Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Nice! De begagnade 2010-modellerna har gått ner ordentligt i pris det senaste året. Eller du kanske ska ha en ny?

Skulle vilja ha den tråkigare modellen av motor som är diesiel på 250hk för få ner förbrukningen lite och dom kom väll 2012? Dock kostar dom mer än vad min Audi A5 kosta sprillans ny så får se lite.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Har kvar skajjan som postades för några år sen i denna tråden.. men vi köpte en Porsche i somras också

Har bruksbilar också men det är vanlig dieselkombi (Ford Focus Titanium TDCi) och skåpbil (Citroen Nemo) så inget spännande att lägga upp bilder på..

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk

Den är inte nyinköpt. Det börjar väl bli 3-4 år sedan nu och den var inte sprillans ny då heller. Långt ifrån det bästa köpet, men är man oerfaren är man, även om man har med sig folk som ska kunna.

Nåväl, här är vad jag "gubbforden". En Focus från -05, vilket som Focus-människor kanske vet, är en årsmodell man bör passa sig för p.g.a. diverse mystiska fel i elektroniken. Inte för att den hade särskilt mycket extra elektronik. Den kom med kassetbandspelare! Bilden är från en mack på vägen hem från inköpsstället. Körde 50 mil ner till Åbo och 50 tillbaka upp för att hämta den också. Men jag tar det hela som en lärläxa - gör lite efterforskningar innan köp.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erick:

Har kvar skajjan som postades för några år sen i denna tråden.. men vi köpte en Porsche i somras också

http://dl.dropboxusercontent.com/u/6225739/911/10661767_10152...

Har bruksbilar också men det är vanlig dieselkombi (Ford Focus Titanium TDCi) och skåpbil (Citroen Nemo) så inget spännande att lägga upp bilder på..

Så du är en av dom som ska 'stila' lite, med att gasa på i Lindholmsallén mot SVT huset fi fan ^^

Bra val av bil btw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erick:

Har kvar skajjan som postades för några år sen i denna tråden.. men vi köpte en Porsche i somras också

http://dl.dropboxusercontent.com/u/6225739/911/10661767_10152...

Har bruksbilar också men det är vanlig dieselkombi (Ford Focus Titanium TDCi) och skåpbil (Citroen Nemo) så inget spännande att lägga upp bilder på..

Riktigt nice!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Att köra BMW är underbart, men speciellt på vintern

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Jag kör spanskt nu. Det hade jag nog inte trott för några år sedan.
Seat Leon 1,2 TSI

Relativt billigt och helt problemfritt tack vare leasing.
Några små tillkortakommanden har den... Men jag är på det hela taget mycket nöjd.
Skön att köra, bekväm, drar lite, snygg och ganska unik.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

http://i.imgur.com/YA54MYM.jpg

Jag kör spanskt nu. Det hade jag nog inte trott för några år sedan.
Seat Leon 1,2 TSI

Relativt billigt och helt problemfritt tack vare leasing.
Några små tillkortakommanden har den... Men jag är på det hela taget mycket nöjd.
Skön att köra, bekväm, drar lite, snygg och ganska unik.

Vad tycker du var dåligt, eller mindre bra?

Visa signatur

|Intel Core 2 Duo E8400|ASUS P5B|Radeon 4850|6GB PC6400|
|Intel Core I5 4790k|]ASUS Z79|32GB PC3-12800|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Citgho:

Vad tycker du var dåligt, eller mindre bra?

Inga stora saker egentligen. Kört en halvny Volvo innan så jag jämför med det.
Den hade bättre helljus, bekvämare säten och bättre ljud i stereon.

Men i övrigt är det som sagt en riktigt trevlig bil med mycket utrustning för pengarna. Bluetooth-telefontillkoppling, hill assist, "styrhjälp" som svänger när man håller på att komma utanför filen, parkeringsvarning fram och bak, automatisk AC osv.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Nuvarande bilar. Finns äldre bilar på min garaget sida.
http://www.garaget.org/Extrazz

850 S 96 144 hk. Vinterhärke.

850 T-5R 96 T-grön (T-gul) 240hk Sommarbil.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Att köra BMW är underbart, men speciellt på vintern

http://i.imgur.com/Y21gNkL.jpg

Det där får mig att sörja lite att min A5 har sorkdrift

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Skrivet av Ac3R:

Det där får mig att sörja lite att min A5 har sorkdrift

Köp aldrig en Audi utan fyrhjulsdrift

Permalänk
Medlem

Har nu bild med vinterfälgarna, de ser lite bättre ut i verkligheten än förmodat. Sommarfälgarna däremot.. kan knappt vänta.
Vill ha lite sport, utan att söla runt med olja och service. Och är det lov att säga så i den här tråden?

Permalänk

Till vardags rullar jag i denna skapelse. Audi A4 2,0TS Quattro Avant -06

På sommarkvällarna händer det att man tar ut den gamle. Volvo 242 med en 355/350 (v8 + automat )

Sambon hon ligger inte långt efter med en Honda Civic Type-R -04

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem

En av sommarbilarna Den som kan gissa rätt bil, vinner en klapp på axeln!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

En av sommarbilarna Den som kan gissa rätt bil, vinner en klapp på axeln!

http://i.imgur.com/A3NjOtm.jpg

Ser ut som en Opel GT Cab ?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Ser ut som en Opel GT Cab ?

*Klapp Klapp*

Yes. Opel GT Turbo 2.0

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Min första bil, efter en grundlig utvändig och invändig rengöring.

En automatväxlad Passat Variant -98 med strax över 27000 mil på mätaren. Använder till mängdträningen för körkortet samt ifall jag behöver en bil till jobbet - behövs det ofta, köper jag nog en nybil, men denna fungerar förvånansvärt bra för en 17 år gammal bil. Provkörde lite Passatar från -99 fram till -04, och oftast var lådorna ganska kassa. Denna bils låda är smidig som smör. All elektronik fungerar fortfarande, billig skatt (2450), billig försäkring och betalade bara 6500 spänn för den :). Behövde nytt batteri, men det var billigt på biltema. Måste antagligen låta en mekaniker titta till länkaget på vindrutetorkarna också, men i övrigt är jag helnöjd!

Enda nackdelen är att den är något sådär törstig (strax över 1,0/10km)

Visa signatur

In Aere Aedificare

Permalänk
Medlem

Min Audi A5 har fått en kompis

BMW X4 M-sport

Ny tjänstebil dock tror jag min stackars Audi kommer hamna på blocket snart.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Hedersmedlem

Fick äntligen monterat nya baklyktor på bilen, blev ett klart lyft!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Min Audi A6 C5 2.7 Biturbo i helsvart med ljus skinnklädsel, har en del kvar att göra men det börjar likna något

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Snygg Men tycker nästan att det är en synd att klistra på ett M-märke..;)

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

BMW F31 20d, kombibehovet har minskat så blir snart utbytt mot något roligare.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

Var och gjorde Grodan vårfin förra helgen.
Tvätt, Polering och lackbehandling. Nu luktar den som ny igen.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Chevrolet Monza -75

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Carlj:

Snygg Men tycker nästan att det är en synd att klistra på ett M-märke..;)

Det har suttit där sedan förra ägaren, har inte riktigt vågat plocka bort det än då jag inte vet hur lacken under är. =/

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Äntligen någon som rullar i stil

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Det har suttit där sedan förra ägaren, har inte riktigt vågat plocka bort det än då jag inte vet hur lacken under är. =/

Ah, ok! Ja lite tråkigt att få med lacken när man pillar bort det.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Mercedes CLA 250 Sport -15

Ingen toppenbild dock...

Permalänk
Medlem

Min Volvo.