Permalänk
Medlem

CPU'n fastnat på 88 grader

Hej, jag har precis köpt en ny dator, och i 3 dagar så har allting fungerat fel fritt men så lade datorn idag av, jag startar då datorn och går in på BIOsen, och då ser jag att cpun ligger på 88 grader, tycker det var lite märkligt då jag endast spelade wow på high, och cpu fläkten har hela tiden varit på runt 2k rpm. Jag testade att stänga av datorn i två timmar, men när jag startade den låg den fortfarande på exakt 88 grader. Har verkligen försökt allting!
Har en i7 4790k med standard fläkten samt asus z97-a.
Hjälp uppskattas otroligt mycket!

Permalänk
Medlem

Låter som tempgivaren på ditt moderkort är trasig..

Permalänk
Medlem

kolla så cpu kylaren ej har lossnat

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zy77en:

Låter som tempgivaren på ditt moderkort är trasig..

Tempgivaren för detta sitter inte i moderkortet..

TS: Problemet är antagligen att du inte fått dit CPU kylaren ordentligt, eller gjort lite fel när du montera den.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Haha hade missat att dragit åt en skruv på kylaren... Tack så mycket för allas hjälp, lite korkad är man ibland!

Permalänk
Hedersmedlem

Är kylflänsen på CPU'n varm?

Att temperaturen hela tiden visar 88 grader tolkar jag som en trasig sensor mer än något annat. Har du försökt ta reda på mer om varför datorn stängdes av? Det kan vara tex en dålig drivrutin.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sevve19:

Haha hade missat att dragit åt en skruv på kylaren... Tack så mycket för allas hjälp, lite korkad är man ibland!

Hur menar du nu? finns inga skruvar på den, eller nått som ska skruvas på.

Nåja bra om det funkar nu

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Annars kan du i BIOS fixa så att den ignorerar värmen och kör på ändå. Om nu det hade varit tempgivaren eller nåt annat fel

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Hur menar du nu? finns inga skruvar på den, eller nått som ska skruvas på.

Nåja bra om det funkar nu

Förmodligen menar han att han glömt låsa en push pin till kylaren.