Dilemma, MSI, ASUS eller Gigabyte G1 970?

Permalänk
Medlem

Dilemma, MSI, ASUS eller Gigabyte G1 970?

Asså har ett fruktansvärt jobbigt dilemma.
Jag vill ha Gigabytes G1 970, men MSI har fått bra recensioner och ett program med överklockning, ASUS har också det har jag för mig, gpu tweaks eller något. Men Gigabyte G1 har bättre kylning, låter mer (har dock Fractal design r4 så spelar ingen roll), och snabbare stock-klocka.
VAD TYCKER NI?

Permalänk
Skrivet av linuzzy:

Asså har ett fruktansvärt jobbigt dilemma.
Jag vill ha Gigabytes G1 970, men MSI har fått bra recensioner och ett program med överklockning, ASUS har också det har jag för mig, gpu tweaks eller något. Men Gigabyte G1 har bättre kylning, låter mer (har dock Fractal design r4 så spelar ingen roll), och snabbare stock-klocka.
VAD TYCKER NI?

Jag skulle valt asus för bios flashback

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Avstängd

Ja, du kommer få lika många svar som det finns ägare till 970 modeller..de flesta "håller" på sitt märke för att erkänna att man köpt fel vill få göra..troligen har man dessutom i de flesta fall inget annat att jämföra med heller. MSI afterburner kräver inte att du har ett MSI kort för att använda. Annars den mest kompetenta mjukvaran för överklockning och annat jag känner till. Skulle dock rekommendera ett MSI 970 kort också eftersom jag själv har ett och är väldigt nöjd!

Permalänk
Moderator
Moderator

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1337996-nytt-gra...

*Korspost, tråd låst.*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.