Företag/privatperson som kan byta trasig CPU socket på moderkort.

Permalänk
Medlem

Företag/privatperson som kan byta trasig CPU socket på moderkort.

Någon som vet ett företag eller en privatperson som kan utföra ett sådant arbete?

Jag vet att det finns så vill inte att ni skräpar ner tråden med onödiga kommentarer tack.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Avstängd

Är det inte billigare att köpa nytt moderkort?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

kontakta tillverkaren för moderkortet om dem kan göra något.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

I USA finns det företag som gör det för 50USD och det är ju ett bra pris tkr jag.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jays_swe:

I USA finns det företag som gör det för 50USD och det är ju ett bra pris tkr jag.

Men skicka det till USA, så blir det billigt, nej men vad jag vet så är det sällan (läs aldrig) man byter detta i detta avlånga land, vilket kanske är dåligt men så är det iaf.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

böjda pinnar?

prova med att försöka böja tillbaks dem sett flera här som lyckats finlira upp pinnarna med en nål och förstoringsglas.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Rekordmedlem

Det kräver ganska dyra specialverktyg för att göra sockelbyten på ett korrekt sätt och frågan är om det finns tillräckligt stor efterfrågan på tjänsten om man skulle lansera den, det riskerar nog dessutom bli mycket reklamationer.
Jag har inte sett nån som är så billig som $50 för "allt" heller men $65 för bara arbetet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.