Permalänk
Medlem

LAN

Tjenare, hade tänkt att lana lite med 4 polare imorgon. Har endast varit två på samma nätverk som lirat tidigare då har det fungerat bra. Men nu med fyra undrar jag lite om det kommer funka utan större lagg?

Vi lirar CS:GO och jag har ca 8 mbits ned och 0.5 upp.

Så vad tros?

Permalänk
Medlem

Det kommer gå bra

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Då får vi hoppas det vore tråkigt om vi alla satt med en 100 i ping hela natten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glleen:

Tjenare, hade tänkt att lana lite med 4 polare imorgon. Har endast varit två på samma nätverk som lirat tidigare då har det fungerat bra. Men nu med fyra undrar jag lite om det kommer funka utan större lagg?

Vi lirar CS:GO och jag har ca 8 mbits ned och 0.5 upp.

Så vad tros?

Kommer funka så länge ni inte gör massa annat samtidigt. Ex alla sitter med spotify, youtube, netflix eller något liknande.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Okej, blir nog mest lirande och inte mycket annat så då funkar det?

Permalänk
Medlem

Precis som upl8447 säger så ha verkligen ALLT som kan dra bandbredd avstängt. Jag är dock väldigt skeptisk på att det kommer funka bra ändå men det finns säkert någon som kan dra något vettigt argument mot mig Det var väldigt länge sedan jag satt på något under 100mbit fiber.

Permalänk
Avstängd

Tror det kommer bli laggigt som fan... ca 2 mbit download va och ca 0.125 i upload var...

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Okej, när jag är själv så ligger jag på runt 20 i ping sen så när vi va 2 inte särsklit mycket högre. Men någon som har erfarnhet av att lana med så pass dålig uppkoppling?

Permalänk
Medlem

Har varit på lan där 10 pers delade på 8Mbit/s. Det gick så länge ingen tankade. Dock var det några år sen.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Är ni alla på samma nätverk eller är ni på olika platser?

Permalänk
Medlem

Givetvis kommer vi alla vara på samma nätverk!

Permalänk
Medlem

Blupparen. Det borde ju inte vara någon större skillnad om vi bara ska spela cs?

Permalänk

Precis som de andra skriver så kommer det inte vara något problem över huvud taget så länge ni inte kör något som äter upp stora delar av bandbredden. tex torrenter, streamad film, eller streamar själv. Spel såsom Counter-Strike tar väldigt lite bandbredd i jämförelse med det jag nämnde tidigare.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

Okej. Tack för tipsen och streama själv? Skämtar du, sätter jag igång min egna stream så kan jag inte ens vara inne på internet utan att det tar 200 år att ladda sidan!