Världens största spelsamling såld för fem miljoner kronor

Permalänk
Medlem

Samma med fysiska musik skivor, roligare men tar en massa plats även för CD.

Vet att någon snubbe försökte sälja världens största musik samling, tror det var komplett samling med alla amerikanska LP skivor fram till något visst årtal... plus massa 78 varvare och cd skivor.. verkade vara dåligt intresse då iaf.. men är ju sånnt som skulle vara givet för ett musem eller något kulturbevarande arkiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Här är mina 3, som jag nöjer mig med, 3st Robotech (VF-1J) den 3e (högra roboten) har även extra armor kit inköpt men ibland bygger jag om robotarna för variationens skull

Alla 3 kan transformeras till mellan de olika Transformations-modes som varje Robot visar. dessa är de stora med i mitt tycke lite bättre än Okej detaljrikedom, scale 1/48, idag kan man bara köpa 1/60 som störst.

så dessa skulle jag kunna sälja för minst dubbla pengen jag köpte dem för trotts öppnad låda. ännu mer om lådorna är obrutna. och givetvis har jag lådorna kvar

http://s14.postimg.org/vbc1r37tt/IMAG2974.jpg

http://s13.postimg.org/s06bm9duv/Robotech_IMAG0022.jpg

Satan, Robotech... Det är nostalgi.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Ungefär som mitt spelbibliotek på Steam efter alla reor och Humble Bundles.....

Skrivet av jonasies:

11000 pffft.. det är ju typ vad jag har i mitt steam library..

Fast digitala samlingar är inte värt ett skit i jämförelse med fysiska samlingar som dessutom har en hel del spel som du inte ens kan få till Steam. Såg en lista för ett antal år sedan om spel som var värda en del, ett spel till den gamla konsolen Vetrex kostade i en försäljning 25000kr till en samlare bl.a, samlingar på Steam är bara förlustaffärer som aldrig ökar i värde, ni kommer aldrig få tillbaka pengarna i en eventuell försäljning så jämförelsen ni gör är helt usel.

Skrivet av LPG:

Och här har man ungefär 10 spel installerade

Stod det någonstans att han hade 11000 spel installerade? Jag har 5 spel installerade med äger betydligt fler.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Hm... Vad ska jag spela idag?