Tele2 slopar bindningstider

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Det finns tjänster som låter dig ladda ner låtarna till luren.

Mitt 32GB minneskort är redan fullt, så har inte så mycket till val

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Fastpris
149 kr
Uppsägningstid
1 månad
Samtal till alla nät inom Sverige
0 kr
SMS till alla nät inom Sverige
0 kr
MMS till alla nät inom Sverige
0 kr
Öppningsavgift
0 kr
Avgift pappersfaktura
35 kr
Avgift e-faktura/autogiro
0 kr

Det var som f-n, så det finns undantag alltså.
Iof var det ett fastpris-abb. men iaf.
Dock kommer det nog dröja innan det försvinner genrellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addy1995:

Är ju billigare att betala 200kr/mån i 24 månader för en mobil än att köpa en kontant oftast. Det blir ju bara 4800kr medan en ny telefon kanske kostar över 6000kr.

Hur tänker du nu?
Det finns telefoner från kring 100:- och uppåt allt handlar väl om vad den enskilda personen behöver. Finns basic telefoner ringa sms för kring 100:- finns smartphones kring 500-600:- och uppåt alla behöver inte senaste Iphonen eller Samsungen. De personerna kan komma avsevärt billigare undan än vare sig 4800:- eller 6000:- de räcker att lägga ca 1000:- på en hyfsad smartphone som klarar ringa, sms samt surfa på.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grabben_83a:

Hur tänker du nu?
Det finns telefoner från kring 100:- och uppåt allt handlar väl om vad den enskilda personen behöver. Finns basic telefoner ringa sms för kring 100:- finns smartphones kring 500-600:- och uppåt alla behöver inte senaste Iphonen eller Samsungen. De personerna kan komma avsevärt billigare undan än vare sig 4800:- eller 6000:- de räcker att lägga ca 1000:- på en hyfsad smartphone som klarar ringa, sms samt surfa på.

Dessa billigare telefoner har inte ens det pristillägg på 200kr som han nämnde, de har ett annat reducerat pris så hur tänker du?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Hur tänker du nu?
Det finns telefoner från kring 100:- och uppåt allt handlar väl om vad den enskilda personen behöver. Finns basic telefoner ringa sms för kring 100:- finns smartphones kring 500-600:- och uppåt alla behöver inte senaste Iphonen eller Samsungen. De personerna kan komma avsevärt billigare undan än vare sig 4800:- eller 6000:- de räcker att lägga ca 1000:- på en hyfsad smartphone som klarar ringa, sms samt surfa på.

Men för fan asså.
Abonnemang utan bindningstid har funnits ett bra tag nu, inget nytt på den fronten.

Det som är "nytt" hos Tele2 är att de har slopat reducerat pris på telefoner samt smyghöjt priserna på deras abonnemang.
Finns inte en chans i värden att ett företag som Tele2 gör en sådan förändring om de inte skulle tjäna ännu mera pengar.
Det som jag blir så irriterad över är att de försöker få oss att tro att de gör det för vår skull.

Svennebanan är så jäkla lättlurad så man blir nästan rädd.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tänkte också najs, nu kommer en stor förändring. Sen gick jag in på deras hemsida för att kolla priserna. Verkar dyrt.
Sen kom jag o tänka på vilket företag skulle genomföra en stor förändring för att tjäna mindre pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airwolf:

Sen kom jag o tänka på vilket företag skulle genomföra en stor förändring för att tjäna mindre pengar.

Vad gäller datamängderna känns det som att Tele 2 höjer priset för de som inte förbrukar så mycket, så att de ska tjäna mer på dessa lågförbrukare som ligger på miniminivåerna, och samtidigt göra det mer lockande för dessa förbrukare att kanske köpa lite större paket än vad de egentligen har behov av, alltså förköpa sig, typ "Köp 3 GB istf 1 GB, det ger ju mer för pengarna". Då höjs miniminivån generellt av vad den kunden spenderar hos Tele 2, och därmed tjänar Tele 2 också mer. Tada!

Permalänk
Medlem

Verkar bli billigare för de som inte ringer/smsar. Datapaketen såg väldigt mysiga ut jämfört med vad jag sett på andra operatörer.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Hennnkee:

Mitt 32GB minneskort är redan fullt, så har inte så mycket till val

Skickades från m.sweclockers.com

Då har du verkligen ett unikt behov måste jag säga.

