Värt att vänta på GeForce GTX 960?

Permalänk
Medlem

Värt att vänta på GeForce GTX 960?

Hej! Tänkte snart bygga ihop en dator och undrar om det är värt att vänta på GeForce GTX 960 istället för att köpa nuvarande GTX 760? Kommer 960 ha stora förbättringsskillnader än 760 med tanke på att det kommer ligga på ungefär samma pris som 760?

Permalänk
Medlem

Gissar på 960 kommer förmodligen få samma prestanda som GTX 770 men betydligt lägre prislapp och strömförbrukning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Gissar på 960 kommer förmodligen få samma prestanda som GTX 770 men betydligt lägre prislapp och strömförbrukning.

Så det är inte så värt att vänta på det ifall det skullle vara så. Varför skulle man vilja ha 960 istället för 760 om prisskillnaden är 200-300 kr?

Permalänk
Medlem

För att det är snabbare och strömsnålare?
770 är ju lbättre än 760.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk

Vad hare du för budget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

För att det är snabbare och strömsnålare?
770 är ju lbättre än 760.

770 finns väl inte på Komplett eller Inet? Tänkte köpa mellan 760 eller 960.

Skrivet av TimMy2003:

Vad hare du för budget?

Om du menar grafikkortet så vet jag inte riktigt men till själva datorn 7-8000 med en i5 processor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

770 finns väl inte på Komplett eller Inet? Tänkte köpa mellan 760 eller 960.

Om du menar grafikkortet så vet jag inte riktigt men till själva datorn 7-8000 med en i5 processor.

770 och 780 har fasats ut så de finns knappt kvar i butikerna, Webhallen verkar ha 770.
Annars finns det R9 280X som är i samma klass som 770, eller så finns det R9 290 om du vill lägga ut 2790 kr. Presterar som ett 780 eller lite under 970.
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/190345-sapphi...

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

770 och 780 har fasats ut så de finns knappt kvar i butikerna, Webhallen verkar ha 770.
Annars finns det R9 280X som är i samma klass som 770, eller så finns det R9 290 om du vill lägga ut 2790 kr. Presterar som ett 780 eller lite under 970.
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/190345-sapphi...

Det är nog mer än vad jag behöver. Kommer till mestadels spela CS:GO och kanske BF4, Arma 3, så 760 eller 960 räcker nog för det?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av finally:

Det är nog mer än vad jag behöver. Kommer till mestadels spela CS:GO och kanske BF4, Arma 3, så 760 eller 960 räcker nog för det?

Det är stor skillnad mellan 760 och 960.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nu vet ja inte om det vad jag läste för ett tag sen här på sweclockers stämmer men låt oss säga att det gör. Då skulle jag nog vänta på ett gtx770 med 4vram och med bonusen mindre strömförbrukning.
Om vi spekulerar att vi får allt det där för en peng som är nära gtx760 vid lansering så kan jag med ganska gott samvete säga att det är ett sjuhelvetes prisvärt kort !

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Det är stor skillnad mellan 760 och 960.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det för skillnad, eftersom priset är typ samma?

Skrivet av dennisdvdr:

Nu vet ja inte om det vad jag läste för ett tag sen här på sweclockers stämmer men låt oss säga att det gör. Då skulle jag nog vänta på ett gtx770 med 4vram och med bonusen mindre strömförbrukning.
Om vi spekulerar att vi får allt det där för en peng som är nära gtx760 vid lansering så kan jag med ganska gott samvete säga att det är ett sjuhelvetes prisvärt kort !

Så det kommer kanske släppas en GTX 770 4gb inom kort? Det som är rimligt för min budget just nu är 760 eller 960

Permalänk
Skrivet av finally:

Vad är det för skillnad, eftersom priset är typ samma?

Så det kommer kanske släppas en GTX 770 4gb inom kort? Det som är rimligt för min budget just nu är 760 eller 960

Nej, ja ber om ursäkt för att ja var lite otydlig.
Ja spekulerade att ett gtx960 kommer motsvara ett 4gigs gtx770 med mindre strömförbrukning än det befintliga ibdagens läge.
Om det vore verkligheten skulle det absolut vara värt att vänta på, förutsatt att det är i den prisklassen som ja nämnde tidigare.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem

Om du ändå kan vänta lite så är väll det bästa rådet att hålla koll på begagnatmarknaden

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

Nej, ja ber om ursäkt för att ja var lite otydlig.
Ja spekulerade att ett gtx960 kommer motsvara ett 4gigs gtx770 med mindre strömförbrukning än det befintliga ibdagens läge.

Jaha, då skulle 960 vara ett mycket bättre köp än 760

Permalänk
Skrivet av finally:

Jaha, då skulle 960 vara ett mycket bättre köp än 760

Om det stämmer så ja. Men vad du bör notera är att jag spekulerar, så hur det kommer bli vid lansering får den som lever helt enkelt se.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk

Om du verkligen vill ha ett kort snabbt som en tillfällig lösning så kan jag som en tidigare nämnt, rekommendera att du vänder dig till marknaden här på sweclockers.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

Om du verkligen vill ha ett kort snabbt som en tillfällig lösning så kan jag som en tidigare nämnt, rekommendera att du vänder dig till marknaden här på sweclockers.

Har inte bråttom just nu, skulle nog kunna vänta efter julen eller tills 960 kommer ut runt januari.

Permalänk
Skrivet av finally:

Har inte bråttom just nu, skulle nog kunna vänta efter julen eller tills 960 kommer ut runt januari.

Ja, det låter som ett klokt beslut ! Våran äldsta son håller också på att sparar till ett sådant.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080