GeForce Game Ready Driver 347.09 Beta

Permalänk
Avstängd

GeForce Game Ready Driver 347.09 Beta

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

MFAA försvann i kontrollpanelen efter att jag installerade denna.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av alex5555:

MFAA försvann i kontrollpanelen efter att jag installerade denna.

Ok, men vad händer om du ominstallerar den igen? Tänk på att detta är en BETA-drivis.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Ok, men vad händer om du ominstallerar den igen? Tänk på att detta är en BETA-drivis.

Nvm, de hade bara bytt namn på det + att mitt kontrollpanelsfönster var så litet att parentesen med MFAA inte syntes. Det heter nu "Kantutjämning med prov över flera ramar (Multi-Frame Sampled AA, MFAA)"

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Game Ready
Best gaming experience for Metal Gear Solid V: Ground Zeroes and Elite: Dangerous.
Application Profiles
Added or updated the following profiles:
• Project CARS
3D Vision Profiles
Added or updated the following profiles:
• Alien: Isolation - Not recommended
• Elite: Dangerous - Not recommended
• Escape Dead Island - rated as Fair
• Far Cry 4 - Not recommended
• Metal Gear Solid: Ground Zeroes - Not recommended
• Middle-Earth - Shadow of Mordor - Not recommended
• Resident Evil Revelations 2 - Disabled
• The Vanishing of Ethan Carter - rated as Fair
3D Compatibility Mode Support
Support for 3D Compatibility Mode has been added for the following games:
• Alien: Isolation - rated as Excellent
• Elite: Dangerous - rated as Excellent
• Escape Dead Island - rated as Excellent
Note: GeForce GTX 980M SLI and GTX 970M SLI notebooks are not supported
with this driver. With SLI enabled on these notebooks, a black screen
will occur upon uninstalling this driver. To workaround this issue,
disable SLI before uninstalling the driver.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Varför släpper dom en BETA med bättre spelupplevelse för MGS när det släpps imorgon?

Permalänk
Skrivet av wezc00:

Varför släpper dom en BETA med bättre spelupplevelse för MGS när det släpps imorgon?

förbättring innan release är väl ingen nackdel eller?

troligen har de väl förbättrat ett radstycke kod för en kommande release vilket i mina ögon aldrig är en dålig sak även om man får vänta ett par dar för att kunna testa det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wezc00:

Varför släpper dom en BETA med bättre spelupplevelse för MGS när det släpps imorgon?

Du ville ha en WHQL eller?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

förbättring innan release är väl ingen nackdel eller?

troligen har de väl förbättrat ett radstycke kod för en kommande release vilket i mina ögon aldrig är en dålig sak även om man får vänta ett par dar för att kunna testa det.

Nej sjävklart ingen nackdel. Men dom släpper alltså en beta idag och sen fullständiga versionen imorgon? Är van vid stora speltitlar som nvidia släpper drivrutiner på releasedagen..

Skrivet av Jalle64:

Du ville ha en WHQL eller?

Ja exakt

Permalänk
Medlem

De har väl inte hunnit så pass långt i arbetet att de kan få WHQL-klassificering, men tillräckligt för att de känner att de kan släppa en beta åtminstone. Som Jalle sa, det är väl bättre med en beta än ingen alls?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

De har väl inte hunnit så pass långt i arbetet att de kan få WHQL-klassificering, men tillräckligt för att de känner att de kan släppa en beta åtminstone. Som Jalle sa, det är väl bättre med en beta än ingen alls?

Jag förstår. Men jag är inte van vid att ha drivrutiner i beta version och trodde dom skulle släppa en beta version långt innan och förberett WHQL-klassificering inför MGS. Hehe man gråter inte över någon spilld mjölk men jag är som sagt van vid dom stora speltitlarna när dom får klassificering direkt på releasedagen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av wezc00:

Jag förstår. Men jag är inte van vid att ha drivrutiner i beta version och trodde dom skulle släppa en beta version långt innan och förberett WHQL-klassificering inför MGS. Hehe man gråter inte över någon spilld mjölk men jag är som sagt van vid dom stora speltitlarna när dom får klassificering direkt på releasedagen.

WHQL-certifieringar har dock ingenting med spelstabilitet ändå så ingenting att grubbla över.
Det enda den säger är att drivrutinen är helt stabil i Windows varför vissa BETA-drivrutiner ibland kan bli WHQL-certifierade efteråt.

Det är ofta jag stött på BETA-drivrutiner som varit stabilare än WHQL-versioner

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

WHQL-certifieringar har dock ingenting med spelstabilitet ändå så ingenting att grubbla över.
Det enda den säger är att drivrutinen är helt stabil i Windows varför vissa BETA-drivrutiner ibland kan bli WHQL-certifierade efteråt.

Det är ofta jag stött på BETA-drivrutiner som varit stabilare än WHQL-versioner

Aha okej det hade jag ingen aning om. Tack för info!:)