För övrigt kan jag rekommendera Hallon som teleoperatör. Underbolag till Tre, riktat till ungdomar men dom har fina erbjudande och noll bindning och uppsägningstid.

Jag kör på deras stora abb. på 249:- i mån. helt fria samtal och sms inom Norden alla operatörer och 5GB surf. Hålhaken är att man inte får 4G men det klarar iaf jag mig utan, det är mängden data som är viktig för mig och inte hastigheten per se.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

En försämring för mig i alla fall. Skulle jag skaffa samma som jag skaffade för två månader sedan blir det idag 449 kr/mån mot mina 349 kr/mån

Permalänk
Medlem

alla ger ju sämre villkor än förr.. känner flera som hoppade den dära 349kr/mån för 10gb surf å ring å smsa hur mycked du vill... fattar inte varför jag itne nappa på skiten då....

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Då har du verkligen ett unikt behov måste jag säga.

För övrigt kan jag rekommendera Hallon som teleoperatör. Underbolag till Tre, riktat till ungdomar men dom har fina erbjudande och noll bindning och uppsägningstid.

Jag kör på deras stora abb. på 249:- i mån. helt fria samtal och sms inom Norden alla operatörer och 5GB surf. Hålhaken är att man inte får 4G men det klarar iaf jag mig utan, det är mängden data som är viktig för mig och inte hastigheten per se.

Personligen så rekommenderar jag inget som har med Tre att göra om du tänkt dig kunna röra dig någonstans i Sverige, Tre är endast dynga med sämst täckning någonsin, så med tanke på vad du får (eller avsaknaden av det) så är Tre endast överprisat med en kamouflerad prislapp.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Rajat:

Personligen så rekommenderar jag inget som har med Tre att göra om du tänkt dig kunna röra dig någonstans i Sverige, Tre är endast dynga med sämst täckning någonsin, så med tanke på vad du får (eller avsaknaden av det) så är Tre endast överprisat med en kamouflerad prislapp.

Jag har haft Tre sedan början av 2000-talet och jag har aldrig haft problem med täckning med undantag för vissa sträckor under en tågresa eller under en bilresa.

Så det där är din subjektiva bedömning som jag ber dig att bevisa med fakta.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Jag har haft Tre sedan början av 2000-talet och jag har aldrig haft problem med täckning med undantag för vissa sträckor under en tågresa eller under en bilresa.

Så det där är din subjektiva bedömning som jag ber dig att bevisa med fakta.

Så du vill att jag ska göra en karta med alla platser jag varit på? Tre är inte direkt kända för att ha världens bästa täckning utanför större bebyggelse, så jag behöver inte bevisa ett dugg mer för dig.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Vem lyssnar på spotify 4 timmar över 3g/4g varje dag? Har du inte wifi?
Skulle aldrig hoppa till 1mbit hastighet, det är galet segt som det är över datanätet nu. Om man inte kör 4g.

Jag har inte tillgång till wifi då jag jobbar utomhus hela dagarna. Wifi har ju endast när man är hemma och då har jag aldrig tid att lyssna. Men på jobbet är perfekt att lyssna då jag har ett ganska ensamt och enformigt jobb så man har lite sällskap i alla fall.
I mitt fall försvinner 10 GB svindlade fort. I princip alla mina kollegor kör likadant och det blir dyrt för att det är sådant ocker.
Universal är 4g.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Personligen så rekommenderar jag inget som har med Tre att göra om du tänkt dig kunna röra dig någonstans i Sverige, Tre är endast dynga med sämst täckning någonsin, så med tanke på vad du får (eller avsaknaden av det) så är Tre endast överprisat med en kamouflerad prislapp.

Jag kör Hallon (dvs Tre:s nät) och har inte upplevt några problem alls. Så det är väldigt olika uppenbarligen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av miklon:

Jag kör Hallon (dvs Tre:s nät) och har inte upplevt några problem alls. Så det är väldigt olika uppenbarligen.

De kör på samma master, så det är precis lika

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hakan78:

Jag har inte tillgång till wifi då jag jobbar utomhus hela dagarna. Wifi har ju endast när man är hemma och då har jag aldrig tid att lyssna. Men på jobbet är perfekt att lyssna då jag har ett ganska ensamt och enformigt jobb så man har lite sällskap i alla fall.
I mitt fall försvinner 10 GB svindlade fort. I princip alla mina kollegor kör likadant och det blir dyrt för att det är sådant ocker.
Universal är 4g.

Det går att cachelagra musik i telefonen när du är wifiansluten så du slipper strömma allt hela tiden.
https://support.spotify.com/se/learn-more/guides/?_escaped_fr...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Beställde en iPhone 6 128GB hos Tele2 samma natt som den släpptes. Ringde dem idag och bytte till deras nya abonnemang med lägre datapris. Med andra ord fick jag både subventionerat pris på telefonen och lägre pris på abonnemanget. Enda nackdelen är att jag fortfarande är bunden till Tele2 men det spelar ingen större roll då jag ändå inte hade tänkt byta. Hade jag beställt telefonen idag hade totalkostnaden blivit betydligt högre så det var tur man gjorde det i tid.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Det har ju blivit bra mycket dyrare med deras nya abonnemang med slopad bindningstid
Jag får hålla hårt i det jag skaffade innan, Kompis 3GB. ~300kr månad.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Rajat:

Så du vill att jag ska göra en karta med alla platser jag varit på? Tre är inte direkt kända för att ha världens bästa täckning utanför större bebyggelse, så jag behöver inte bevisa ett dugg mer för dig.

Skitsnack. Tre har asbra täckning i hela Sverige.

Så nu är vi på samma argumentationsnivå.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Skitsnack. Tre har asbra täckning i hela Sverige.

Så nu är vi på samma argumentationsnivå.

Vaknade du sen? De har skitkass täckning där jag kommer ifrån.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dinoman:

Skitsnack. Tre har asbra täckning i hela Sverige.

Så nu är vi på samma argumentationsnivå.

Tre är totalt odugligt där jag bor (västernorrland) och jag känner flera som köpt tre-abb som senare tvingats bryta i förtid pga usel funktion (någon fick faktiskt pengarna tillbaka). Längs kusten går det bra och enstaka större vägar men så fort man åker inåt landet så är det godnatt och Telia regerar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Jag o frugan bytte ifrån Tre till Telia på grund av att jag trodde Telia skulle ha bättre täckning ute i "ödemarken".

Nu får vi sitta med sämre täckning under två år då jag var dum o teckna MED bindningstid. >.< Även INNE i stan här i Norrköping har Telia sämre täckning. Tyvärr var täckningen inte så dålig att man kan bryta avtalet.

Fast KRAV på bindningstid hade du inte. Det är något du själv valde för att få mobilerna ni köpte till ett reducerat pris. Telia har inte krävt bindningstid på över 8år annat än för specialkampanjer.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Rajat:

Vaknade du sen? De har skitkass täckning där jag kommer ifrån.

Skrivet av MultiMan:

Tre är totalt odugligt där jag bor (västernorrland) och jag känner flera som köpt tre-abb som senare tvingats bryta i förtid pga usel funktion (någon fick faktiskt pengarna tillbaka). Längs kusten går det bra och enstaka större vägar men så fort man åker inåt landet så är det godnatt och Telia regerar.

Suck.

Ok, synd om dig Rajat samma för MultiMan men nu är det ju så att ni två inte på något sätt representerar ett statistiskt underlag.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av DST:

alla ger ju sämre villkor än förr.. känner flera som hoppade den dära 349kr/mån för 10gb surf å ring å smsa hur mycked du vill... fattar inte varför jag itne nappa på skiten då....

Du menar 345 Maxi unlimited...

Idag kostar motsvarigheten ett par kronor mer och du får 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av johbl:

Det var som f-n, så det finns undantag alltså.
Iof var det ett fastpris-abb. men iaf.
Dock kommer det nog dröja innan det försvinner genrellt.

Lite sent svar men.. Haft tele2/comviq senaste 5-6 åren och har inte haft någon öppningsavgift, har dock dålig koll på andra bolag.

Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: LG 42C2 + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, GoXLR, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leestander:

Lite sent svar men.. Haft tele2/comviq senaste 5-6 åren och har inte haft någon öppningsavgift, har dock dålig koll på andra bolag.

Jo det har du, det är bara 2 år sedan de slopade den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Jo det har du, det är bara 2 år sedan de slopade den.

Skickades från m.sweclockers.com

Var det med Maxi unlimited dom tog bort det? Och det är ca 3 år sedan dom körde det erbjudandet.
Kanske var så att comviq körde öppningsavgift men ingen minut kostnad då jag tänker lite.. 69-79 öre..

Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: LG 42C2 + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, GoXLR, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)