Permalänk
Medlem

DIR 655 tappar kontakten

vet ej vad som är fel men ibland kommer man inte in i vissa sidor
sen kan sidan heltplötsligt fungera som vanligt
kör med senaste FW

några förslag på vad det kan vara?

får upp den här sidan

Permalänk
Medlem

När köpte du routern? Kanske dags att byta (till något som inte är D-Link)

Permalänk
Skrivet av 2HOT4U:

vet ej vad som är fel men ibland kommer man inte in i vissa sidor
sen kan sidan heltplötsligt fungera som vanligt
kör med senaste FW

några förslag på vad det kan vara?

får upp den här sidan

http://www.fildirekt.se/dl/1418365182.jpg

Standard fel på D-link routers speciellt 6xx serien är riktig pina. En polare hade en i 635 tror jag och wifi stängde ner i emellanåt.

Skulle ha köpt en riktigt router från netgear, asus eller Cisco.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

förstår om det är fel men varför vissa sidor och ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2HOT4U:

förstår om det är fel men varför vissa sidor och ibland

Har (hade) en D-link DIR-600 och hade samma problem. Sjukt instabil router som inte fungerar till mycket. Har du en gammal dator kan du skapa en rejäl router med hjälp av PFsense

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

gjorde backup och återställde den
får se om det blir så igen
annars får jag kasta den då

Permalänk
Medlem

Med min D-link dir-615 fick jag samma problem som dig.. Jag fick logga in på routern och trycka på "DHCP-renew" någon gång om dagen för att kunna använda webbläsaren..
Nyligen tvärdog min dir-655 och jag fick inte igång den, ryckte ur alla kablar o adaptrar några gånger så fungera skiten efter en halvtimma.....

D-link har jävlats varje gång jag har varit i kontakt med det, får köra på Asus härnäst, skulle rekommendera att du oxå gjorde det

Edit: Vill även tillägga att min dir-615 helt plötsligt även slutade fungera och fick slängas

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Medlem

hjälpte inte att återtställa sk*ten så jag köpte en likadan fast annan version
kan man inte lägga in backup från ena till den andra båda är ju dir-655?
backup till den trasiga heter .gws och den nya .bin

Permalänk
Skrivet av 2HOT4U:

hjälpte inte att återtställa sk*ten så jag köpte en likadan fast annan version
kan man inte lägga in backup från ena till den andra båda är ju dir-655?
backup till den trasiga heter .gws och den nya .bin

Nej, Dlink är riktig soppa. Därför dom flesta avråder från den, dels att det oftast är problem med dom och att det finns i antal revisioner vissa sämre andra bättre.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2HOT4U:

hjälpte inte att återtställa sk*ten så jag köpte en likadan fast annan version
kan man inte lägga in backup från ena till den andra båda är ju dir-655?
backup till den trasiga heter .gws och den nya .bin

Nej, lämmna tillbaka. 655 var bra när den kom ut, men inte nu + att B revisionen är helt fuckad.
Köp en Asus RTAC68U eller rtn66u istället. Eller TP-Link C7

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonyboj:

Nej, lämmna tillbaka. 655 var bra när den kom ut, men inte nu + att B revisionen är helt fuckad.
Köp en Asus RTAC68U eller rtn66u istället. Eller TP-Link C7

Skrivet av Broken-arrow:

Nej, Dlink är riktig soppa. Därför dom flesta avråder från den, dels att det oftast är problem med dom och att det finns i antal revisioner vissa sämre andra bättre.

det är C-versionen
den var nästintill gratis så jag kunde inte låta bli

Permalänk

Sitter med en dir-635 som också strulade till förbannelse ända tills jag bytte ut nätverkskortet i datorn. Bytte till Asus PCE-N53 och nu fungerar den så gott som felfritt igen. Har tappat kontakten någon enstaka gång, men inte värre än att man står ut med det.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk

Jag köpte en sådan för ett antal år sedan (har för mig att det var just den 655). Den la med jämna mellanrum av och jag bestämde mig då för att lämna in den på ev service eller dyl på Media Markt där jag köpte den. Då sa de i kundtjänst att de fått tillbaka mängder av den sorten med samma fel på. Så du är inte ensam.

Permalänk
Medlem

Hade en dir-655 rev:A4 innan min son har den nu & den går bra fortfarande, har själv en dir-857 nu & även den fungerar bra!

Fast vi kör bara 100/10Mbps..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av skruvis:

Hade en dir-655 rev:A4 innan min son har den nu & den går bra fortfarande, har själv en dir-857 nu & även den fungerar bra!

Fast vi kör bara 100/10Mbps..

Största problmet är att just D-link är nyckfulla. Vissa ex funkar kanon stabil och bra andra får dåliga ex. Verkar dock som stor procent som har problem med D-link routers.

Som sagt du har haft turen att få stabila routers.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har en DGL-4300 som fungerade bra i många år för att sedan börja strula lite. Var inne på att köpa något nytt men det hade inte blivit av, och så la den av helt. Visade sig vara nätadaptern som gett upp. Hade en annan passande liggande och med den fungerade routern bra igen. D-Link var vänliga att skicka en ny fastän garantin var utgången.

Problemen som kom efter några års drift berodde således helt på nätadaptern som höll på att ge upp.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

dir-655 revision C är helt okej tror nog inte du kommer få några problem i framtiden med den:) Hur det var med dom gamla modellerna kan jag inte svara på.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Största problmet är att just D-link är nyckfulla. Vissa ex funkar kanon stabil och bra andra får dåliga ex. Verkar dock som stor procent som har problem med D-link routers.

Som sagt du har haft turen att få stabila routers.

Jag vet att d-link haft stora problem med sina nätadapters & har läst att en del fått sina routers stabilare med en ny bättre & lite kraftigare nätadapter, fiction eller fakta vet jag inte men man vet aldrig, däremot vet jag att bägge "mina" routrar är känsliga för värme...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av skruvis:

Jag vet att d-link haft stora problem med sina nätadapters & har läst att en del fått sina routers stabilare med en ny bättre & lite kraftigare nätadapter, fiction eller fakta vet jag inte men man vet aldrig, däremot vet jag att bägge "mina" routrar är känsliga för värme...

Var varit med om en polare som WIFI la av då och då (ingen hög belastning alls utan endast två trådlösa enheter). Andra behöver starta om routern en gång i veckan typ

Största problmet är att dom gjort olika revisioner, vissa är bättre än andra. Är lite lotto att få ett bra ex.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Var varit med om en polare som WIFI la av då och då (ingen hög belastning alls utan endast två trådlösa enheter). Andra behöver starta om routern en gång i veckan typ

Största problmet är att dom gjort olika revisioner, vissa är bättre än andra. Är lite lotto att få ett bra ex.

Kanske svenska spel som är största ägaren i D-Link?

Visst är det så att en del behövs starta om kan bero på värme då en del går bättre om dom står svalt..

Såhär löste jag värmerelaterat problem på min 655:a. då det blev väldigt varmt i hallen ovanpå garderoberna speciellt sommartid då, på sommaren fick man starta om den någon gång då & då men inte vintertid.

Dold text

Edit: Men det mest irriterande på 655:an var dom förbannade blå lysdioderna som lyste mer eller mindre överdrivet upp hela lägenheten nattetid.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless