14-28 Videocard: RTX2080S Strix AD PSU: HX1000i Case: Evolv Flow Edition Monitor: Acer XB270HU 165hz Gsync TN-panel

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Morbid616:

Den gör nog sin grej, köp den dock inte om du tänkt dig 4K @60Hz. Detta eftersom att den har HDMI v1.3
Det finns apparater med v2.0 från andra tillverkare, men då är dom dyrare.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Den gör nog sin grej, köp den dock inte om du tänkt dig 4K @60Hz. Detta eftersom att den har HDMI v1.3
Det finns apparater med v2.0 från andra tillverkare, men då är dom dyrare.
/Lifooz

Står att den har HDMI 1.4a i specifikationerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Står att den har HDMI 1.4a i specifikationerna.

Och EXAKT där, kom tecknet på att jag behöver sova.;)
/ en snart sovande Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Den gör nog sin grej, köp den dock inte om du tänkt dig 4K @60Hz. Detta eftersom att den har HDMI v1.3
Det finns apparater med v2.0 från andra tillverkare, men då är dom dyrare.
/Lifooz

För övrigt klarar inte den där skärmen/TVn 4k åndå. Det är bara full HD som funkar på de där, och inte i native mode då panelen är 4k men inte styrkretsen. Du måste köpa en K15 modell eller högre för att kunna använda 4k.

Lite fult av Swedx, men det är ändå billigt för en så pass stor panel.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morbid616:

Bara så du vet så klarar inte den i länken 4k, bara 1080p i non-native mode.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Tycker jag du gjorde rätt i. Philips gör bra grejer.

Bra är den nog. Men den där apparaten kan du inte ge Philips cred för.
Den där modellen kommer från turkiska Vestel.
Det är modellerna med PFL som är Vestel-apparater.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Bra är den nog. Men den där apparaten kan du inte ge Philips cred för.
Den där modellen kommer från turkiska Vestel.
Det är modellerna med PFL som är Vestel-apparater.
/Lifooz

Really ?
Gör Vestel bra grejer ?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Lifooz:

Bra är den nog. Men den där apparaten kan du inte ge Philips cred för.
Den där modellen kommer från turkiska Vestel.
Det är modellerna med PFL som är Vestel-apparater.
/Lifooz

Har du någon källa på det och när började de med det isåfall för när jag jobbade med Philips hette alla LCD-apparater PFL (Philips Flat LCD) oavsett om det var Philips egna konstruktion eller en inköpt. Det enda sättet man kunde avgöra om det handlade om en "riktig" Philips var att kolla chassinumret på TV:ns etikett, började det med Q (typ Q522) så var det ett Philips-chassi. Vestel-apparater existerade inte hos Philips då när jag jobbade med det men det kan ju ha ändrats på senare år, de inköpta kom vanligtvis från TPV och mina Googlingar säger att 3107:an också är från TPV och inte från Vestel.

Vanligvis var förfarandet att billiga modeller (lägre modellsiffra) var inköpta, 40PFL3107H borde därför vara inköpt på grund av att det är den billigaste serien (3000-serien) och inte på grund av L:et. Man kunde dock inte vara säker på att alla billiga var inköpta. Tyvärr är chassinumret inget Philips skyltar med så det är lite svårt att kolla vad det handlar om för chassi innan man köper TV:n. Ioförsig äger väl TPV Philips TV-avdelning nu för tiden så de kanske tillverkar Q-chassina numera och köper även in från Vestel.

L-varianterna verkar inte finnas kvar alls lägre för 2014 (troligtvis för att Philips bara har LCD:er) utan den tredje bokstaven används nu för att visa vilken typ av tuner det är (angavs tidigare med en bokstav på slutet efter modellsiffrorna). Den andra bokstaven anger upplösning där H är HD, F är full HD och U är ultra HD.
http://toengel.net/philipsblog/2014/01/16/philips-2014-nderun...

Är för övrigt beredd att hålla med Melinho2895, Vestel gör inte bra grejer och man borde undvika in i det sista att inte köpa deras apparater (Finlux, Luxor och allt annat de säljs som).

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Really ?
Gör Vestel bra grejer ?

Syrrans TV är en apparat från Vestel, och den kan jag inte klaga på. Den gör och har gjort vad den skulle för priset tusentals gånger om.
Förvisso är bilden inte i klass med Panasonic plasma, men helt ok för LCD.
/Lifooz

Skrivet av hunden:

Har du någon källa på det och när började de med det isåfall för när jag jobbade med Philips hette alla LCD-apparater PFL (Philips Flat LCD) oavsett om det var Philips egna konstruktion eller en inköpt. Det enda sättet man kunde avgöra om det handlade om en "riktig" Philips var att kolla chassinumret på TV:ns etikett, började det med Q (typ Q522) så var det ett Philips-chassi. Vestel-apparater existerade inte hos Philips då när jag jobbade med det men det kan ju ha ändrats på senare år, de inköpta kom vanligtvis från TPV och mina Googlingar säger att 3107:an också är från TPV och inte från Vestel.

