Permalänk
Medlem

grönt moderkort?

Tjena, någon här som vet ett grönt moderkort i...?

ATX-format
z97-chipset
SLI/3-way sli

edit: samt gröna DDR3 minnen
1600mhz och uppåt

Tack på förhand //Jontatan

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakire:

tyvärr är den tråden nästan 3 år gammal så inte så speciellt aktuell

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

tyvärr är den tråden nästan 3 år gammal så inte så speciellt aktuell

Vadå, är sprayfärg inte längre aktuellt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakire:

Vadå, är sprayfärg inte längre aktuellt?

Svårt med grön spray nu för tiden. Kanske Myrorna eller någon vintage-butik.
Eller militären lär ju ha ett bra lager...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om du har ett inspektionsfönster på sidan av datorn, montera i ett grönt fönster så ser allt grönt ut inuti, några gröna lysdioder som lyser på moderkortet.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

Grönt, den färgen som mänskliga ögat ser överlägset flest nyanser av. Vill du vara mer specifik i vad du menar med grönt?

Vill du ha militärgrönt eller ska det vara neon? Det är ju en jävla skillnad mellan de båda...

Men som sagt tidigare sprayfärg och massor av maskeringstejp och massor av tålamod, det är bästa sättet om man vill tillverka ett själv. Att hitta moderkort, ram-stickor och grafikkort som alla matchar exakt blir svårt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakire:

Vadå, är sprayfärg inte längre aktuellt?

jo, men tyvärr lite för mycket pyssel. är teknikstudent så har inte så mycket tid som jag skulle vilja ha att pilla med datorn

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Grönt, den färgen som mänskliga ögat ser överlägset flest nyanser av. Vill du vara mer specifik i vad du menar med grönt?

Vill du ha militärgrönt eller ska det vara neon? Det är ju en jävla skillnad mellan de båda...

Men som sagt tidigare sprayfärg och massor av maskeringstejp och massor av tålamod, det är bästa sättet om man vill tillverka ett själv. Att hitta moderkort, ram-stickor och grafikkort som alla matchar exakt blir svårt...

den ska gärna ha samma färg som NZXT:s H440W (den gröna då ofc) eller som Nvidias Referenskorts gröna färg

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

den ska gärna ha samma färg som NZXT:s H440W (den gröna då ofc) eller som Nvidias Referenskorts gröna färg

Inte lättast att bara köpa något av Asus saber tooth moderkort och sen spray måla den där "thermal armor" biten som finns på chassit?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2635991

EDIT. Jag hittar nämligen inga andra moderkort som är gröna mer än det du fått länkat redan ifrån Gigabyte.

EDIT EDIT. Annars hade jag skaffat ett hel svart moderkort och låtit gröna lysdioder sköta jobbet eller skruvat av moderkortets heatsinks och målat dem i rätt gröna nyans.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ah mitt gröna mobo är visst eftetraktat. Jag kan släppa mitt ex om priset är det rätta ;D

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

har också sätt dendär. men hittar inte när den släpps. har du någon aning?

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Tack som fan för länken. Ska köpas direkt när det släpps

Visa signatur

asd

Permalänk
Medlem

Såg att någon här på sweclockers hade "doppat" sitt moderkort i vit plast. Går säkert att göra med grön plast också.

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

tyvärr inte z97 och inte heller stöd för sli/crossfire som det någongång kommer uppgraderas till

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

har också sätt dendär. men hittar inte när den släpps. har du någon aning?

Tyvärr googlade bara

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rlx:

Tack som fan för länken. Ska köpas direkt när det släpps

Om det är så att det är sant sökte vidare och fan http://forum.overclock3d.net/showthread.php?t=64556

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Gud så snyggt med grönt moderkort! Tyvärr är det mest rött..

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB