Permalänk

Internetuppkoppling

Tjena! Jag gjorde en riktigt efterbliven sak innan, och det var att ladda ner en ipchanger, men det behöver vi inte gå in på.
Efter att jag ändrat min ip tre gånger, så kan min stationära dator inte ta emot någon data.
Däremot, när jag testar sladden i min skoldator, så kan den koppla upp mig.
Alltså, det är datorn i sig som inte kan koppla upp sig till internetet, och inte något problem med självaste internetet...
Någon som typ har någon form av lösning på detta efterblivna problemet?

Permalänk
Medlem

Vilket program laddade du ner?
Finns det inte en knapp i programmet som återställer allt som det var från början?
Följ guiden här http://portforward.com/networking/staticip.htm och se så att allt står på auto

Permalänk

Ingen aning vad programmet heter, dock var där inte heller någon knapp som reserar allting. Där är ju ett problem, jag kan ju inte ladda ned programmet på datorn som har problemet, för den har ju inget internet... Så jag kan ju inte sätta allting på auto...

Permalänk
Medlem
Skrivet av track716c:

Ingen aning vad programmet heter, dock var där inte heller någon knapp som reserar allting. Där är ju ett problem, jag kan ju inte ladda ned programmet på datorn som har problemet, för den har ju inget internet... Så jag kan ju inte sätta allting på auto...

Använd USB-minne, bränn en skiva eller använd extern hårddisk om du behöver föra över något program. I guiden jag länkar behöver du inget program, du gör bara bakvänt vad de vill och säkerställer att dns och IP står på autokonfigurering.

Permalänk
Medlem

Var nog lite dumt gjort, troligtvis så ladda du ner nåt som installera massa virus och keyloggers på din dator. Det finns inga gratis program i hela världen som skulle ge dig publika ip addresser samt med access ut på internet. Om det inte är nåt simpelt typ av ipconfig /release /renew program.

Om du har en router hemma med NAT så har troligtvis programmet ställt om så du ligger på ett annat nät så din lan kommunikation ej fungerar korrekt. Gå in på dina nätverks inställningar och kolla hur det ser ut.

Permalänk
Medlem

Prova installera om drivrutinen för nätverkskortet kan också vara värt ett försök. Vet du inte vad du använde för program och inte kan ta reda på det är det svårt att sitta och gissa vad programmet gjort i din dator