Permalänk
Medlem

Router låser sig?!

Hej!
För några veckor sedan så skulle jag kolla om internets hastighet stämde men när jag skrev in 192.168.1.1 så begär den användarnamn och lösenord? Det har jag aldrig behövt att göra. Så jag återställde den och då försvann det. Nu idag när jag skulle ändra trådlösa lösenordet så begär den lösenord igen?! Återställer den sen efter 5min så begär den det igen..... Har det något med virus på datorn att göra?

Router thomson tg789vn

Tack på förhand!
Robin

Permalänk
Medlem

Technicolor Usernames
Administrator
Technicolor Passwords
Blank or Printed on Routers Label

Om det inte är telia då, då kan de gjort vad som helst med det. Kontakta isf telias support. Förbered en kopp kaffe och en långfilm att titta på. Vanlig väntetid är 50-120 minuter.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

RE jonthan (2011-11-12, 17:42)
"
Kolla i kartongen du fick modemet i, där ligger en vit klisterlapp som alla lösenord är på som du kan klistra fast på tex modemet
"

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Telia ändrade så att lösenordet återställs till det som står på undersidan utav modemet i samband med Bredbandsbolagets säkerhetshål

Permalänk
Medlem

Tack för er hjälp! Ringde supporten, man ska tydligen skriva in Administrator sen Access Key som står på routern!

Permalänk

Du kan vanligt vis gå in och sätta nått du själv vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Du kan vanligt vis gå in och sätta nått du själv vill ha.

Ja det kan han men först måste han in i routern.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii