Permalänk

Problem med Telias Technicolor TG799

Halloj!

Jag har lite problem med den TG799 som jag har fått från Telia. Det går nämligen inte att logga in på admin interfacet.
Jag skriver in user (Administrator, stor inledande bokstav är viktigt) och passwordet som är tryck på botten av routern och får
veta att pwd är fel.
Detta är min andra router med samma problem. Jag har även haft en supportkille hemma som inte heller klarade av att logga in.
Han ringde någon som kunde logga in på routern utifrån och stänga av autentisering men den avstängningen överlevde inte en reboot. Nu undrar jag om det är någon som kan logga in på routern? Och: det kanske är enklare trots allt att brygga den och köra prylarna genom min asus router istället. Den funkar iaf.

Mvh
Erik

Permalänk
Medlem

Ja, jag kan logga in på den.

Administrator/ACCESSKEY (som står på en klisterlapp)

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Invader ACE:

Halloj!

Jag har lite problem med den TG799 som jag har fått från Telia. Det går nämligen inte att logga in på admin interfacet.
Jag skriver in user (Administrator, stor inledande bokstav är viktigt) och passwordet som är tryck på botten av routern och får
veta att pwd är fel.
Detta är min andra router med samma problem. Jag har även haft en supportkille hemma som inte heller klarade av att logga in.
Han ringde någon som kunde logga in på routern utifrån och stänga av autentisering men den avstängningen överlevde inte en reboot. Nu undrar jag om det är någon som kan logga in på routern? Och: det kanske är enklare trots allt att brygga den och köra prylarna genom min asus router istället. Den funkar iaf.

Mvh
Erik

Har du provat att göra en reset av den och inte bara starta om ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av madtop:

Ja, jag kan logga in på den.

Administrator/ACCESSKEY (som står på en klisterlapp)

Det var skönt att höra! Jag får väl anstränga mig mer.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Har du provat att göra en reset av den och inte bara starta om ?

Det har jag. När den är resettad kan man komma in på adminsidan utan password. Gången efter däremot måste password till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Invader ACE:

Det har jag. När den är resettad kan man komma in på adminsidan utan password. Gången efter däremot måste password till.

Testa att sätta ett eget lösenord när du är inloggad.

Permalänk
Skrivet av Invader ACE:

Det har jag. När den är resettad kan man komma in på adminsidan utan password. Gången efter däremot måste password till.

Telia har vad jag förstått stängt tillgång till router utan lösen.
Nu är det Telia lösen om man inte skrivit in ett själv.
Det är Accesskey:n som står under routern på klisterlapp, inte Wifi key.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB