Låst på 324 MHz - SLI GTX 780 Ti

Permalänk
Medlem

Låst på 324 MHz - SLI GTX 780 Ti

Hej!

Har ett problem som verkar vara rätt vanligt efter en del googlande.
Det sekundära grafikkortet i en SLI-setup är låst på 324 MHz (se bilden längst ner).

Moderkortet är ett MSI Z87-S02 INET EDITION ATX, grafikkorten är ASUS GTX 780 Ti.

Har försökt ominstallera nvidia-drivrutiner, rensat profiler i Afterburner, lyft ur och satt in grafikkortet om det skulle vart något glapp.
Förslag?

Permalänk
Medlem

Det hände för mig också, jag bara ominstallerade drivrutinerna, fast det har du redan gjort :/ testa köra kortet ensamt och fixa drivrutinerna igen, mitt förslag

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Säker på att du har aktiverat SLI i kontrollpanelen? Tänkte på att det ena kortet tycks gå i idle/desktop-mode.
Har spelet någon sli profil?

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Allt funkade fin fint. Ända till jag uppdaterade drivrutinerna till dom senaste.
Alla bench tester visar att det är bara en GPU som jobbar efter uppdatering. Så backar jag tillbaka till dom gamla drivarna funkar allt som det ska igen.
Hur kan det komma sig?
Det är Asus egna drivare som jag använder
Jag har även kört kortena ett och ett.
Och även kastat om ordningen på dom.

Permalänk
Medlem

om du uppdaterar drivrutiner och får problem som du inte hade innan så är det oftast en god idé att göra en ordentlig ominstallation med de äldre drivrutinerna som fungerade som de skulle.

ladda ner http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle... och följ instruktionerna. sedan installerar du de gamla drivrutinera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Whylex:

Allt funkade fin fint. Ända till jag uppdaterade drivrutinerna till dom senaste.
Alla bench tester visar att det är bara en GPU som jobbar efter uppdatering. Så backar jag tillbaka till dom gamla drivarna funkar allt som det ska igen.
Hur kan det komma sig?
Det är Asus egna drivare som jag använder
Jag har även kört kortena ett och ett.
Och även kastat om ordningen på dom.

Vadå asus egna drivare? Är nvidia som släpper drivrutiner..är väl något problem med senaste. Är det .75 du körde?