Permalänk
Medlem

Konstigt produktnummer på minnet

Hej
Köpte för typ 3 år sen ett uppgraderingspaket från INET, där det följde med 2x2gb corsair DDR3-1600 xms3.

Kollar i ett program som heter Astra32 och det ena minnet har produktnummer CMX4GX3M2A1600C9 vilket stämmer när man söker det på google. Men det andra minnet har produktnummer CMX4GX3M2A1600è9... è ?!?. Söker jag på det så hittas ingenting.

Så varför har dom två olika (ett som jag aldrig någonsin sett) produktnummer?. Köpte ju ett KIT, 2x2048MB Corsair...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SonsA:

Hej
Köpte för typ 3 år sen ett uppgraderingspaket från INET, där det följde med 2x2gb corsair DDR3-1600 xms3.

Kollar i ett program som heter Astra32 och det ena minnet har produktnummer CMX4GX3M2A1600C9 vilket stämmer när man söker det på google. Men det andra minnet har produktnummer CMX4GX3M2A1600è9... è ?!?. Söker jag på det så hittas ingenting.

Så varför har dom två olika (ett som jag aldrig någonsin sett) produktnummer?. Köpte ju ett KIT, 2x2048MB Corsair...

Snarare en bugg i programmet som läser serienummret då du ser ju tydligt att det inte skall vara é utan C som beskriver CAS Latency som är 9

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Hjälpsam

Låter som ett skrivfel i PROM'en när de trykte ut minnet från fabriken bara. No biggie.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Okej, trodde det var därför jag inte kan köra dual channel. Men de e väl nåt med moderkortet då :/