Permalänk

problem med mitt modem

Hej uppgradera precis till com hems 500mb internet men för att kunna utnyttja detta var jag tvungen att köpa en sån här: https://www.komplett.se/n900-wireless-dual-band-usb-adapter/8... för jag inte har ett integrerat nätverks kort. Jag har windows 8.1 men jag kan inte hitta 5ghz nätverket i min wifi lista kan hitta det på mobilen, den jag köpte har stöd för 5ghz och mitt OS med men kan endå inte hitta felet... ?

Permalänk
Medlem

Har du installerat drivrutiner?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Har du installerat drivrutiner?

Aa allt är installerat

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Rekordmedlem

Om du väljer fel land för drivrutinerna så kan det bero på det eftersom 5 GHz bandet är sönderhackat på olika sätt beroende på land, därför kan det bli så att olika kanaler spärras.

Du kommer inte heller att få 500 Mbit med en usbdongel och 802.11n det är tekniskt omöjligt även om du har perfekta förhållanden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.