Thermalright krymper kylarna Macho och Silver Arrow för ITX-byggen

Permalänk
Melding Plague

Thermalright krymper kylarna Macho och Silver Arrow för ITX-byggen

Kompakta och samtidigt kraftfulla byggen är på modet. Nu lanserar Thermalright två populära modeller i mindre utföranden, där kompatibilitet med Mini ITX-moderkort är i fokus.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

På tok för stora för små byggen, men kul initiativ.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Tanken är god men frågan är hur väl det faktiskt funkar i praktiken. Mindre lådor har ju liksom mindre luft att vispa runt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Verkar fortfarande som att min Noctua NH-C12P SE14 är bäst för mitt Node 804.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Macho 90 verkar faktiskt intressant

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Se till att få ut dem på marknaden också, Thermalright. Silver arrow ITX skulle passa precis i ett Node 304 bygge baserat på Asus Z97i-PLUS.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Tanken är god men frågan är hur väl det faktiskt funkar i praktiken. Mindre lådor har ju liksom mindre luft att vispa runt.

Mängden luft spelar inte så stor roll, bara du byter ut den i tillräkligt hög hastighet Men det blir klart lite kluriga och kräver mer tankeverksamhet att bygga i litet chassie än i ett stort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det jag gillar är tanken om att de går in i ett chassi som inte är högre än grafikkortet. Men nja känns inte helt som något nytänk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Mängden luft spelar inte så stor roll, bara du byter ut den i tillräkligt hög hastighet Men det blir klart lite kluriga och kräver mer tankeverksamhet att bygga i litet chassie än i ett stort

Alltså mängd. Eller vad menar du nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tyvärr är även 135mm för högt för min del, vore trevligt med fler låga och bra alternativ än de som finns i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Thermalright axp 100/200 tycker jag de ska förbättra lite... e ju typ ultimata kylaren för ett itx sys

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Hedersmedlem

Coolt att de utvecklar kylare för ITX, men jag har inte 135mm i höjd i mitt..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Alltså mängd. Eller vad menar du nu?

Att hur mycket luft chassiet rymmer inte behöver ha så stor inverkan på temperaturer på komponenterna. Däremot är det lättare att få till i en stor låda, men liten låda med lite luft i behöver inte betyda att saker gå varmare bara för att den rymmer mindre.

Skickades från m.sweclockers.com