vad kan jag ha för grafikkort till mitt moderkort

Permalänk

vad kan jag ha för grafikkort till mitt moderkort

Tjenna, nu är det ju så att jag kan inte så mycket om datorer men gillar att spela:)
jag har har ett AMD Radeon hd 7700 series grafik kort men jag vill kunna använda två skärmar(det har bara ett vga uttag), en för att spela och en för att typ kolla fb etc.
jag hade tänkt köpa ett nytt grafik kort som kan ta emot två skärmar men jag vet inte om mitt moderkort (GA-F2A85XN-WIFI) kan "hantera" det.
jag vill kunna spela bf4, gta5, cs go med mera. vad för typer av grafik kort skulle passa mitt moder kort och är bra nog för att kunna spela på:) tack på förhand (vet inte om det finns en tråd om detta, om det gör länka gjärna)

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander970:

Tjenna, nu är det ju så att jag kan inte så mycket om datorer men gillar att spela:)
jag har har ett AMD Radeon 7700 series grafik kort men jag vill kunna använda två skärmar(det har bara ett vga uttag), en för att spela och en för att typ kolla fb etc.
jag hade tänkt köpa ett nytt grafik kort som kan ta emot två skärmar men jag vet inte om mitt moderkort (GA-F2A85XN-WIFI) kan "hantera" det.
jag vill kunna spela bf4, gta5, cs go med mera. vad för typer av grafik kort skulle passa mitt moder kort och är bra nog för att kunna spela på:) tack på förhand (vet inte om det finns en tråd om detta, om det gör länka gjärna)

Såvitt vad jag vet så är alla grafikkort kompatibla med alla moderkort.
Angående vilket grafik kort så beror det på vilka settings..
Den mest prisvärda nu (enligt mig och säkert många andra) är ett gtx 970.
Annars så finns 770 och 760 som fungerar prima för de spelen du nämnde.

EDIT: Felstavning

Visa signatur

mvh D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander970:

Tjenna, nu är det ju så att jag kan inte så mycket om datorer men gillar att spela:)
jag har har ett AMD Radeon 7700 series grafik kort men jag vill kunna använda två skärmar(det har bara ett vga uttag), en för att spela och en för att typ kolla fb etc.
jag hade tänkt köpa ett nytt grafik kort som kan ta emot två skärmar men jag vet inte om mitt moderkort (GA-F2A85XN-WIFI) kan "hantera" det.
jag vill kunna spela bf4, gta5, cs go med mera. vad för typer av grafik kort skulle passa mitt moder kort och är bra nog för att kunna spela på:) tack på förhand (vet inte om det finns en tråd om detta, om det gör länka gjärna)

Bild på baksidan av ditt grafikkort med alla portar ?
7700 series kan vara hd 7730, hd 7770 och hd 7750 (hd 7730 är typ oem kort som dell och liknande märken använder och inte säljs i vanliga butiker men ditt grafikkort ska då klara flera skärmar så länge du fixar adapter för det.
körde T ex dubbla skärmar på ett gammalt hd 3650.
så ditt kort ska då klara det med (visst du får lite lägre fps men funka ska det göra och är nog billigaste lösningen.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

GTX 970 ^^

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogshitjoint:

GTX970 ^^

dock lite overkill för vad som antagligen är fm2+ processor (fm2+ moderkort iallafall) som är klenare än amd's fx 8x serie så ett gtx 970 är nog lite overkill när den kommer ha problem och driva ett r9 280 i lite tyngre spel redan heh

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

dock lite overkill för vad som antagligen är fm2+ processor (fm2+ moderkort iallafall) som är klenare än amd's fx 8x serie så ett gtx 970 är nog lite overkill när den kommer ha problem och driva ett r9 280 i lite tyngre spel redan heh

Mjo fast jag rekar 970 ändå eftersom att man kanske uppgraderar de andra komponenterna efterhand med + att man ju OCa CPU så att den hänger med tillräckligt bra utan att ligga på 100% GPU användning också etc.

Det finns ju såklart klenare/billigare GPUs med att välja...

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk

jag är ju HELT kass när det gäller datorer men jag kolla hur det såg ut och jag tror detta är mitt grafik kort http://www.novatech.co.uk/products/components/amdradeongraphi...
jag går in på skärm upplösning åsså avancerade inst så står det bara Amd hd 7700 series vet inte om detta hjälper dig