Vanligvis var förfarandet att billiga modeller (lägre modellsiffra) var inköpta, 40PFL3107H borde därför vara inköpt på grund av att det är den billigaste serien (3000-serien) och inte på grund av L:et. Man kunde dock inte vara säker på att alla billiga var inköpta. Tyvärr är chassinumret inget Philips skyltar med så det är lite svårt att kolla vad det handlar om för chassi innan man köper TV:n. Ioförsig äger väl TPV Philips TV-avdelning nu för tiden så de kanske tillverkar Q-chassina numera och köper även in från Vestel.

L-varianterna verkar inte finnas kvar alls lägre för 2014 (troligtvis för att Philips bara har LCD:er) utan den tredje bokstaven används nu för att visa vilken typ av tuner det är (angavs tidigare med en bokstav på slutet efter modellsiffrorna). Den andra bokstaven anger upplösning där H är HD, F är full HD och U är ultra HD.
http://toengel.net/philipsblog/2014/01/16/philips-2014-nderun...

Är för övrigt beredd att hålla med Melinho2895, Vestel gör inte bra grejer och man borde undvika in i det sista att inte köpa deras apparater (Finlux, Luxor och allt annat de säljs som).

Senast jag pratade med Philips, så hade dom gjort som så, att apparaterna i dom lägre prisklasserna är inköpta, och då framförallt från Vestel.
Det var dock 2012, så kan kan inte svara för hur dom gör 13/14/15. Men jag tror inte att dom ändrat på det.
Oavsett om det är Vestel inuti och Philips utanpå så är jag säker på att man blir nöjd med sin TV.
Om inte annat så är det bara att kolla på prislappen och sedan jämföra med vad man har fått.
Bra att du har jobbat på Philips, nu har även jag bättrat på kunskapen lite.
Även om jag kör Panasonic.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Syrrans TV är en apparat från Vestel, och den kan jag inte klaga på. Den gör och har gjort vad den skulle för priset tusentals gånger om.
Förvisso är bilden inte i klass med Panasonic plasma, men helt ok för LCD.
/Lifooz

Senast jag pratade med Philips, så hade dom gjort som så, att apparaterna i dom lägre prisklasserna är inköpta, och då framförallt från Vestel.
Det var dock 2012, så kan kan inte svara för hur dom gör 13/14/15. Men jag tror inte att dom ändrat på det.
Oavsett om det är Vestel inuti och Philips utanpå så är jag säker på att man blir nöjd med sin TV.
Om inte annat så är det bara att kolla på prislappen och sedan jämföra med vad man har fått.
Bra att du har jobbat på Philips, nu har även jag bättrat på kunskapen lite.
Även om jag kör Panasonic.
/Lifooz

Hmm ok. Tack för info. Så Vestel gör alltså business utanför Turkiet också ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Hmm ok. Tack för info. Så Vestel gör alltså business utanför Turkiet också ?

Precis, förutom sina egna märken det vill säga gamla anrika svenska, tyska engelska och finska sådana som nu är budget-apparater. Så tillverkar dom enheter och säljer dom billigt åt andra företag som sedan sätter sin logga på apparaterna.

Du skall få en lista av mig, dock saxad från Wikipedia, som kommer medföra att du kan vaska ut var Vestel´s apparater går att hitta om du inte vill ha dom.

Egna märken.

Digihome
Electra
Finlux
Graetz
Innohit
Isis
Celsus
Luxor
Regal
SEG
Servis
Techwood
Telefunken
Vestfrost
Waltham
Kendo
Acustic Solutions
Walker.

Uppdrags-givare.

Linsar
JVC
Toshiba
Sharp
Hitachi
Philips
Horizon
Hyundai
Orion
Daewoo
Teletech
Westwood
Videoton
Tesla
Medion
Universum
Akai
Sanyo.

Dold text

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Precis, förutom sina egna märken det vill säga gamla anrika svenska, tyska engelska och finska sådana som nu är budget-apparater. Så tillverkar dom enheter och säljer dom billigt åt andra företag som sedan sätter sin logga på apparaterna.

Du skall få en lista av mig, dock saxad från Wikipedia, som kommer medföra att du kan vaska ut var Vestel´s apparater går att hitta om du inte vill ha dom.

Egna märken.

Digihome
Electra
Finlux
Graetz
Innohit
Isis
Celsus
Luxor
Regal
SEG
Servis
Techwood
Telefunken
Vestfrost
Waltham
Kendo
Acustic Solutions
Walker.

Uppdrags-givare.

Linsar
JVC
Toshiba
Sharp
Hitachi
Philips
Horizon
Hyundai
Orion
Daewoo
Teletech
Westwood
Videoton
Tesla
Medion
Universum
Akai
Sanyo.

Dold text

/Lifooz

Wow. Så dom gör alltså apparater även för stora märken som Phililps, JVC, Sharp, Hitachi o.s.v. Intressant !
Min mormor hade en tjock Vestel TV, och den funkade ju bra utan problem. Så jag tror faktiskt att Vestel gör hyffsat bra grejer.