Asus gör Geforce GTX 970 DirectCU Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av lynx:

Om korten nu kan vara så här små med samma prestanda varför gör inte nvidia det från början?

Sälja mer, antar jag.

Ponera att du har 10 olika kort, samma PCB. Då har du 10 olika kundgrupper du kan satsa på. Vissa vill ha knäpptysta datorer med luftkylning, andra vill ha högre klockfrekvenser etc. Vissa gillar färgerna...ja, listan kan göras lång.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag dessa små kort är fruktansvärt fula, tycker de är snyggare när de är längre

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Personligen tycker jag dessa små kort är fruktansvärt fula, tycker de är snyggare när de är längre

Tur att man har kortet i ett chassi då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Nån som har ett bra exempel på ett bra chassi där denna form factor behövs? Som nämnt i fredagspanelen så kan ju de flesta mITX-chassin rymma rätt stora grafikkort. Finns det något sexigt kompakt chassi som explicit kräver dessa mini-kort? (Enda jag sett har varit något jättefult med ett frontfönster.)

lian li q33 är ett sådant chassi. jag har det och det funkar faktiskt väldigt bra. finns tyvärr väldigt få chassin som utnyttjar itx grafikkort. hade velat se ett chassi med itx grafikkort, sfx agg och bra kylningsmöjligheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Tur att man har kortet i ett chassi då.

Hahaha, klockrent!

Dock finns ju fönster på en del fast kasnke inte så vanligt på mini itx chassin direkt?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Äntligen en review på detta lilla kort, presterar som Strix men drar mindre ström och blir varmare:
http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2015/01/15/asus-gef...

Visa signatur

Gammal gubbe