GT 220 problem, tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

GT 220 problem, tacksam för hjälp

Tjena.

Jag har en gammal risig datorn med ett Geforce GT 220 och min polare hade en dator med ett GTS 250 i så vi testade att dra i 250 i min dator och laddade ner senaste drivrutinen men den avbröts av windows och gick inte installera. Sen till problemet, när vi nu bytte tillbaka till mitt 220 så får skärmen ingen signal och alla sladdar sitter i. Vi fick upp signal en gång men efter det så har det inte funkat.

Någon som vet vad det kan vara?
Tack på förhand/ wooz

SKRIK i trådrubriken redigerat. [mod]
Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWooz:

Tjena.

Jag har en gammal risig datorn med ett Geforce GT 220 och min polare hade en dator med ett GTS 250 i så vi testade att dra i 250 i min dator och laddade ner senaste drivrutinen men den avbröts av windows och gick inte installera. Sen till problemet, när vi nu bytte tillbaka till mitt 220 så får skärmen ingen signal och alla sladdar sitter i. Vi fick upp signal en gång men efter det så har det inte funkat.

Någon som vet vad det kan vara?
Tack på förhand/ wooz

Innan man installerar nytt grafikkort måste du ALLTID rensa de gamla drivrutinerna.
Kör windows i safemode och avinstallera alla drivrutiner, sen installerar du dom med cd/usb sticka.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av oolllee:

Innan man installerar nytt grafikkort måste du ALLTID rensa de gamla drivrutinerna.
Kör windows i safemode och avinstallera alla drivrutiner, sen installerar du dom med cd/usb sticka.

Men alltså båda korten var ju GeForce så att ladda ner senaste drivrutinen borde väll inte skapa något problem? Eller har jag fel?

Permalänk
Medlem

Okej så här det nu! Jag har fått upp en signal på skärmen och ser vad jag gör på datorn. Men nu är det så att datorn blivit extremt seg och jag kan inte starta mina spel :S Vad fan är det som händer?

Kan ju passa på att lägga mina specs också, iallafall det jag vet finns i datorn.:
Windows XP
GeForce GT 220
DDR2 2 gb
IntelCore i3 3217U

Det ända jag vet om moderkortet är att det är Gigabyte. Mer vet jag inte. :/

Permalänk
Medlem

De senaste drivrutinerna har inte stöd för ditt grafikkort (344.75).

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWooz:

Okej så här det nu! Jag har fått upp en signal på skärmen och ser vad jag gör på datorn. Men nu är det så att datorn blivit extremt seg och jag kan inte starta mina spel :S Vad fan är det som händer?

Kan ju passa på att lägga mina specs också, iallafall det jag vet finns i datorn.:
Windows XP
GeForce GT 220
DDR2 2 gb
IntelCore i3 3217U

Det ända jag vet om moderkortet är att det är Gigabyte. Mer vet jag inte. :/

Vänta lite här nu...

Du har en Ivy Bridge Notebook processor, DDR2 RAM, och ett grafikkort för stationära datorer?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Vänta lite här nu...

Du har en Ivy Bridge Notebook processor, DDR2 RAM, och ett grafikkort för stationära datorer?

Antingen är TS ute efter att försöka lura oss sönder och samman. Eller så hittade han sina uppgifter i en slumpgenerator.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Antingen är TS ute efter att försöka lura oss sönder och samman. Eller så hittade han sina uppgifter i en slumpgenerator.
/Lifooz

Skrivet av BrutalSwede:

Vänta lite här nu...

Du har en Ivy Bridge Notebook processor, DDR2 RAM, och ett grafikkort för stationära datorer?

Nej, jag blandade ihop 2 datorer. Trött som man är..

Permalänk
Medlem

Vi gör så här, vi skiter i mina specs så slipper jag göra fler misstag och går rakt på sak. Har någon något hjälpsamt att komma med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWooz:

Vi gör så här, vi skiter i mina specs så slipper jag göra fler misstag och går rakt på sak. Har någon något hjälpsamt att komma med?

Ah:) Med Aida-64 kan du kolla upp allt om din dator.
Testa att återställa UEFI/BIOS.
(Detta kan ske genom att ta ut batteriet, annars brukar det finnas en knapp för det också.
Kom på att en sak som brukar hjälpa min polare är att
(1) Stänga av all ström till datorn (knappen på PSU´n)
(2) Ta ur GPU´n och vänta 5 minuter
(3) Sätta in GPU´n och slå på strömmen
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

alla grafikkort under 300-serien fungerar inte med dem senaste drivrutinerna. hade samma problem när jag använde mig av ett G210 för att ge bild till min TV. men när jag skulle installera dem senaste drivrutinerna så fick jag bluescreen hela tiden. lyckades installera dem senaste i felsäkertläge men när jag kopplade in tv till mitt 210 så fick jag ingen signal. tog tillslut till ut mitt 210.

EDIT: körde innan med 770 + G210 men nu är det ett 770 ensamt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

alla grafikkort under 300-serien fungerar inte med dem senaste drivrutinerna. hade samma problem när jag använde mig av ett G210 för att ge bild till min TV. men när jag skulle installera dem senaste drivrutinerna så fick jag bluescreen hela tiden. lyckades installera dem senaste i felsäkertläge men när jag kopplade in tv till mitt 210 så fick jag ingen signal. tog tillslut till ut mitt 210.

EDIT: körde innan med 770 + G210 men nu är det ett 770 ensamt.

Skrivet av Lifooz:

Ah:) Med Aida-64 kan du kolla upp allt om din dator.
Testa att återställa UEFI/BIOS.
(Detta kan ske genom att ta ut batteriet, annars brukar det finnas en knapp för det också.
Kom på att en sak som brukar hjälpa min polare är att
(1) Stänga av all ström till datorn (knappen på PSU´n)
(2) Ta ur GPU´n och vänta 5 minuter
(3) Sätta in GPU´n och slå på strömmen
/Lifooz

Okej så nu funkar det, och nu till ett nytt problem! :S Så fort jag startar mitt CS så får jag upp en dialog som frågar om jag vill skicka felrapport. Detta händer varje gång jag startar upp spelet. Jag har testat att avinstallerat spelet och installera det igen men får upp samma dialog hela tiden! Finns det någon lösning?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av TheWooz:

Okej så nu funkar det, och nu till ett nytt problem! :S Så fort jag startar mitt CS så får jag upp en dialog som frågar om jag vill skicka felrapport. Detta händer varje gång jag startar upp spelet. Jag har testat att avinstallerat spelet och installera det igen men får upp samma dialog hela tiden! Finns det någon lösning?

vad står det på felrapporten?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

vad står det på felrapporten?

Det står något i liknande stil med det här; Programmet kan ej startas, vill du anmäla felet?

[Skicka felrapport]. [skicka inte felrapport] [avbryt].

Jag har testat alla dessa alternativ men finner ingen framgång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

står det något mer? någon kod eller så?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

står det något mer? någon kod eller så?

Jag får kolla nästa vecka, är hos min pappa denna veckan:S återkommer!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

står det något mer? någon kod eller så?

Så här ser det ut:
http://prntscr.com/5fcjdf

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av TheWooz:

testa att verifiera filerna på steam, har du testat att installera om steam? dina spel kan försvinna så du om det du gör det.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

testa att verifiera filerna på steam, har du testat att installera om steam? dina spel kan försvinna så du om det du gör det.

Nej, inget av dessa alternativ fungerar :/
Det här börjar kännas rätt så hopplöst, eller har jag fel?

Permalänk
Medlem

Kan vara dags för nytt grafikkort då om du inte får det att funka alls längre.
(stod ni på matta eller hade ström i nätagget fortfarande när ni höll på ?)

Kanshe har skadat kortet via esd ?
(kan vara så liten ström i ampere så att du inte känner av den, men tillräckligt hög i spänning för att skada kortet.)

Skriv gärna vad det är för övrigt i burken sen och vad det är för märke och ålder på nätagget (kanske kan uppgradera till ett vettigare grafikkort om det är typ en dator med första generation 775 core 2 quad,1156,1155,am2+,am3,am3+ processor 4gb ram eller mer och ett 600w corsair nätagg.)

(vissa moderkort verkar ha problem med pci-e 3.0 grafikkort så det kan vara värt och kika upp först innan du köper något kort om du nu inte får igång nuvarande alls.)

och har ni testat att plocka ur ett ramminne eller två och se om det funkar då ? (kan ha skadat ramminnet eller ramminnena i värsta fall med...)
(ingen ström i datorn från någonting (ladda även ur nätagget via strömknappen utan att någon strömsladd sitter i, stå inte på några mattor och ha inte datorn på den heller, (inget esd armband = jobba med burken i tshirt så du kan jorda dig lite smått mot chassiet när du har armen på det...)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

testa att verifiera filerna på steam, har du testat att installera om steam? dina spel kan försvinna så du om det du gör det.

Skrivet av mini-z1994:

Kan vara dags för nytt grafikkort då om du inte får det att funka alls längre.
(stod ni på matta eller hade ström i nätagget fortfarande när ni höll på ?)

Kanshe har skadat kortet via esd ?
(kan vara så liten ström i ampere så att du inte känner av den, men tillräckligt hög i spänning för att skada kortet.)

Skriv gärna vad det är för övrigt i burken sen och vad det är för märke och ålder på nätagget (kanske kan uppgradera till ett vettigare grafikkort om det är typ en dator med första generation 775 core 2 quad,1156,1155,am2+,am3,am3+ processor 4gb ram eller mer och ett 600w corsair nätagg.)

(vissa moderkort verkar ha problem med pci-e 3.0 grafikkort så det kan vara värt och kika upp först innan du köper något kort om du nu inte får igång nuvarande alls.)

och har ni testat att plocka ur ett ramminne eller två och se om det funkar då ? (kan ha skadat ramminnet eller ramminnena i värsta fall med...)
(ingen ström i datorn från någonting (ladda även ur nätagget via strömknappen utan att någon strömsladd sitter i, stå inte på några mattor och ha inte datorn på den heller, (inget esd armband = jobba med burken i tshirt så du kan jorda dig lite smått mot chassiet när du har armen på det...)

Asså det funkar med andra spel, alltså det är bara CSGO som det inte funkar med så jag tror inte det är något fel med grafikkortet. Andra spel som är testade är WOW och LOL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Kan vara dags för nytt grafikkort då om du inte får det att funka alls längre.
(stod ni på matta eller hade ström i nätagget fortfarande när ni höll på ?)

Kanshe har skadat kortet via esd ?
(kan vara så liten ström i ampere så att du inte känner av den, men tillräckligt hög i spänning för att skada kortet.)

Skriv gärna vad det är för övrigt i burken sen och vad det är för märke och ålder på nätagget (kanske kan uppgradera till ett vettigare grafikkort om det är typ en dator med första generation 775 core 2 quad,1156,1155,am2+,am3,am3+ processor 4gb ram eller mer och ett 600w corsair nätagg.)

(vissa moderkort verkar ha problem med pci-e 3.0 grafikkort så det kan vara värt och kika upp först innan du köper något kort om du nu inte får igång nuvarande alls.)

och har ni testat att plocka ur ett ramminne eller två och se om det funkar då ? (kan ha skadat ramminnet eller ramminnena i värsta fall med...)
(ingen ström i datorn från någonting (ladda även ur nätagget via strömknappen utan att någon strömsladd sitter i, stå inte på några mattor och ha inte datorn på den heller, (inget esd armband = jobba med burken i tshirt så du kan jorda dig lite smått mot chassiet när du har armen på det...)

Är det möjligt att det kan funka om man laddar hem en grafikdrivrutin? Och om det skulle funka behöver jag även hjälp där för sist jag gjorde det stod det att det typ kunde skada windows, är det något man ska ta hänsyn till? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWooz:

Är det möjligt att det kan funka om man laddar hem en grafikdrivrutin? Och om det skulle funka behöver jag även hjälp där för sist jag gjorde det stod det att det typ kunde skada windows, är det något man ska ta hänsyn till? :S

Har du inga drivrutiner!? Inte konstigt att cs krashar ladda hem Nvidia GeForce Experience och låt det installera dina drivrutiner.
Ja det kan skada datorn om du laddar ner på fel ställe. Därför laddar du ner från Nvidias sida manuellt eller från GeForce Experience som installerar åt dig , så du är säker att du inte får nåt skit du inte ska ha.

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Har du inga drivrutiner!? Inte konstigt att cs krashar ladda hem Nvidia GeForce Experience och låt det installera dina drivrutiner.
Ja det kan skada datorn om du laddar ner på fel ställe. Därför laddar du ner från Nvidias sida manuellt eller från GeForce Experience som installerar åt dig , så du är säker att du inte får nåt skit du inte ska ha.

Jo, klart jag har drivrutiner men dom fuckade ur när det hela startade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Har du inga drivrutiner!? Inte konstigt att cs krashar ladda hem Nvidia GeForce Experience och låt det installera dina drivrutiner.
Ja det kan skada datorn om du laddar ner på fel ställe. Därför laddar du ner från Nvidias sida manuellt eller från GeForce Experience som installerar åt dig , så du är säker att du inte får nåt skit du inte ska ha.

Förresten, kommer den senaste uppdateringen funka till GT 220?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWooz:

Förresten, kommer den senaste uppdateringen funka till GT 220?

Använd dig utav GeForce Experience så hittar programmet automatiskt den bästa drivrutinen till ditt kort.

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Använd dig utav GeForce Experience så hittar programmet automatiskt den bästa drivrutinen till ditt kort.

Okej, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWooz:

Okej, tack!

Inga problem! Återkom om det skiter sig.

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur