Valve ansöker om varumärkesskydd för Half-Life 3

Permalänk

om det kräver steamos/steambox för att funka så skulle det sätta fart på försäljningen.

Permalänk
Medlem

Hm, riktigt roligt att läsa!
Dock tar jag det med en stor skopa salt ..

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker absolut att Valve ska göra HL3 Steambox/OS-exklusivt, och skicka med 3D-projektorn "SteamVision" där man kan få upp virtuella Vortigaunts och annat mysigt i vardagsrummet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Tyvärr så känns det lite för sent.

Försent? Skämtar du? Försent för vad? Kan aldrig bli försent för en ny Half-Life titel. Finns inget jag ser fram emot mer inom spelvärlden.

För mig så kommer det magiska i Half-life från ettan. Köpte det när det släpptes och maken till spel och story hade jag aldrig upplevt förut. Spelar man det idag så kanske många missar det som då ansågs som "story" då det idag ska vara femminuters filmer där storyn drivs framåt. I HL1 var storyn själva spelandet. HL2 och episoderna, visst grymt bra spel men HL1 kommer de aldrig kunna konkurrera med i min värld.
Visst har säkert nyhetens behag ha något med det att göra, om någon skulle lyckas upprepa känslan man fick av att spela HL1 för femton år sedan så krävs det ett helt revolutionerande spel. Nöjd med en bra fortsättning dock även om jag förstås hoppas på mer.

Permalänk
Medlem

HL1 är bäst någonsin i förhållande till sin tid tycker även jag. En liknande känsla igen vore stort

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Försent? Skämtar du? Försent för vad? Kan aldrig bli försent för en ny Half-Life titel. Finns inget jag ser fram emot mer inom spelvärlden.

För mig så kommer det magiska i Half-life från ettan. Köpte det när det släpptes och maken till spel och story hade jag aldrig upplevt förut. Spelar man det idag så kanske många missar det som då ansågs som "story" då det idag ska vara femminuters filmer där storyn drivs framåt. I HL1 var storyn själva spelandet. HL2 och episoderna, visst grymt bra spel men HL1 kommer de aldrig kunna konkurrera med i min värld.
Visst har säkert nyhetens behag ha något med det att göra, om någon skulle lyckas upprepa känslan man fick av att spela HL1 för femton år sedan så krävs det ett helt revolutionerande spel. Nöjd med en bra fortsättning dock även om jag förstås hoppas på mer.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Har inget emot att vänta ännu längre på ett HL3 heller. Kolla på exempelvis de senaste CoD och Battlefield 3 & 4 som i mina ögon bara blir sämre och sämre för varje släpp. Några få nyheter, några fler vapen att låsa upp, "samma" spel och samma upplägg med en halvtråkig story. Visst det har bättre grafik men det är verkligen inte allt heller. Förlåt alla fans där ute som jag nu kanske retar upp men jag är nog inte ensam att tycka detta.
Är inte speciellt gammal men iallafall tillräckligt för att minnas när jag satt i min farsas stuga på somrarna med tre andra polare framför samma dator och spelade Half-Life, Blue Shift och Opposing Force på kvällarna. Nostalgi kallas det. Speciellt efter ett sådant magiskt spel som det första Half-Life trots allt var när det kom. När tvåan kom ut fejkade jag en sjukanmälan till skolan, skickade jag iväg mamma för att hämta mitt förhandsbokade HL2 och satt 10 timmar i sträck för att jag var så taggad. Tyckte inte det var exakt lika spännande (förutom Ravenholm) som ettan men fortfarande väldigt, väldigt bra.

Precis som du sa är jag också nöjd med en bra fortsättning och många minnen kommer väckas till liv om det nu blir så. Är minst lika taggad på HL3 som på HL2 för 9 år sen och kanske blir det en ny fejkad sjukanmälan, vem vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hokulv:

...Men du bryr dig mer om att svara i tråden över "en shooter som vilken som helst"? Varför svarar du i tråden över huvudtaget? Ditt inlägg tillför ju ingenting.

Half-Life och dess uppföljare har betytt och betyder fortfarande en hel del för många spelare idag. Precis som allt skapande, oavsett om det gäller musik, film, glasblåsning och annat som människan tar sig an betyder det inte att allt garanteras succé. Spel är ej heller undantaget. Vissa saker och företeelser tenderar att leva kvar i folks minnen under längre tid än annat som kan uppfattas som likvärdigt inom en genre. Likt det naturliga urvalet visar människan vad som värderas mer än annat. Denna spelserie är ett bra exempel på detta.

The free man honors us by his presence

Blir lätt så att man klickar in på tråden när den är uppfläkt som första nyhet det första man ser när man kommer till sidan. Finns inte så mycket att diskutera på detta ämne mer än att man får vädra sina åsikter om serien/spelet, sen om du inte uppskattar alla åsikter vissa har skiter jag fullständigt i. Enda anledningen till att Half-Life blev populärt var modden Counter-Strike

Permalänk
Medlem

Enligt mig är HL med expansioner de bästa som gjorts. HL2 med expansioner på andra plats. För att sammanfatta: Sjukt bra story och feeling.

Dom bör satsa mer på samma sak i dagens spel. Dvs story och känsla i spelet, istället för att lägga all energi på snygg grafik som visserligen är trevligt, men gör inte ett spel bra på egen hand.

Grejen med dagens spel är också att dom är så lättspelade, inga svåra element som kräver hjärnaktivitet utan allt kommer upp mitt framför näsan. Tryck där tryck här, följ pilen! Senaste exemplet jag har på detta är i Far cry 3, så sinnessjukt ostimulerande spel där de stod ''håll in E för att öppna'' på varje låda man tittade på. Ingen diskret text heller, och jag kan tycka att de räcker med att de står i inställningar vilken tangent man ska trycka på. Om man inte kommer ihåg de så kanske inte man bör spela nått annat än plockepinn. Sedan en pil som visar vägen hela tiden va så jävla ostimulerande för skallen så kändes som att spelet va anpassat för en med (sätt in valfri cp-skada)! Såhär är majoriteten av dagens spel, dvs så jävla övertydliga så att alla över 4år ska klara av skiten.

Nää, ta mig tillbaka till 90-talet!

Half-Life <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Dom bör satsa mer på samma sak i dagens spel. Dvs story och känsla i spelet, istället för att lägga all energi på snygg grafik som visserligen är trevligt, men gör inte ett spel bra på egen hand.

Med det sagt så hade ju faktiskt HL2 väldigt bra grafik för sin tid när det släpptes.

Är väl snarare ett tecken på att man faktiskt kan få både bra grafik, gameplay, story och inlevelse i ett spel om man verkligen försöker.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Enda anledningen till att Half-Life blev populärt var modden Counter-Strike

Inte som att det är bra story, för sin tid innovativ gameplay, bra grafik och intressanta miljöer. Nej, det är bara CS förtjänst, såklart.

Att HL 2 ligger på förstaplats och HL ligger på fjärdeplats på Metacritic genom tiderna visar ju inte alls på att valve har gjort ett par riktigt bra spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Med det sagt så hade ju faktiskt HL2 väldigt bra grafik för sin tid när det släpptes.

Är väl snarare ett tecken på att man faktiskt kan få både bra grafik, gameplay, story och inlevelse i ett spel om man verkligen försöker.

Grafiken i hl2 är fortfarande riktigt bra tycker jag:) väldigt ren sådan!

Absolut, men tillhör ju inte vanligheten att de är en fängslande story i dagens spel tyvärr. Sedan så är ju dagens fps spel ofta alldeles för korta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

HL1 är bäst någonsin i förhållande till sin tid tycker även jag. En liknande känsla igen vore stort

Jag antar att black mesa kan leva upp till den ganska bra.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Grafiken i hl2 är fortfarande riktigt bra tycker jag:) väldigt ren sådan!

Ja absolut.
HL2 har åldrats betydligt bättre än HL1, men som tur är så finns Black Mesa nu.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Megacrash:

Blir lätt så att man klickar in på tråden när den är uppfläkt som första nyhet det första man ser när man kommer till sidan. Finns inte så mycket att diskutera på detta ämne mer än att man får vädra sina åsikter om serien/spelet, sen om du inte uppskattar alla åsikter vissa har skiter jag fullständigt i. Enda anledningen till att Half-Life blev populärt var modden Counter-Strike

Du har kanske läst igenom mitt inlägg i all hast och låtit känslorna styra istället för att komma med ett bra svar/argument. Självklart ska man få "vädra åsikter", men om man som du skriver, återigen, att det inte finns så mycket att diskutera, så får man intrycket av att du är ointresserad av vad andra skriver om i denna tråden. Vad tycker du själv att du tillför denna tråd när du skriver att det inte finns så mycket att diskutera? Låt andra avgöra om det finns något att diskutera. Att "fullständigt skita i" andras åsikter gör dig inte mer populär.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kenny88g:

Enligt mig är HL med expansioner de bästa som gjorts. HL2 med expansioner på andra plats. För att sammanfatta: Sjukt bra story och feeling.

Dom bör satsa mer på samma sak i dagens spel. Dvs story och känsla i spelet, istället för att lägga all energi på snygg grafik som visserligen är trevligt, men gör inte ett spel bra på egen hand.

Grejen med dagens spel är också att dom är så lättspelade, inga svåra element som kräver hjärnaktivitet utan allt kommer upp mitt framför näsan. Tryck där tryck här, följ pilen! Senaste exemplet jag har på detta är i Far cry 3, så sinnessjukt ostimulerande spel där de stod ''håll in E för att öppna'' på varje låda man tittade på. Ingen diskret text heller, och jag kan tycka att de räcker med att de står i inställningar vilken tangent man ska trycka på. Om man inte kommer ihåg de så kanske inte man bör spela nått annat än plockepinn. Sedan en pil som visar vägen hela tiden va så jävla ostimulerande för skallen så kändes som att spelet va anpassat för en med (sätt in valfri cp-skada)! Såhär är majoriteten av dagens spel, dvs så jävla övertydliga så att alla över 4år ska klara av skiten.

Nää, ta mig tillbaka till 90-talet!

Half-Life <3

Håller helt med. Jag har själv varit intresserad i att utveckla nått spel genom kickstarter el dylikt och få tillbaka den här känslan där man fick ta reda på kontrollerna själva å lära sig spelets mekanik, dynamik osv ist för att spelet antog att man var en uttråkad hjärnskadad zombie som inte fattar vad typiska kontroller är. Problematiken blir dock om det man vill ha med oerhört många knappar för kontroll än mer simpla som på HL-tiden å gamla tv-spel.

Jag tkr att knappvisningar i själva spelen förstör en stor del av känslan; man vill ju sugas in tillfälligt i en fantasivärld, inte få läsa "tryck E för att fortsätta", wtf, verkligheten visar ju inte knappar när man ska öppna en dörr osv, haha. Detta är en så liten subtil detalj, men jag tror nyfikenhet, upptäckter å kreativitet spelande ger mer glädje än att bli guidad som om man vore en bortskämd lättutråkad snorunge.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Ja du, smaken är ju som baken, HL2 + Episode 1/2 sög ju verkligen inte pung, men det är klart att någon måste väl tycka det antar jag, så är det alltid.
Episode 2 var ju bättre än Episode 1, iof, men 1an var ju knappast dålig på något sätt.

Det blir hur som helst väldigt svårt för Valve att leva upp till all hype som HL3 kommer få när dom väljer att fortsätta på serien, just pga att det har tagit sådan tid.

Agree to disagree angående hur bra HL2 är men skit i det.

Håller med dig angående hypen. Krävs något revolutionerade för att pöbeln inte ska klaga för mycket. Tycker ändå det är rätt smart av Valve att de väntat, även om de väntade lite för länge, för när det väl släpps kommer troligtvis alla köpa det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Med det sagt så hade ju faktiskt HL2 väldigt bra grafik för sin tid när det släpptes.

Är väl snarare ett tecken på att man faktiskt kan få både bra grafik, gameplay, story och inlevelse i ett spel om man verkligen försöker.

Tänkte precis citera han jag också, HL2 när det kom tyckte man hade SJUKT bra grafik, det är vad jag minns iaf, tycker fortfarande det är snyggt även om man idag kan tycka att det blir lite kantigt ibland Något som jag också alltid gillat med HL-serien är musiken och ljudeffekterna, dom var också snäppet bättre än i alla andra spel.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Tänkte precis citera han jag också, HL2 när det kom tyckte man hade SJUKT bra grafik, det är vad jag minns iaf, tycker fortfarande det är snyggt även om man idag kan tycka att det blir lite kantigt ibland Något som jag också alltid gillat med HL-serien är musiken och ljudeffekterna, dom var också snäppet bättre än i alla andra spel.

Ja, HL2 hade (har) väldigt bra och passande musiksekvenser/ljud till de respektive delarna, i synnerhet "Apprehension and Evasion" gav mig alltid gåshud då stycket passade in så bra med omgivningen.
(http://www.youtube.com/watch?v=zlD5uvOt_Sw för den late)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Hedersmedlem

Registreringen borttagen!

Ganska väntat egentligen, även om man hoppades att det skulle vara sant.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Aaand, it's fake.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Nu var ju dock inte varumärkes-registreringen det enda som hintade om ett HL3.

Jag tror dock fortfarande inte på Halveringstid 3 förrän jag har spelet i min hand.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

HALF - LIFE 3 med i korgen som WEbhallen just fick !!!

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dastene:

HALF - LIFE 3 med i korgen som WEbhallen just fick !!!

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-...

Vi busade bara lite, följde upp vårt Aprilskämt från tidigare i år där vi gick ut och påstod att HL3 skulle bli Xbox One exklusivt.

Tyvärr var det inte så uppskattat från alla håll så vi tog ner det från hemsidan.

Och så ingen tror att det är någon slags dubbelfejk, att det egentligen var riktigt:
http://images.webhallen.com/files/FullSizeRender.jpg

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

evul ^_^