Permalänk

Thomson TG784 öppna portar?

Hej

Jag undrar om någon har erfarenhet av att kommer in i sin router som heter Thomson TG784. Jag har försökt skriva in i adressfältet 192.168.0.1 men de går ej, nån som vet, vill nämligen öppna vissa portar.

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem

Testa med 192.168.1.254
eller
dsldevice.lan

Det kan dock skilja sig åt beroende på vart du har köpt den. Har du köpt den via butik eller har du fått den via din ISP? Om det senare, vilken ISP har du fått den ifrån?

Kolla via CMD med ipconfig /all vilken default gateway ditt nätverkskort har och så testar du samma ip-adress fast med .1 alt, .254 på slutet om inte mina adresser ovan funkar.

Permalänk

Att skriva in dsldevice.lan fungerade, tack!

Du vet möjligen inte också under vilken flik man portforwardar i routern?

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem

Hej!

Hittade en manual på tillverkarens hemsida
http://www.thomson.net/GlobalEnglish/customer-service/SpeedTo...

Eftersom det är ett modem med inbyggd router, så kunde jag inte hitta den på portforward.com , annars är det ett ypperligt hjälpmedel för att göra vad sidan heter. Troligtvis så ser det liknande ut i någon av thomsons routers, så du kan gott kika där efter tips på hur man sätter upp en port forward.

Lycka till

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Thomson TG784 - Strul med onlinespel (PS3)

Hej,

är snart på väg att trilla av pinn av frustration.

Bytte till Telia och deras ADSL när jag flyttade till villa i februari. En kort tid efter det fick jag en Thomson TG784 som är allt-i-ett (digital-tv, telefoni, bredband).

Jag har en bärbar dator och en Playstation 3 i nätverket. Först märkte jag ingenting, jag hade inte tid att spela så mycket på mitt PS3 under flytten. Och min bärbara gick klockrent med fungerande internet.

Men sen började jag lira online med min PS3:a, och då FIFA10 & NHL10. Direkt kom problemet att jag inte kunde bjuda in eller bjudas in till matcher, det fungerar 50% av gångerna som bäst.

Mot några av mina kompisar är det tvärkört. Jag kommer inte längre än att försöka välja lag sen tappar den uppkopplingen mot min motståndare.

Jaja tänkte jag, jag öppnar portarna som FIFA10 & NHL10 vill komma åt enligt spelens handbok. Sagt och gjort, men det fungerade inte.

Jag stängde av brandväggen i Thomson TG784, ingen skillnad.

Vad kan man mer göra? Telias Premium support kunde mindre än mig och tar 20 kr/minuten. Börjar bli less nu.

Hjäp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av coccis:

Hej,

är snart på väg att trilla av pinn av frustration.

Bytte till Telia och deras ADSL när jag flyttade till villa i februari. En kort tid efter det fick jag en Thomson TG784 som är allt-i-ett (digital-tv, telefoni, bredband).

Jag har en bärbar dator och en Playstation 3 i nätverket. Först märkte jag ingenting, jag hade inte tid att spela så mycket på mitt PS3 under flytten. Och min bärbara gick klockrent med fungerande internet.

Men sen började jag lira online med min PS3:a, och då FIFA10 & NHL10. Direkt kom problemet att jag inte kunde bjuda in eller bjudas in till matcher, det fungerar 50% av gångerna som bäst.

Mot några av mina kompisar är det tvärkört. Jag kommer inte längre än att försöka välja lag sen tappar den uppkopplingen mot min motståndare.

Jaja tänkte jag, jag öppnar portarna som FIFA10 & NHL10 vill komma åt enligt spelens handbok. Sagt och gjort, men det fungerade inte.

Jag stängde av brandväggen i Thomson TG784, ingen skillnad.

Vad kan man mer göra? Telias Premium support kunde mindre än mig och tar 20 kr/minuten. Börjar bli less nu.

Hjäp!

Vart öppnar man portar när man är inne i routern?

Permalänk
Medlem

hejsan har ni lyckats fått igång era thomsom routrar??
sitter nu med samma fel., med nhl 11 anslutningen till motståndaren har brutits..
nån som har en lösning???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nordin87:

hejsan har ni lyckats fått igång era thomsom routrar??
sitter nu med samma fel., med nhl 11 anslutningen till motståndaren har brutits..
nån som har en lösning???

har exakt samma problem...

har öppnat "rätt" portar i routern, men skiten fungerar ändå inte!!

och ingen DMZ funktion har piss "modemet/routern" ...

blir galen snart.

Någon som har nån lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azper:

har exakt samma problem...

har öppnat "rätt" portar i routern, men skiten fungerar ändå inte!!

och ingen DMZ funktion har piss "modemet/routern" ...

blir galen snart.

Någon som har nån lösning?

Har du "Universal Plug and Play" aktiverad.

UPnP (Universal Plug and Play) är en teknik som gör att många spel och meddelandeprogram fungerar sömlöst.

Använd UPnP: Ja

Använd utökad säkerhet: Nej

Funkar för mig, hade också problem innan.

Visa signatur

OS:Windows 7 Home Premium 64-bit Chassi:Antec Nine Hundred Mobo:ASUS M4A77TD PRO RAM-Minnen:Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 Processor:AMD Phenom II X4 965, Black Edition SE Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 470 SOC 1280MB Nätaggregat:Corsair TX 650W 80+ HDD:Intel SSD 320 120GB Mus:Logitech G5 Tangentbord:Logitech G15 Skärm:Acer P221W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grayman:

Har du "Universal Plug and Play" aktiverad.

UPnP (Universal Plug and Play) är en teknik som gör att många spel och meddelandeprogram fungerar sömlöst.

Använd UPnP: Ja

Använd utökad säkerhet: Nej

Funkar för mig, hade också problem innan.

Ja jag har aktiverat UPnP och Nej på utökad säkerhet...

Alltså Internet och PSN fungerar ju och jag kan connecta till EA servrarna när jag startar NHL 11
men när jag ska lira ONLINE match eller med mitt UHT så fungerar det inte å komma in i matcherna

Och jag har öppnat portarna man skall, och "delat" ut dom till PS3an...

Men det vill sig inte

har öppnat portarna som står på Portforward och dom enligt intruktionsboken...

Permalänk
Medlem

har samma problem. kommer i läge nat2 med upnp på. då funkar var femte match typ om man har tur. utan upnp och portarna öppna blir det nat 3. så det verkar inte som att portforwarden funkar...skitrouter!

finns nåt dmz om man går genom gränsnitt/mgmnt.. men vette fan hur det funkar.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Har samma problem :S
Hur löste ni det?!

Permalänk

Har samma/liknande problem som föregående skribenter.

Problem med XBOX Live och GTA V Online, blir ständigt utestängd från sessioner p.g.a. "Unknown Network Error". Har gjort ett nätverkstest på Konsolen och den säger att min NAT är strikt. Öppna port 3074.

Modemet i fråga är tydligen ett gammalt skitmodem/router, kanske man ska ringa Bredbandsbolaget och be att få en nyare modell. Har ju faktiskt varit trogen kund i nästan tio år. Vilket bör man byta till? tror de har Några Xyxel modeller också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaceman81:

Har samma/liknande problem som föregående skribenter.

Problem med XBOX Live och GTA V Online, blir ständigt utestängd från sessioner p.g.a. "Unknown Network Error". Har gjort ett nätverkstest på Konsolen och den säger att min NAT är strikt. Öppna port 3074.

Modemet i fråga är tydligen ett gammalt skitmodem/router, kanske man ska ringa Bredbandsbolaget och be att få en nyare modell. Har ju faktiskt varit trogen kund i nästan tio år. Vilket bör man byta till? tror de har Några Xyxel modeller också...

Dagen's trådlyft, grattis!

BBB's nya modem är rent skit, köp en egen och brygga.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Dagen's trådlyft, grattis!

BBB's nya modem är rent skit, köp en egen och brygga.

jaha vad kan det kosta och kan man fixa det enkelt? är typ noob på sånt här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaceman81:

jaha vad kan det kosta och kan man fixa det enkelt? är typ noob på sånt här...

Köp dig en riktig kvalitets router från t.ex. asus, visst de är inte gratis men så mycket bättre än skiten BBB skickar ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Köp dig en riktig kvalitets router från t.ex. asus, visst de är inte gratis men så mycket bättre än skiten BBB skickar ut!

Skickades från m.sweclockers.com

nja har bara ett sketet ADSL via telejacket så jag vetefan om det är värt att investera i nåt sånt. vill bara kunna spela utan massa mög bara så BBBs modem duger nog...