TV3 slutar sända "Våra bästa år" på linjär-tv (skandal!)

Permalänk
Relik 📜

TV3 slutar sända "Våra bästa år" på linjär-tv (skandal!)

Snubblade över den här nyheten idag, och jag kan inte hjälpa att skratta ganska bra åt hur otroligt upprörda vissa verkar vara. "Våra bästa år" är av allt att döma ett mycket viktigt stående inslag i mångas liv, och att titta strömmat på nätet är tydligen otänkbart. Enligt undertecknad är väl dock serien bland det värsta skräpet som någonsin producerats, vilket på något sätt är vad som gör den minnesvärd..
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19944050.ab
https://www.facebook.com/tv3sverige

Trivia är att vi tydligen ligger på 12 473 kvalitetsavsnitt utspridda över 50 säsonger vid det här laget. Sedan 2010 sänds serien i HD, vilket säkerligen ger en ny dimension till.. ja. Allt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Days_of_Our_Lives

Personligen minns jag Våra bästa år från när jag var liten och bodde hemma. Mamma var rätt involverad och spelade in varenda avsnitt för att kolla ifatt på kvällarna. Jag minns något om en demon, folk som dog och kom tillbaka, folk som fick barn, folk som tappade minnet, folk som blev kidnappade.. You name it. Vilka är era främsta Våra bästa år/Days of Our Lives-minnen?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Demonen minns jag också, min mor och mormor kollade på serien flitigt när jag var yngre.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

"I ett annat inlägg på sidan skriver en kvinna att hennes mamma som inte har dator kommer att bli besviken." kanske är dags att skaffa sig en sådan då?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Avstängd

Haha vad fan rullar denna skit forfarande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Blir jag någonsin onödigt rik ska jag anställa en person som kommer få sitta 8tim per dag och se denna serien från början samt skriva recension om varje säsong.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig sett ett helt avsnitt, kommer ihåg att jag kanalsurfade förbi programmet ett antal hundra gånger dock.
Nu för tiden blir det inte mycket TV tittande, inte tittat på TV sen jag fick min första dator för ca 11 år sen.
RIP Våra bästa år 1997-2014

Permalänk

Ja juste ja! det måste väll vara ett senare avsnitt där AL skulle få en Dodge Viper...

Permalänk
Medlem

Jag minns nån skurk som hette Steffano eller nåt liknande som hade tagit gisslan eller nånting. Minns i alla fall att Alison Sweeney var med frekvent och jag tror hennes pojkvän hette Lucas?
Efter det minns jag inte ett smack, jag kom väl in tillfälligt i serien vid avsnitt 5.000 eller nåt

Btw, nån som vill ha serie-Marathon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Men Våra VÄRSTA år sänds fortfarande så allt är inte förlorat! Prisa Ed O'Neill!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Konabu:

Jag har aldrig sett ett helt avsnitt, kommer ihåg att jag kanalsurfade förbi programmet ett antal hundra gånger dock.
Nu för tiden blir det inte mycket TV tittande, inte tittat på TV sen jag fick min första dator för ca 11 år sen.
RIP Våra bästa år 1997-2014

97? Den har pågått sedan 1965

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ok är inte från Days of our Lives men ändå

Permalänk

Den stora besvikelsen man kände när man kommer hem och läser "Våra värsta år" i all hast för att sen inse att det står "våra bästa år" var total.

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Tja, jag tror mänskligheten också överlever dethär beslutet.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Sånt här man tvingades titta på när man var sjuk och skippade skolan då det inte fanns något annat på TV förutom TV-shop :/ Jag föredrog faktiskt TV-shop dock, haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

97? Den har pågått sedan 1965

Skickades från m.sweclockers.com

Sändningen på TV3 menar jag såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VonB:

Blir jag någonsin onödigt rik ska jag anställa en person som kommer få sitta 8tim per dag och se denna serien från början samt skriva recension om varje säsong.

tillbaka till helvetet med dig lucifer

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av amanito:

Haha vad fan rullar denna skit forfarande

Skickades från m.sweclockers.com

I repris de senaste åren.

Farmor har följt serien.. fyfan vilket skit:D

Permalänk
Medlem

Ett gammalt ex var ett riktigt sossfall och hon följde denna skit. Mådde dåligt när vinjetten hördes från TV:n. Det enda jag minns av de små glimtarna man fick av det var just det med minnesförluster, precis som att det är något som drabbar varenda herre och hans hund, en otroligt ointressant plot och att skådespeleriet var på sällsynt låg nivå.

Även jag vill slå ett extra slag för TV3 Sverige:s facebook-sida med fullt av upprört folk som fått sina liv förstörda av att serien upphör i linjär-TV.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Avskyr den här smörjan.. begrav den tillsammans med ET till Atari 2600

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Aldrig sett skiten.

Permalänk
Medlem

Oh shit nu kommer choklad pralins börsen att krascha.

Sell Sell!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB