Permalänk
Medlem

Hjälp. Segaste internet i världen

Hej. Nu har mitt internet blivit ännu segare än förut och nu är det ganska dåligt som ni kan se på denna bild:

Hur kan det vara såhär? Har haft skit internet sedan vi fick det men nu är det riktigt dåligt.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem

www.bredbandskollen.se vad får du där?

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Medlem

126 Mbit/s ta emot och 12 Mbit/s skicka

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucce11:

126 Mbit/s ta emot och 12 Mbit/s skicka

Ja det låter ju riktigt jävla illa.
Föreslår att du kontaktar närmaste konsumentombudsman för att få hjälp att häva ditt avtal.

Permalänk
Medlem

Vad är det du vill att vi ska se?
Jag kan inte tolka speciellt mycket av den bilden.
Vad har du för uppkoppling om det inte har 100 ned och 10 upp?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(

Permalänk
Medlem

Kanske för att du är en pirat?

Lite allvarligare, vad borde du ha?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Kanske för att du är en pirat?

Lite allvarligare, vad borde du ha?

Brukar ta typ 3 min för att ladda ner sådana filer som är ungefär 200mb. Den här gången tog det över 1 timme.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem

Troligtvis så är det för torrent seeders har kass upload eller så bor de typ långt borta så hastigheten sänks. Du kan inte baserade ditt internet på vilken hastighet andra användare ger dig via torrents.

Det bästa är att typ gå in på typ ftp.sunet.se och börja ladda ner en 4GB Linux dist iso för att kolla din hastighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucce11:

Brukar ta typ 3 min för att ladda ner sådana filer som är ungefär 200mb. Den här gången tog det över 1 timme.

Kom igen, du har varit medlem sedan 2012 och klarar uppenbarligen av att använda en dator. Vilken bandbredd betalar du för att ha? Du ger oss ingenting att arbeta med.

För att vara extremt tydlig: Min dator känns långsam *godtycklig bild från kontrollpanelen* vad ska jag göra?

Kolla in den frågeställningen och fundera på om du kan hjälpa mig med mitt problem, vad borde jag har gjort annorlunda?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.