Bahnhof släpper gratis anonymiseringstjänst i protest mot datalagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Ja, det var TJUVAR jag syftade på. Vad har det med det här o göra?

Tror inte de bryr sig minsta lilla om det här med anonymiseringstjänster...

Okej.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Läste om det redan igår morse på Aftonbladet men bra att det blev en nyhet även här om det. Det hela låter bra och jag kommer definitivt prova att aktivera detta.

De av er som sitter i samma sits som dig, kan ni i föreningen få fram ett byte tro? Det borde ju vara fler än ni själva som vore intresserade av ett byte.

Med tanke på att detta också är en IT-inriktad sida så är det även värt att nämna att det var IBM (eller mer specifikt deras dotterbolag Dehomag som hjälpte till med registreringen.

Något piratpartiet borde göra är nog se över ett namnbyte. Mitt förslag är Integritetspartiet alternativt IT-partiet.

Piratpartiet borde definitivt byta namn. Egentligen är piratpartiet ett nytt liberalt parti, så varför inte bara det "Liberala partiet" - liberalerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av profbergvall:

Och då var du tvungen att gå på artikel och kommentera det?

Skickades från m.sweclockers.com

för att klargöra så syftade jag på att jag inte kunde bry mig mindre om de "spionerar" på mig när jag använder mitt internet.
Ämnet är väl dock fortfarande relevant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Vad i ända in i...!?! Det där hade jag helt missat och satte nästan tungan i halsen när jag läste

de förstår jag att du gjorde om du inte visste om det
men ända sedan Anti-Piratbyrån skapades så har man förstått (mellan raderna) att politikerna går Amerikanska bolags ärenden, vilket har fått mig å kräkas över våra politiker i den frågan i många år

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.