Permalänk

survey

hej

jag har nu länge försökt ladda ner filer med survey skydd. men har ej lyckats komma förbi dem. vad kan felet vara? funkar det ej i sverige? finns det något program för att skippa de. tacksam för svar! (har windows 8)

Permalänk
Medlem

Vadå för filer och vad är "surveyskydd"? Aldrig hört talas om.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig att han menar filer som finns på en del sidor som man måste göra en survey för att få ladda ner. För det mest brukar väl de filerna vara bluff ändå...

Permalänk
Sötast

Kan utan att ha någon riktig fakta bakom mig säga att minst 90% av alla "suveys för att ladda ner" är ren scam.

När du gått igenom processen att svara på alla frågor så har något snille någonstans tjänat allt från ett par ören till flera kronor på dig och din insats till ingenting. Dvs du och tiotusentals andra. Rätt fint att få betalt för heltid utan att göra något

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Vadå för filer och vad är "surveyskydd"? Aldrig hört talas om.

Survey är någon slags scam skydd på nätet som gör att du måste gå igenom en av ca: 5 stycken tävlingar. Och det kallas survey.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon2266123:

Survey är någon slags scam skydd på nätet som gör att du måste gå igenom en av ca: 5 stycken tävlingar. Och det kallas survey.

95% är det inget scam skydd... det är en scam. håll dig borta från sidor som kräver surveys för det är inte seriösa sidor.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon2266123:

Survey är någon slags scam skydd på nätet som gör att du måste gå igenom en av ca: 5 stycken tävlingar. Och det kallas survey.

Du har fått orden lite i omvänd ordning. Surveys är i sammanhanget ett namn på undersökningar och tävlingar som används för att scamma ovetande stackare. Du luras ödsla lite tid på lite surveys, för att komma åt en fil, ett gratis spel eller något annat. Upphovsmakaren tjänar lite kosing på det och antingen kommer du aldrig åt innehållet eller så är innehållet en bluff från början. Oftast bådadera. Vad jag förstår väldigt vanligt bland scams som sprids över youtube och sånna ställen, ofta i samband med piratkopiering och cracks.

Permalänk
Moderator
Moderator

En survey är helt enkelt en enkät / undersökning, som påpekat så är det vanligt på oseriösa siter att de kräver att du ska fylla i en eller fler för att nå något (vilket du sedan kanske inte gör ändå eller når något som dessutom är infekterat).

Som sagt, håll dig till seriösa sidor, något liknande du söker efter finns inte.

*Tråd låst.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.