Hjälp med prioretering av uppkomande inköp

Permalänk

Hjälp med prioretering av uppkomande inköp

Hej allesammans. Jag skulle som ni antagligen av rubriken förstår hjälp med att prioritera inköpen till min uppgradering. Med jag i långa loppet har tänkt att göra är att 1. vattenkylla burken (CPU samt GPU) 2. Bytta ut PSU från be quiet kraft 700w till en modulär PSU 3. införskaffa ett trådlöst nätverkskort (får brygga från min stationära för tillfället) 4. köpa en fönsterruta till chassit 5. moda så att allt ser så bra som mjöligt ut. Specifikationerna för tillfället är följande:

Chassi: Fractal Design R4
CPU: Intel pentium 3258g
GPU: Gigabyte r9 290 windforce
Moderboard: Asus z97-a
Psu: Be Quiet kraft 700w
SSD: SanDisk Extreme SSD 120GB
HDD: Seagate 120 gb 2,5"

Om ni hjälper till skulle ni väll även kunna vara snälla att ge lite förslag på produkter också

Tack på förhand
Gustav Frödeberg

Permalänk

Vad använder du datorn till?

CPU:n är väl lite klen med tanke på de andra komponenterna... har du funderat på en i5-4690K?

Kommer hårddiskarna att räcka? 240 GB är inte mycket utrymme med dagens mått.

Permalänk

vattenkylning för flera tusen när du kan köpa en i5a/i7a istället?

kapa chassi sidan och lägga i plexi kan du göra på ledig tid

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk

Processorn är överklockad till 4 GHZ på 1,1 volt och jag har fått bra värden i cinebench r15. Vad kostar en 4690k? Har inte så mycket program på datorn. PÅ ssd så ligger bara OS och BF4 i princip. På HDD ligger alla ljudspår för Itunes osv. Hur fixar jag sidopanelen?

Permalänk
Skrivet av gustavfrodeberg:

Processorn är överklockad till 4 GHZ på 1,1 volt och jag har fått bra värden i cinebench r15. Vad kostar en 4690k? Har inte så mycket program på datorn. PÅ ssd så ligger bara OS och BF4 i princip. På HDD ligger alla ljudspår för Itunes osv. Hur fixar jag sidopanelen?

Om du älskar BF4 och spelar det en hel del så blir mitt svar CPU, CPU, CPU, CPU!!!! xD
BF4 tillhör nämligen en liten grupp av spel som är ovanligt CPU krävande, i5-4690k är inte en dum uppgradering och bör ligga runda tal på 2000 kr. NetonNet tex säljer en sådan för 1969kr.