Windows 10 Build 9901 med Cortana och ny Xbox-applikation läcker ut på nätet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Är väl bara att skriva in ditt förslag, svårare än så är det faktiskt inte.

Desto fler som har samma åsikt, ju fler lyssnar dom på!

Och det är inget skitsnack, i slutändan, när det kommer till kritan, så ställs dom mot väggen. Och har inget val.

Allt blir kanske inte som man vill, men tillsammans är/blir vi starka.

Så min poäng är, istället för att gnälla här i första hand, gör det i andra hand!

Följ med hela vägen

Gå med i Windows Insider Program och var med om alla viktiga händelser under utvecklingen av Windows 10.
Du får Windows 10 Technical Preview, alla byggen så snart de är tillgängliga, och en lättanvänd app för att ge feedback.

Ja dom två sista st är saxat......och ni hittar dom lätt

Annars så kan man inte komma o gnälla

Kvida o gnälla är lätt, att göra någonting åt det kvävs vilja.

rektor detta är inte menat till dig personligen, utan alla andra här som tror att det är så enkelt.

Och till er alla som gillar Windows, och som har åsikter.

Varför inte gå med i Windows 10 Technical Preview och säga just din åsikt.

Ju fler vi är, desto mindre tid tar det.

Jag vet om att det låter sjukt, men det går verkligen att få igenom förändringar, kolla bara på 8.0 & 8,1.

Hur många påtryckningar har just DU gjort för att det skall bli bättre med 10:an ?

Jag brukar köra pre-release versioner av Ubuntu och komma med feeback innan det släppts.
Windows använder jag knappt.

Om du har feedback verktyget så kanske du skulle kunna framföra min tidigare nämnda synpunkt?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av thomas_skane:

Bara jag som tycker att man ser ut som en idiot när man försöker använda röststyrning trots att man sitter med mus och tangentbord, som dessutom gör jobbet snabbare?

Det är egentligen ännu värre när röststyrningen uppför sig som en idiot.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

forza på PC?

Permalänk
Medlem

Nu börjar det vattna i munnen på riktigt...

Permalänk

Jahapp med dessa nyheter tar jag nog och blir en W10 fanboy. Ser ruskigt bra ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag brukar köra pre-release versioner av Ubuntu och komma med feeback innan det släppts.
Windows använder jag knappt.

Om du har feedback verktyget så kanske du skulle kunna framföra min tidigare nämnda synpunkt?

Är du seriös?

Jag köpte själv en hatthylla på IKEA, men gillade inte träslaget. Skulle du kunna framföra min tidigare nämnda synpunkt------> ROFL

Ja jag menar det verkligen. Jag rullar verkligen på golvet och skrattar

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Strröma från one till pc nej, nej, NEJ! Mer kraft i pc helldre tvärt om!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk

Överlag så måste jag medge att jag är försiktigt optimistisk över Win 9. Win 8 är inte dålig, bara rörigt pga alla funktioner som var ämnade för pekplattor... många av mina största klagomål har de fått bukt på, ser fram emot att testa och se om de har rett ut de små sakerna också.

Skrivet av mrqaffe:

Det är egentligen ännu värre när röststyrningen uppför sig som en idiot.
https://www.youtube.com/watch?v=4s0wm5cmOc0

Nej, det värsta är när någon annan använder röststyrningen till att få datorn/TV:n etc att göra något oönskat x)

Skrivet av jacobtr:

Strröma från one till pc nej, nej, NEJ! Mer kraft i pc helldre tvärt om!

Jag vill inte heller installera en VW motor i en Ferrari och sedan köra på ojämn terräng

Undrar däremot vad "spel" grejen i Januari kommer att handla om? Vill de attrahera användare till Windows så borde de släppa Xbox spelen på alla sina enheter. Spel motorerna har länge stött det. Bara MS som har hållit tillbaka utvecklare med sina insider affärer och exclusives. Har alltid undrat varför jag skall skaffa en konsoll när min dator slår dem?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Är du seriös?

Jag köpte själv en hatthylla på IKEA, men gillade inte träslaget. Skulle du kunna framföra min tidigare nämnda synpunkt------> ROFL

Ja jag menar det verkligen. Jag rullar verkligen på golvet och skrattar

Ja, jag har inte möjligheten.
Du tycks uppenbarligen ha Windows 10 och det nödvändiga rapporteringsverktyget.

Jag vet inte hur mycket det är begärt, men om du delar min åsikt om idén som jag framförde var vettig, så kan du ju klicka på skicka knappen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Kanske finns det någon som har försökt sammanställa en lista med alla nyheterna och förbättringarna i Windows sedan Windows 7? Hmmmm.... Någon!?

Kanske skulle testa en lista åt andra hållet med så du framstår som mer opartisk

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv

Ser rörigt och oenhetligt ut. Microsoft verkar sakna mål.

Permalänk

Jag orkar inte med alla dessa program som är helskärm och har menyer som bara funkar i helskärm. Stop trying to make fullscreen happen. It's not going to happen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

"As you can see down here the actual taskbar is now transparent" Nej. Samma sak med fönstren i win8, ser fan sämre ut än win7.

Ganska säker på att det blir uppgradering till win10 trots att det är väldigt svårt att få fönstren genomskinliga år 2014.

Datorer med 5+ TFLOP GPUer, CPUer med 4-16 kärnor, nog med RAM för att lägga hela OSet direkt in... Kan spela spel i så realistisk miljö att det är häpnadsväckande...

Genomskinliga fönster... "Scotty: i dont have the power... She cant take much more of this"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Datorer med 5+ TFLOP GPUer, CPUer med 4-16 kärnor, nog med RAM för att lägga hela OSet direkt in... Kan spela spel i så realistisk miljö att det är häpnadsväckande...

Genomskinliga fönster... "Scotty: i dont have the power... She cant take much more of this"

Är knappast av den anledningen man skippar genomskinliga fönster heller...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Jag hoppas innerligt att man kan banta ned det här till något vettigt. Det hade känts lustigt att hoppa över två generationer av nya Windows på raken.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

"As you can see down here the actual taskbar is now transparent" Nej. Samma sak med fönstren i win8, ser fan sämre ut än win7.

Ganska säker på att det blir uppgradering till win10 trots att det är väldigt svårt att få fönstren genomskinliga år 2014.

Köp dehär: http://www.glass8.eu/

Älskar det! Värt varje krona.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Inaktiv

Höly shit! En xbox-applikation, för PC? Det blir kanske som när steam ordnade big picture så vi PC-folk också kunde sitta i vardagsrummet, men med vår tekniskt överlägsna hårdvara. Men nu istället så kan vi sitta på kontoret och spela med tekniskt underlägsen hårdvara på vår tekniskt överlägsna hårdvara.

Mind blown.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En sak MS gärna får ta ett nytt omtag i är alla services.
Man har ju en jäddra massa junk som körs i bakgrunden som man antagligen inte behöver.
Men inte någonstans i OSet finns information som kan hjälpa en att stänga av sådant man inte behöver.
Eller att OSet simulerar vad som skulle hända om man stänger av något, eller listar vilka program som använder en viss tjänst etc.
Man undrar ju vad det är för processer som listas i Process Explorer...

Kom på en sak till, koppla bort vänteläget alla applikationer hamnar i när de upptäcker att man har nätverk.
Enormt stressande och irriterande att en dator blir sirap bara för att nätverket får hicka.
Word: Oj, ser nätverk! Nu måste jag ta reda på hur alla 28 skrivare jag har mår. Något har säkert ändrats. Frys allt och kolla.
Outlook: Nätverk! Frys allt! Lägg 100% CPU på att synka.
Osv...
Användarens gränssnitt är helt enkelt viktigare är nätverksanslutningen. Punkt. Se till att det speglas i hur programmen uppför sig.

Och slutligen: "Shutdown" skall inte ta längre tid än det tar att fysikt stänga av strömmen.
Hur svårt kan det vara? "ps -ef | kill -9 | shutdown". Färdigt! Det räcker med att fråga en gång.
Man undrar ju vad datorn håller på med när den skriver "Windows is shutting down" och visar det i 30 sekunder...
Borde det kanske stå något annat?

</Rant off>

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon32713:

Höly shit! En xbox-applikation, för PC? Det blir kanske som när steam ordnade big picture så vi PC-folk också kunde sitta i vardagsrummet, men med vår tekniskt överlägsna hårdvara. Men nu istället så kan vi sitta på kontoret och spela med tekniskt underlägsen hårdvara på vår tekniskt överlägsna hårdvara.

Mind blown.

Skickades från m.sweclockers.com

+1

Valve har Steam
Sony har PSN
EA har Origin
Microsoft har....något för Xbox i Windows...

Permalänk
Medlem

En återkommande bug i varje Beta/Preview sedan Windows Vista är att Utforskaren krashar titt som tätt.

I övrigt fungerar det mesta bra, det är som Windows 7 med fördelarna från Windows 8. Storeappar köra i fönster och är klart mer användbara nu. Har precis byggt om några appar för att utnyttja gränssnittsförbättringarna.

Nya startmenyn har potential!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThomasLidstrom:

En sak MS gärna får ta ett nytt omtag i är alla services.
Man har ju en jäddra massa junk som körs i bakgrunden som man antagligen inte behöver.

MS har faktiskt tagit rejäla tag redan i Windows 8. Bland annat har man har tagit bort 13 tjänster, ändrat andra till manuell start och några till "starta vid behov". I jämförelse med Windows 7 då. Den här utveckligen har förstås fortsatt även efter Windows 8 och allt som sker i bakgrunden blir effektivare hela tiden för att Windows ska kunna användas på så svag hårdvara som möjligt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Varför vill ni ha genomskinliga fönster...?

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Skrivet av Role_Model:

Varför vill ni ha genomskinliga fönster...?

För att det är stilrent. Det borde vara upp till kunden att välja om man vill ha det, så som det var i win7.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

För att det är stilrent. Det borde vara upp till kunden att välja om man vill ha det, så som det var i win7.

Vad är det som är stilrent med transparens? Ordet 'stilren' betyder att man håller sig till en enhetlig stil. Dock används det ganska ofta av folk i bemärkelsen enkel och minimalistisk stil. Inget av dem passar in på att använda transparens i det här sammanhanget. Snarare tvärtom då transparens inför mer effekter, fast det behöver inte göra att det inte blir stilrent (fast då pratar vi bibehållen stilrenhet från övriga designen, inget man får från transparensen).

Dock är ju transparens ur mode vad gäller gränssnittsdesign. Det blir lite som att använda bootcut jeans idag - man kan som individ tycka det är snyggt men ett företag som satsar på det just nu blir lite omodernt.

Permalänk
Avstängd

Jag gillar med transparent men man kan väll inte sno alla populära linux saker på samma gång för vad ska man då ha till windows 11 ?? det har varit MS strategi från windows 3.1 som är rippoff från amiga sen har man tagit utsende från andra system som passat för stunden och med 8an var det ubuntu rippoff som gick hem ungefär lika bra som canonicals version

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Tycker det ser helt jävligt fett ut!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Vad är det som är stilrent med transparens? Ordet 'stilren' betyder att man håller sig till en enhetlig stil. Dock används det ganska ofta av folk i bemärkelsen enkel och minimalistisk stil. Inget av dem passar in på att använda transparens i det här sammanhanget. Snarare tvärtom då transparens inför mer effekter, fast det behöver inte göra att det inte blir stilrent (fast då pratar vi bibehållen stilrenhet från övriga designen, inget man får från transparensen).

Dock är ju transparens ur mode vad gäller gränssnittsdesign. Det blir lite som att använda bootcut jeans idag - man kan som individ tycka det är snyggt men ett företag som satsar på det just nu blir lite omodernt.

Gissar att du hade skrivit lika långt om jag hade använt ett annat ord också.

Jag kan byta om det känns bättre. Låt oss använda ordet "fräscht" för att beskriva den genomskinliga designen.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit