En fråga om Corsair H110 och CPU_FAN Connectorn

Permalänk
Medlem

En fråga om Corsair H110 och CPU_FAN Connectorn

Tjena.

Jag skaffade en Corsair H110 för att kyla min processor och H110's CPU_FAN connectorn är bara 3 pin men på moderkortet's CPU_FAN (MSI X99S SLI Plus ) Så är det 4 pin.

Så frågan är gör det nåt?

Sen en till fråga angående Corsair H110.

Jag monterade H110 så att fläktarna blåser ut ur chassit. Gjorde jag rätt eller ska dom blåsa IN i chassit?

Permalänk
Medlem

Du kan alltid koppla en 3pins kontakt i en 4pin på moderkortet
Har du så att fläktarna blåser in luft så kommer det rumstemp luft in i radiatorn men då kommer det bli varmare i datorn, om du ställer fläktarna för att blåsa ut luften så får du varmare luft in i radiatorn och det leder till att din processor kommer bli varmare men det kan inte skilja så många grader.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Blåsa ut ur chassit är bättre då dina andra komponenter blir lite svalare för varma luften försvinner ut, och det är inte stor skillnad du märker, kanske förlorar 1-3 grader max på att ha fläktarna till att blåsa ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Du kan alltid koppla en 3pins kontakt i en 4pin på moderkortet
Har du så att fläktarna blåser in luft så kommer det rumstemp luft in i radiatorn men då kommer det bli varmare i datorn, om du ställer fläktarna för att blåsa ut luften så får du varmare luft in i radiatorn och det leder till att din processor kommer bli varmare men det kan inte skilja så många grader.

Så vilket är att föredra?

För att göra det mer tydligt:

Jag kör på ett CoolerMaster Cosmos 2 chassi, så jag monterade H110 på toppen, radiatorn under och fläktarna över som kommer blåsa UT just nu men eftersom bygget inte är klart än är det inga problem att byta håll så fläktarna blåser IN om det är bättre...

Tack för svaret dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

Blåsa ut ur chassit är bättre då dina andra komponenter blir lite svalare för varma luften försvinner ut, och det är inte stor skillnad du märker, kanske förlorar 1-3 grader max på att ha fläktarna till att blåsa ut

Tack så mycket! Bra då vet jag att jag gjorde rätt då! Behöver inte ändra då