Lian Li lanserar O-serien chassin med härdat glas och väggupphängning

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Jo det är ju både material skillnad, Design skillnad och tillverknings skillnad mellan Lian Li och In-Win.

In-Win var förr inte så smäcka de verkar vara idag, ett av mina bästa chassin någonsin var ett In-Win men det var typ i gjutjärn så de var för tungt att bära på.
Fulltower, med då Top of the line CPU Intel P2 400Mhz, Apaptec SCSI Raid Controller kort och en jävla massa tunga SCSI diskar och en intern Colorado Backup Tape Station gjorde den inte mindre tung häller
Inte min låda, hitta på google.com/bilder men samma modell å färg. Jag tycker fortfarande att den är smart, men alldeles för tung även när den är tom.
Jag hade inte ett någon annan Tower låda med samma funktioner som In "Win Q500 full tower case" jag har nog fel, men jag kan tänka mig att dem var först med dessa lösningar på sent 90-tal.
http://www.dansdata.com/images/buildpc/320/case.JPG

http://www.dansdata.com/images/buildpc/320/tray.JPG

http://www.dansdata.com/images/buildpc/320/caseopen.JPG

Det var på den tiden ens far jobbade som inköpare på Berendsen Data, Distrubitörer av PC prylar och Servers när dem fanns. de blev uppköpta senare å typ finns inte längre. men alla känner nog igen loggan Berendsen, de har företag inom alla möjliga branscher i Sverige så kan man se dem hyra ut kontors inredning.

Jag sommarjobbade och extra jobbade även där på deras Support och Garanti avdelning när jag var 14,15 och 16 år, 33 år och gråhårig idag
http://www.insumma.nl/files/berendsen-logo.jpg

Jag har nog byggt ett par hundra datorer i såna chassin en gång i tiden, fast i mid- och mini tower form factor.
Hyfsat smidiga att jobba med.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Jag har nog byggt ett par hundra datorer i såna chassin en gång i tiden, fast i mid- och mini tower form factor.
Hyfsat smidiga att jobba med.
Skickades från m.sweclockers.com

Far min köpte in mycket In-Win i alla storlekar på 90-talet så de verkade populära, annars hade han inte köpt in dem
så när jag var i tonåren fick man tag på PC prylar för Distributörens inpris, i detta fall Berendsen Data å min far

Inte undra på att man i princip köpte helt ny dator en gång om året då, för då hade man råd med det utan tvekan, idag när min far inte jobbar längre så är de ju DYRT å köpa PC prylar

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Var det bara den lilla för mITX moderkort som gick att hänga på väggen med de två avlånga hålen i övre delen på lådan?
menar helt värdelöst om de andra ink den sista riktigt "Stora" lådan inte går att hänga på väggen!!!

Den stora går också att hänga upp!

Visa signatur

Listen to the mission listen Miss as I do work

Asus Rampage IV Formula | i7-3820 | Asus R9 290-DC2OC | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 850 Pro 250GB | Steelseries Rival | Corsair K70 Cherry Red | ATH-M50X

Permalänk

Ser fint ut, men jag är inte speciellt förtjust i hur nätaggregatets insugsfläkt sitter mot glasrutan (ventilation?), samt hur utblåsfläkten sitter på baksidan av chassit...och dessutom då blåser rakt in i väggen (avtåndet till väggen borde inte vara speciellt stort när den är upphängd?)

Visa signatur

WCG-dator: |AMD 2990WX @ 3.3GHz All Core| |ASRock Taichi X399| |Samsung 970 EVO M.2 500GB| |Quad Channel 64GB Corsair 2933Mhz @ 14-13-13-28-1T| |SilverArrow TR4| |PNY GTX 1080 8GB @ +185/+625MHz| |Corsair AX1200i 1200W| |Thermaltake Level 10 GT Snow Edition|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThreadRipper:

Ser fint ut, men jag är inte speciellt förtjust i hur nätaggregatets insugsfläkt sitter mot glasrutan (ventilation?), samt hur utblåsfläkten sitter på baksidan av chassit...och dessutom då blåser rakt in i väggen (avtåndet till väggen borde inte vara speciellt stort när den är upphängd?)

Tittar jag på mina nätaggregat som jag har till mina BTC ASIC Riggar (# De ligger bredvid mina ASIC riggar lätt å kolla då. #) så har de inga gängade hål på den sidan fläkten sitter på som du pratar om. bara den sidan mitt emot fläkten.

Kanske därför nätaggregatet är monterat i chassi/lådan så att fläkt sidan syns på glas sidan av chassi/lådan.
För på chassi/lådan ser jag inga monterings hål för nätaggregatets kortsida, där man brukar skruva fast nätaggregatet i ett "vanligt" chassi/låda.
Så jag tror att nätaggregat är monterat i typ moderkortsplåten så att säga. På "Stor sidan av nätaggregatet i moderkortsplåten.

Jösses vad svårt vissa saker är att breskriva, att få de från tanke till en text som någon annan människa skall försöka förstå vad jag kladdat ihop för oförståelig text

Tur att det inte är handskrivet också länge leve tangentbordet för "Remote Communication"

EDIT: Beskrivning och bilder nedanför denna EDIT rad.

Standard sidan för montering, gängade skruvhål syns, 4st, ett i varje hörn. (Kort sidan, om kan kalla de för det.)

Inga gängade skruvhål syns här för denna sida (fläktsidan) skall kunna skruvas fast i chassi/lådan. Så finns då borde det finnas på motsatt sida gängade skruvhål för montering på "långsidan" (Om kan kalla de för det.)

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Frågan är VARFÖR man ska ha SLI och CROSSFIRE i detta chassi... finns 1000 tals andra modeller du kan köra SLI på. Knappast en brist att man är begränsad till ett grafikkort i 99 fall av 100. Så för alla de som inte måste ha 2x GTX 980 prestanda i sina spel kan köra detta lite annorlunda "show off" chassi istället.

Om man gillar modellen och vill visa upp sina grafikkort varför ska man inte ha den möjligheten och finns det andra chassi i denna lösning?
Det skulle vara intressant att veta om Lian-Li PC-O7S hade den möjligheten då kommer jag definitivt att sprätta upp pengarna

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2

Permalänk
Medlem

Första bilden i galleriet: se hur mkt plats ovan nätagget som slösas bort pga strömkontakten sticker bara rakt upp. Idioti! Man kunde lätt få plats med ett standard ATX agg om mupparna hade bifogat en platt vinklad adapter eller möjlighet att montera agget i ett annat läge där strömkontakten vänds bakåt mot I/O panelen på moderkortet.

Permalänk
Medlem

Snygga. men såg prislappen.. 2500:- gjorde ju att min e-penis slog hårt i marken. kan aldrig tänka mig betala mer än 1000kr för ett chassi. oh well, stannar kvar vid min in-win Dragon slayer, inte bytt på 5 år nu och kommer nog inte göra det heller :), mycket kompakt chassi o kvaliteten vart väldigt bra

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Skrivet av WDac:

Tittar jag på mina nätaggregat som jag har till mina BTC ASIC Riggar (# De ligger bredvid mina ASIC riggar lätt å kolla då. #) så har de inga gängade hål på den sidan fläkten sitter på som du pratar om. bara den sidan mitt emot fläkten.

Kanske därför nätaggregatet är monterat i chassi/lådan så att fläkt sidan syns på glas sidan av chassi/lådan.
För på chassi/lådan ser jag inga monterings hål för nätaggregatets kortsida, där man brukar skruva fast nätaggregatet i ett "vanligt" chassi/låda.
Så jag tror att nätaggregat är monterat i typ moderkortsplåten så att säga. På "Stor sidan av nätaggregatet i moderkortsplåten.

Jösses vad svårt vissa saker är att breskriva, att få de från tanke till en text som någon annan människa skall försöka förstå vad jag kladdat ihop för oförståelig text

Tur att det inte är handskrivet också länge leve tangentbordet för "Remote Communication"

EDIT: Beskrivning och bilder nedanför denna EDIT rad.

Standard sidan för montering, gängade skruvhål syns, 4st, ett i varje hörn. (Kort sidan, om kan kalla de för det.)
http://images10.newegg.com/ProductImageCompressAll300/17-822-...

Inga gängade skruvhål syns här för denna sida (fläktsidan) skall kunna skruvas fast i chassi/lådan. Så finns då borde det finnas på motsatt sida gängade skruvhål för montering på "långsidan" (Om kan kalla de för det.)
http://images.wisegeek.com/power-supply.jpg

Hej!

Jo, precis (du gjorde ett bra försök till förklaring, tack för den tid du lade ned), det kan vara lite svårt i det chassit att få till det så att nätaggregatets fläkt ska kunna få frisk luft, men på något vis känner jag mig inte speciellt bekväm med att veta att nätaggregatet suger in varm luft inifrån en låda med ganska låg luftvolym ändå. I synnerhet om utblåsfläkten itter på baksidan av moderkortsplåten; kan inte bli speciellt mycket till luftgenomströmning. Samt att det inte finns fläktar som suger in luft in i chassit - dvs all ventilation är beroende av det undertryck som skapas av den fläkt som sitter på baksidan av plåten. Nåväl, snygga var lådorna ändå

Visa signatur

WCG-dator: |AMD 2990WX @ 3.3GHz All Core| |ASRock Taichi X399| |Samsung 970 EVO M.2 500GB| |Quad Channel 64GB Corsair 2933Mhz @ 14-13-13-28-1T| |SilverArrow TR4| |PNY GTX 1080 8GB @ +185/+625MHz| |Corsair AX1200i 1200W| |Thermaltake Level 10 GT Snow Edition|

Permalänk
Medlem

Udda placering av nätagget tycker jag.
Är det inte mer logiskt att ha det på baksidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Frågan är VARFÖR man ska ha SLI och CROSSFIRE i detta chassi... finns 1000 tals andra modeller du kan köra SLI på. Knappast en brist att man är begränsad till ett grafikkort i 99 fall av 100. Så för alla de som inte måste ha 2x GTX 980 prestanda i sina spel kan köra detta lite annorlunda "show off" chassi istället.

VARFÖR bygga ett chassie för ATX med 4+ kortplatsen men chassiet har bara plats för ett kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DR33M:

Sjukt snyggt...

Precis vad jag tänkte skriva xD

Lätt en av de snyggaste chassin jag sett hittills

Permalänk
Medlem

Såg rätt vältänkt ut. Men hur tänkte de med fläkten mot väggen om den är hängd? Lär ju låta extra mycket om det blir en liten glipa, eller så får datorn inte tillräckligt med kylning

Permalänk
Medlem

Funkar h110 och andra tillverkares varianter in i den tro?

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers