Permalänk

Frågor om Corsair Hydro H75

Hej allihopa.

Har ett par frågor gällande min vattenkylare jag nyligen stoppat in i min dator. Det är så att när jag tog bort min stockfläkt jag hade på min Intel Core i5 4670K och satte dit min H75 så glömde jag att ta bort den gamla kylpastan från processorn och tryckte dit pumpen med ny kylpasta som fanns på original på den gamla kylpastan, så jag undrar om det är någon fara att göra så för jag har inga skenande temperaturer eller så och allt verkar fungera och kan jag rengöra både rester som finns på pumpen och processorn med isopropylalkohol och trycka dit ny kylpasta?

Ber om ursäkt för luddigt inlägg men är hemma på lunch nu och skriver detta i stressen.
Hoppas ni förstår vad jag menar.

Med vänliga hälsningar

Orolig nybörjare som vill vara på den säkra sidan.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X570-F GAMING, AMD Ryzen 3900X, ASUS TUF GAMING 3080, 32 GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200 Mhz, Corsair Force MP510 M.2 NVMe, EVGA Supernova G2 750W.

Permalänk
Medlem

Om du vill vara på den säkra sidan så rensar du allt och lägger nytt. Inte bra med två olika pastas. (mucho gracie pastos)

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Skrivet av Perkele27:

Hej allihopa.

Har ett par frågor gällande min vattenkylare jag nyligen stoppat in i min dator. Det är så att när jag tog bort min stockfläkt jag hade på min Intel Core i5 4670K och satte dit min H75 så glömde jag att ta bort den gamla kylpastan från processorn och tryckte dit pumpen med ny kylpasta som fanns på original på den gamla kylpastan, så jag undrar om det är någon fara att göra så för jag har inga skenande temperaturer eller så och allt verkar fungera och kan jag rengöra både rester som finns på pumpen och processorn med isopropylalkohol och trycka dit ny kylpasta?

Ber om ursäkt för luddigt inlägg men är hemma på lunch nu och skriver detta i stressen.
Hoppas ni förstår vad jag menar.

Med vänliga hälsningar

Orolig nybörjare som vill vara på den säkra sidan.

Det brukar skilja ganska lite (oftast) men det är olika från person till dator. Prova, blire skenhöga temps så byt, annars oroa dig inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Okej tack så mycket för dom svaren jag har fått, men kan jag även tvätta rent den ytan på pumpen jag har på min vattenkylare med samma vätska eller är det något jag bör undvika?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X570-F GAMING, AMD Ryzen 3900X, ASUS TUF GAMING 3080, 32 GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200 Mhz, Corsair Force MP510 M.2 NVMe, EVGA Supernova G2 750W.