Geforce GTX 760 bluescreen

Permalänk

Geforce GTX 760 bluescreen

Hej! jag har problem med att jag får bluescreen när jag kör tillexempel wow eller assasings creed 4 och det är väldigt störande. vad är felet? jag har nyaste uppdateringen på drivrutinerna till grafikkortet. ifall det är till hjälp så har jag grafikkort GTX 760, Modekort z97-A och processor intelcore i5 4690k men har ej klockat något av delarna. tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Tjena. Det enda du kan göra är att testa dina delar, om du har en annan dator i hemmet så kan du testa att köra ditt grafikkort i den och antingen köra Valley (max inst.), Heaven (max inst.) eller Furmark. Sen råder jag dig till att testa dina minnen, har du två eller fler så kör ett minne i taget, med memtest 86+. Visar det sig att allt det funkar utan problem, kör en bios uppdatering på moderkortet. Du kan även under dina tester koppla bort allt som sitter på USB som du inte behöver (behåll mus och t-bord). Om alla test är negativa, skriv igen så kan jag se vad mer du kan testa

Permalänk
Skrivet av IDX:

Tjena. Det enda du kan göra är att testa dina delar, om du har en annan dator i hemmet så kan du testa att köra ditt grafikkort i den och antingen köra Valley (max inst.), Heaven (max inst.) eller Furmark. Sen råder jag dig till att testa dina minnen, har du två eller fler så kör ett minne i taget, med memtest 86+. Visar det sig att allt det funkar utan problem, kör en bios uppdatering på moderkortet. Du kan även under dina tester koppla bort allt som sitter på USB som du inte behöver (behåll mus och t-bord). Om alla test är negativa, skriv igen så kan jag se vad mer du kan testa

juste ja bluescreen stop coden är 0x00000116 ifall det ör till någon hjälp :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakobcoola:

juste ja bluescreen stop coden är 0x00000116 ifall det ör till någon hjälp :3

Den koden är om man har ATI (amd) kort, hmm hade du ett ATI (amd) kort innan du bytte till GTX 760? Om ja, tog du bort dina gamla drivers for amd?

Permalänk
Skrivet av IDX:

Den koden är om man har ATI (amd) kort, hmm hade du ett ATI (amd) kort innan du bytte till GTX 760? Om ja, tog du bort dina gamla drivers for amd?

Nej jag hade en gammal trogen gt 720 eller något liknande. men jag har ominstallerat datan nyligen med för jag hade det problemet men har ej fixat det ennu....

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg?
Har du uppdaterat BIOS på moderkortet?
Sitter PCI-e ström kablarna som de ska?
överhettar grafikkortet?
testat en nyare eller äldre grafikdrivrutin?
felet kan bero på många saker

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk
Skrivet av rosapoP:

Vad har du för nätagg?
Har du uppdaterat BIOS på moderkortet?
Sitter PCI-e ström kablarna som de ska?
överhettar grafikkortet?
testat en nyare eller äldre grafikdrivrutin?
felet kan bero på många saker

jag har crosair RM750 nätagg och jag tror inte att jag har dratt fel men vart kan jag hitta uppdateringar till biosen då?