Trådlös telefon med ADSL adapter/splitter?

Permalänk
Medlem

Trådlös telefon med ADSL adapter/splitter?

Hejsan,

Har precis inköpt en Asus DSL-N12U router för mitt telejack. Nu är det så att jag också har en trådlös telefon som jag vill använda samtidigt som routern är ansluten till telejacket. Telefonen har endast en RJ11 input på baksidan.

Nu till problemet, hur ska jag få routern och telefonen att fungera samtidigt? Behöver jag någon sorts ADSL adapter/splitter och vad i sådana fall?

/azz0n^

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Rekordmedlem

Du kopplar in telefonen i telefonutgången på filtret, beroende på vad du har för filter kan du behöva en normal kabel med telepropp.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du kopplar in telefonen i telefonutgången på filtret, beroende på vad du har för filter kan du behöva en normal kabel med telepropp.

Jag har inget filter, vad är det jag behöver för sorts filter?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Jag har inget filter, vad är det jag behöver för sorts filter?

Splitter:
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av azz0n^:

Jag har inget filter, vad är det jag behöver för sorts filter?

Det brukar följa med modemet men har du inget får du köpa ett löst, nått sånt här
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det brukar följa med modemet men har du inget får du köpa ett löst, nått sånt här
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/...

Grejen är att jag har en router med ett inbyggt modem som endast har ett uttag för DSL. Förstår inte hur jag ska koppla om jag köper en splitter. Ska jag stacka den på den första adaptern som sitter i telejacket?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av azz0n^:

Grejen är att jag har en router med ett inbyggt modem som endast har ett uttag för DSL. Förstår inte hur jag ska koppla om jag köper en splitter. Ska jag stacka den på den första adaptern som sitter i telejacket?

Filtret ska sitta i förstajacket och från det ska det gå en kabel till modemet och en till telefonsystemet, har du bara en kontakt utan filter till modemet idag ska den bytas ut.
Det finns en bild i manualen:
http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/wireless/DSL-N12U_B1/Q7032_D...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd smått rensad.*

Citat:

§ 4
Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Filtret ska sitta i förstajacket och från det ska det gå en kabel till modemet och en till telefonsystemet, har du bara en kontakt utan filter till modemet idag ska den bytas ut.
Det finns en bild i manualen:
http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/wireless/DSL-N12U_B1/Q7032_D...

Förstår fortfarande inte. Hur ska jag kunna koppla både routern och telefonen till splitter när det endast finns ett uttag i den?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av azz0n^:

Förstår fortfarande inte. Hur ska jag kunna koppla både routern och telefonen till splitter när det endast finns ett uttag i den?

Den från Kjell har 3 uttag, ett där du ansluter den i väggen, en rj 11 till modemet och ett "filtrerat väggjack" där du pluggar in telefonen.
Filtren finns med olika kontakter men kopplingsprincipen är densamma:

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av azz0n^:

Förstår fortfarande inte. Hur ska jag kunna koppla både routern och telefonen till splitter när det endast finns ett uttag i den?

Det enklaste är kanske om du lägger ut bilder eller på något annat sätt visar vad du har för prylar tillgängliga. Det du säger går nämligen inte alls ihop, särskilt inte eftersom du verkar tycka att mrqaffe's förslag inte funkar.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Den från Kjell har 3 uttag, ett där du ansluter den i väggen, en rj 11 till modemet och ett "filtrerat väggjack" där du pluggar in telefonen.
Filtren finns med olika kontakter men kopplingsprincipen är densamma:
https://www.tpg.com.au/images/img_cabling.jpg

http://www.kjell.com/resources/sv-se/fraga_kjell/hur-funkar-d...

Förstår nu, tack så hemskt mycket för hjälpen.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Fick hem den idag, dock så köpte jag en sådan:

Kopplade in allt som mrqaffe sa men telefonen vägrar att fungera. Vad ska jag göra? :/

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Hedersmedlem

Hur har du kopplat?
Fungerar telefonen rätt i uttaget utan splittern?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av azz0n^:

Hejsan,

Har precis inköpt en Asus DSL-N12U router för mitt telejack. Nu är det så att jag också har en trådlös telefon som jag vill använda samtidigt som routern är ansluten till telejacket. Telefonen har endast en RJ11 input på baksidan.

Nu till problemet, hur ska jag få routern och telefonen att fungera samtidigt? Behöver jag någon sorts ADSL adapter/splitter och vad i sådana fall?

/azz0n^

Ööööh, ska du in med routern i telejacket? Modemet ska väl in där sen för du koppla routern i modemet

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Hur har du kopplat?
Fungerar telefonen rätt i uttaget utan splittern?

Nej, den gör inte det.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av azz0n^:

Nej, den gör inte det.

Har du ett teleabonnemang eller har du bara adsl ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du ett teleabonnemang eller har du bara adsl ?

Båda

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av azz0n^:

Har du nån kabeltelefon att prova med så gör det, annars verkar det ju som din trådlösa telefon är felkonfad eller trasig om den inte fungerar om du bara kopplar den ensam utan några adslprylar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du nån kabeltelefon att prova med så gör det, annars verkar det ju som din trådlösa telefon är felkonfad eller trasig om den inte fungerar om du bara kopplar den ensam utan några adslprylar.

Ska se om det finns någonting annat som fungerar.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du ett teleabonnemang eller har du bara adsl ?

Skrivet av azz0n^:

Och det är inte IP-telefoni du har tecknat?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Ska se om det finns någonting annat som fungerar.

Inte så att du behöver registrera telefonen med basen?