Permalänk
Medlem

Vad ska man passa på att köpa i USA?

Ska åka till USA den 26:e, vad är billigt i USA?

Något man ska passa på att köpa?

Vad rekommenderar ni?

Permalänk
Medlem

Kläder, massor av dem :). Levis jeans är sjukt billigt, ralph lauren, hilfiger, alla amerikanska märken är billigt.
Bästa är att hitta ngn fet outlet med alla märkesbutiker. Skor är skitbilligt med, nike, adidas, converse

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Jelly Beans och kläder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Elgitarrer, kläder och mat. Aftermarketdelar till bilar. Macbook.

Permalänk
Skrivet av Hieronymus Bosch:

Elgitarrer, kläder och mat. Aftermarketdelar till bilar. Macbook.

Tänk på att du får fel tangentbordslayout om du köper laptop utomlands. Även laddare som inte passar här hemma utan adapter.

Permalänk
Skrivet av Obligatorisk:

Tänk på att du får fel tangentbordslayout om du köper laptop utomlands. Även laddare som inte passar här hemma utan adapter.

Det brukar inte vara något problem att få knappar med märkliga tecken på (eller någon annan anpassning som de inte har inne i butik) om man har några dygns framförhållning.
Just Apples väggbulor är ganska smart byggda; den enda del som behöver bytas ut är den helt passiva IEC 60320C1-till-vägguttagsadaptern. Jag köpte på mig brittisk och USAnsk adapter när jag var över senast. De kostade 15 dollar styck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krupty:

Ska åka till USA den 26:e, vad är billigt i USA?

Något man ska passa på att köpa?

Vad rekommenderar ni?

Jag skulle köpa en Pebble Smartwatch.

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem

Kostymer är sjukt billiga jämfört med här.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Skrivet av Hieronymus Bosch:

Det brukar inte vara något problem att få knappar med märkliga tecken på (eller någon annan anpassning som de inte har inne i butik) om man har några dygns framförhållning.
Just Apples väggbulor är ganska smart byggda; den enda del som behöver bytas ut är den helt passiva IEC 60320C1-till-vägguttagsadaptern. Jag köpte på mig brittisk och USAnsk adapter när jag var över senast. De kostade 15 dollar styck.

Tänk på att amerikanska tangentbord använder sig av ANSI, inte ISO som vi gör här. Därför räcker det inte att sätta in Å, Ä, Ö-tangenter.

Permalänk
Medlem

Kläder och skor är fortfarande mycket billigare. Framförallt "amerikanska" märken. Har du tillgång till bil så åk ut till någon outlet och köp för väldigt mycket mindre pengar, speciellt i delstater som har låg skatt på sådant.
Jag fick känslan av att elektronik, fotoprylar och liknande inte alls är lika billigt längre, men självklart kan man fynda om man letar. Tänker kanske mest på hur värt det är att riskera garantiskydd osv.

Permalänk
Medlem

Kläder och Moto 360! Datordelar kostar också avsevärt mindre därborta.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Skrivet av Obligatorisk:

Tänk på att amerikanska tangentbord använder sig av ANSI, inte ISO som vi gör här. Därför räcker det inte att sätta in Å, Ä, Ö-tangenter.

Alltså, inte lösa enskilda tangenter. Alla Apple-produkter som inte är knutna till tjänsteleverantörer (mobilabonnemang, i typfallet) verkar vara beställningsbara i alla varianter hos alla återförsäljare. Så det svenska tangentbordet du köper i USA blir lika svenskt som om du köpt det i Sverige.

Dessutom: ANSI? ISO? Tangentbord?

Permalänk
Skrivet av Hieronymus Bosch:

Alltså, inte lösa enskilda tangenter. Alla Apple-produkter som inte är knutna till tjänsteleverantörer (mobilabonnemang, i typfallet) verkar vara beställningsbara i alla varianter hos alla återförsäljare. Så det svenska tangentbordet du köper i USA blir lika svenskt som om du köpt det i Sverige.

Dessutom: ANSI? ISO? Tangentbord?

Du skrev att han skulle köpa en Macbook i USA, och jag varnade om problemen som kommer att uppstå. Menade du Iphone kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hieronymus Bosch:

Alltså, inte lösa enskilda tangenter. Alla Apple-produkter som inte är knutna till tjänsteleverantörer (mobilabonnemang, i typfallet) verkar vara beställningsbara i alla varianter hos alla återförsäljare. Så det svenska tangentbordet du köper i USA blir lika svenskt som om du köpt det i Sverige.

Dessutom: ANSI? ISO? Tangentbord?

Macbook Pro med ANSI, notera enter tangenten:
http://images.anandtech.com/reviews/mac/retinaMacBookPro/DSC_...

Visa signatur
Permalänk

Jag köpte Apple-tillbehör senast (Thunderbolt->ethernet mm). Om jag minns rätt sparade jag 20% jämfört med billigaste priset här hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krupty:

Ska åka till USA den 26:e, vad är billigt i USA?

Något man ska passa på att köpa?

Vad rekommenderar ni?

Hamburgare.

Skickades från m.sweclockers.com