tacksam för hjälp hitta rätt RAM till samsung laptop qx410 2x4gb

Permalänk
Medlem

tacksam för hjälp hitta rätt RAM till samsung laptop qx410 2x4gb

Hej, hoppas på lite hjälp här, tänkte sätta 8 gb ram istället för dom 4gb som sitter nu(inte för att det behövs kanske men varför inte...)
Har aldrig gjort det innan!!!
var lätt o komma åt iaf, 1 skuv till luckan för minne o hdd bara.
Måste jag ta bort batteriet vid ram bytet?? det är inbyggt batteri på denna :(....?
Samt om det är några andra grejer man måste göra vid/efter bytet, rent manuellt, med windows och sånt?

Den stora frågan är väl då , hur kollar man så man får rätt minnen? kanske nån kan hitta till mig eller länka nåt???

Lap topen heter samsung QX410 (NP-QX410-S02US) står det under den iaf.

* 14" skärm
* Intel Core i5 M480 2.67 GHz processor
* 4 GB RAM DDR3 minne
* 500 GB hårddisk
* NVIDIA GeForce 310M grafikkort
* Amerikanskt tangentbord, US modell.

(Om nån har liggandes eller vet vad dom finns till bästa pris så är det med intressant!)
Dom som sitter i samsungen kanske jag kan ta ett av o sätta i min acer d255e netbook som bara har 1gb(?)

Tack på förhand/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

Hej, hoppas på lite hjälp här, tänkte sätta 8 gb ram istället för dom 4gb som sitter nu(inte för att det behövs kanske men varför inte...)
Har aldrig gjort det innan!!!
var lätt o komma åt iaf, 1 skuv till luckan för minne o hdd bara.
Måste jag ta bort batteriet vid ram bytet?? det är inbyggt batteri på denna :(....?
Samt om det är några andra grejer man måste göra vid/efter bytet, rent manuellt, med windows och sånt?

Den stora frågan är väl då , hur kollar man så man får rätt minnen? kanske nån kan hitta till mig eller länka nåt???

Lap topen heter samsung QX410 (NP-QX410-S02US) står det under den iaf.

* 14" skärm
* Intel Core i5 M480 2.67 GHz processor
* 4 GB RAM DDR3 minne
* 500 GB hårddisk
* NVIDIA GeForce 310M grafikkort
* Amerikanskt tangentbord, US modell.

(Om nån har liggandes eller vet vad dom finns till bästa pris så är det med intressant!)
Dom som sitter i samsungen kanske jag kan ta ett av o sätta i min acer d255e netbook som bara har 1gb(?)

Tack på förhand/Joakim

Behöver du verkligen 8gig ram i en laptop med en geforce 310M?? Om det är för spelande så borde du nog köpa ny istället. Annars så är det nog 204 pin sodimm ram du behöver. Här har du en länk: http://www.inet.se/kundvagn/visa/7491977/2014-12-18

Permalänk
Medlem

Är de 100% att det är rätt. nån annan stans stod det 1066Mhz, men som sagt jag kan för lite om data.

Eller funkar det alltid även om man tar högre mhz?

Det vanligaste folk gör är att byta ram minne, och den vanligaste...(?) datorn är en laptop idag, finns det inte nån lista man bara kunde söka i(??)

Tack för svaret iaf !

Permalänk
Medlem

Tacksam för fler svar, även från samma eller nån som kan mer än mig iaf.

Kollade med crucial scan program som kollar vad man har på datorn, och då sa det följande:
DDR3 PC3-12800 Unbuffered NON-ECC 1.35V CL=11 DDR3 1600
Speed 1600 MT/S
Undrar om det kan stämma, om det finns någon som kan dubbelkolla det på nåt sätt?, vore kanon.
Samt är det nödvändigt att alla siffror är exakt samma??

Tänkte även ta ut en sticka och se om det går att se vilken sort det är i nu, men misstänker att det inte är dom siffrorna som står därpå utan tillv. nr mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

Tacksam för fler svar, även från samma eller nån som kan mer än mig iaf.

Kollade med crucial scan program som kollar vad man har på datorn, och då sa det följande:
DDR3 PC3-12800 Unbuffered NON-ECC 1.35V CL=11 DDR3 1600
Speed 1600 MT/S
Undrar om det kan stämma, om det finns någon som kan dubbelkolla det på nåt sätt?, vore kanon.
Samt är det nödvändigt att alla siffror är exakt samma??

Tänkte även ta ut en sticka och se om det går att se vilken sort det är i nu, men misstänker att det inte är dom siffrorna som står därpå utan tillv. nr mm

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/internminne/sodi...

Identisk med ditt/dina förra förutom kapaciteten.

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur