Permalänk
Medlem

Mitt trådlösa internet försvann!

Tjenare, har problem med mitt trådlösa internet!
Det började för någon dag sen efter att jag skulle koppla upp TVn med Wi-fi. Då skulle man trycka på WPS-knappen, jag TROR det var efter det som det typ dog. Det står på min laptop att jag är ansluten, likaså på telefonen. Men att det är problem dem DNS-servern. Jag har startat om ett x antal gånger, kollat på youtubevideo å prövat ändra DNS å ändrat tillbaka men inget verkar fungera. Någon som har en lösning? Det här rör bara det trådlösa internet, på min stationära dator kör jag med kabel å det funkar utan problem. Om ni kan hjälpa mig få igång det så är ni helt jädra underbara
Tack i förhand!

Mvh Mackan!

Permalänk
Medlem

Vad är det för router?
Har du testat att resetta den?
(Inta starta om utan återställa den.)
Testa även att stänga av WPS.
WPS är bara ett jäkla otyg, smidigt, men ur säkerhetssynpunkt förkastligt.

Permalänk
Medlem

DNS ändringen, har du gjort det på prylarna eller på routern?

Permalänk
Medlem

Vad är dealen med WPS. Hur långa och komplicerade är era lösenord att ni känner att ni sparar ett par sekunder med att slippa skriva in dem?.

Till ditt problem - kolla trådlösa inställningarna i routern med en ethernet kabel. Välj en kanal som inte är populerad, se till att inga skumma restriktioner finnes. Kolla SSID osv.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

DNS-ändringen gjorde jag på Wi-fi i min laptop. Har prövat slagit av WPS. Varför jag slog på den var för att det stod på TVn att man skulle göra det.
Det finns ingen reset-knapp. Inget sånt här hål eller som man trycker i. Hur gör jag då?

Permalänk
Medlem

WPS är för att förenkla med tvn, tror det går utan.
Hur som haver!

Är det något teliamodem du har, eller är det egenköpt?
Kan du ta reda på modellbeteckning på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Optimist:

WPS är för att förenkla med tvn, tror det går utan.
Hur som haver!

Är det något teliamodem du har, eller är det egenköpt?
Kan du ta reda på modellbeteckning på den?

Det är nå stadsfiber, ska kolla vad det står på den!
Det står PacketFront på den.
https://www.google.se/search?q=Packetfront&rlz=1C1MSIM_enSE61... Exakt en sån där!

Permalänk
Medlem

Då borde du ha en router inkopplat bakom den enheten med tanke på att du har wlan.
Ifrån den lådan på bilden, går det en kabel till en låda till samt vad står det på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Optimist:

Då borde du ha en router inkopplat bakom den enheten med tanke på att du har wlan.
Ifrån den lådan på bilden, går det en kabel till en låda till samt vad står det på den?

Men det står att det inte gäller någon garanti om man tar bort det :/
Om du menar att den liksom sitter innanför det där?

Permalänk
Medlem

PMar

Permalänk
Medlem

Förresten, efter denna händelse så har min Ping stigit i CSGO till över 50 konstant. Tillräckligt för att det ska lagga. Borde ju inte vara så här när man har fiber... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkn1G:

DNS-ändringen gjorde jag på Wi-fi i min laptop. Har prövat slagit av WPS. Varför jag slog på den var för att det stod på TVn att man skulle göra det.
Det finns ingen reset-knapp. Inget sånt här hål eller som man trycker i. Hur gör jag då?

Du kan alltid göra en 30 30 30 reset. Googla på det jag är på telefonen nu...

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell