Permalänk
Medlem

Optimalt luftflöde 350D

Tjenare, jag skulle behöva lite hjälp med att få så bra luftflöde jag kan i mitt 350D mATX chassi.
Jag använder mig av 7 stycken olika fläktar, alla från 120mm från corsair. (af=airflow)(sp=static pressure)
Som man ser på bilden så måste jag ha min H100i radiator i fronten, på grund av att jag har cd-läsare som den slår i top.
Sen har jag två stycken GTX 760 i SLI som jag skulle vilja få så mycket luft över som möjligt.

Vill alltså ha hjälp med var jag ska sätta alla fläktar, och åt vilket håll dom ska blåsa åt för så bra kylning som möjligt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D CPU: Intel i5 4670K GPU: GTX 780 msi tf SLI RAM: Dominator Platinum 8GB 1866MHz Moderkort: Gigabyte G1.Sniper M5 Kylare: Corsair H100i PSU: Corsair AX760i

Permalänk
Medlem

AF för bak och topp. SP-fläktar behövs inte där då SP är bra att trycka in luft i kylare/radiator men vill du få ut luft gäller AF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

AF för bak och topp. SP-fläktar behövs inte där då SP är bra att trycka in luft i kylare/radiator men vill du få ut luft gäller AF.

Så du tycker bara att jag ska ändra plats på AF och SP fläktarna?

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D CPU: Intel i5 4670K GPU: GTX 780 msi tf SLI RAM: Dominator Platinum 8GB 1866MHz Moderkort: Gigabyte G1.Sniper M5 Kylare: Corsair H100i PSU: Corsair AX760i

Permalänk
Skrivet av Danbo:

Så du tycker bara att jag ska ändra plats på AF och SP fläktarna?

Japp!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S