"Display driver nvidia windows kernel mode driver version 344.75 stopped responding"

Permalänk

"Display driver nvidia windows kernel mode driver version 344.75 stopped responding"

Hej! Får detta felmeddelande varje gång jag surfar med för många fönster öppna i chrome eller när jag spelar vilket spel som helst.. Vet inte vad jag ska göra åt det.

Jag har prövat att
- ominstallera grafikdrivrutinerna
- att ha igång windows basic istället för windows aero
- installera Microsoft Fixit 50848

Allt det ovanstående utan resultat.

Mina komponenter om det hjälper
Gigabyte PH67-DS3 B3
EVGA GeForce GTX 460 1024MB FPB
BenQ TFT 21.5'' G2250
640GB Samsung 2.5" HM641JI
Intel Core i3 2100 3,1GHz
Corsair 4GB (1x4096MB) CL9 1333Mhz XMS3
Fractal Design Tesla 650W 80+
BitFenix Merc Alpha Svart
Samsung SH-222AB, SATA Svart OEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brutosaur:

Hej! Får detta felmeddelande varje gång jag surfar med för många fönster öppna i chrome eller när jag spelar vilket spel som helst.. Vet inte vad jag ska göra åt det.

Jag har prövat att
- ominstallera grafikdrivrutinerna
- att ha igång windows basic istället för windows aero
- installera Microsoft Fixit 50848

Allt det ovanstående utan resultat.

Mina komponenter om det hjälper
Gigabyte PH67-DS3 B3
EVGA GeForce GTX 460 1024MB FPB
BenQ TFT 21.5'' G2250
640GB Samsung 2.5" HM641JI
Intel Core i3 2100 3,1GHz
Corsair 4GB (1x4096MB) CL9 1333Mhz XMS3
Fractal Design Tesla 650W 80+
BitFenix Merc Alpha Svart
Samsung SH-222AB, SATA Svart OEM

Började problemet iom version 344.75 av drivrutinerna? Försvinner det med tidigare/senare versioner?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brutosaur:

Hej! Får detta felmeddelande varje gång jag surfar med för många fönster öppna i chrome eller när jag spelar vilket spel som helst.. Vet inte vad jag ska göra åt det.

Jag har prövat att
- ominstallera grafikdrivrutinerna
- att ha igång windows basic istället för windows aero
- installera Microsoft Fixit 50848

Allt det ovanstående utan resultat.

Mina komponenter om det hjälper
Gigabyte PH67-DS3 B3
EVGA GeForce GTX 460 1024MB FPB
BenQ TFT 21.5'' G2250
640GB Samsung 2.5" HM641JI
Intel Core i3 2100 3,1GHz
Corsair 4GB (1x4096MB) CL9 1333Mhz XMS3
Fractal Design Tesla 650W 80+
BitFenix Merc Alpha Svart
Samsung SH-222AB, SATA Svart OEM

Lägg in senaste versionen istället.
Jag hade samma problem med 344.75. Försvann med nyaste drivarna.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Lägg in senaste versionen istället.
Jag hade samma problem med 344.75. Försvann med nyaste drivarna.
Skickades från m.sweclockers.com

Ska göra det, får se om det funkar.

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Började problemet iom version 344.75 av drivrutinerna? Försvinner det med tidigare/senare versioner?

Tyvärr så funkar det inte med några drivrutiner.

Skrivet av nackskägg:

Lägg in senaste versionen istället.
Jag hade samma problem med 344.75. Försvann med nyaste drivarna.
Skickades från m.sweclockers.com

Gjorde det, men jag får blåskärm varje gång jag startar datorn oavsett vilka drivrutiner jag har. http://imgur.com/XlbxOEE (bilden är suddig) funkar utan problem att starta upp datorn när jag inte har några drivrutiner installerade dock.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Brutosaur:

Tyvärr så funkar det inte med några drivrutiner.

Gjorde det, men jag får blåskärm varje gång jag startar datorn oavsett vilka drivrutiner jag har. http://imgur.com/XlbxOEE (bilden är suddig) funkar utan problem att starta upp datorn när jag inte har några drivrutiner installerade dock.

Verkar som ditt grafikkort är på väg att säga upp sig. Du skulle kunna testa att baka det i ugn om du inte har garanti kvar på kortet. Finns ett par trådar om detta i Övrigt tråden.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Prova DDU från 3Dguru.com. Det programmet rensar bort alla drivrutiner för grafik du har på datorn. Jag har kört det själv några gånger för att fixa underliga grafikproblem.
Om det inte funkar, kolla Prisjakt efter nytt kort.

Edit/
Jag hade samma problem med Firefox innan jag installerade de senaste drivarna. Vissa sidor kraschade grafiken för mig.

Permalänk
Hedersmedlem

#Tråd rensad#

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Var snäll och titta igenom våra regler en gång till, så slipper jag låsa dina trådar i framtiden.

God Jul!

/moderatorn

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Tja! Såg din tråd och kom ihåg att jag hade samma problem för ett par år sedan. Efter lite letande i mina gillade videoklipp på youtube , så hittade jag videon som fixade det för mig Länkar den här. Hoppas att den löser det för dig

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Verkar som ditt grafikkort är på väg att säga upp sig. Du skulle kunna testa att baka det i ugn om du inte har garanti kvar på kortet. Finns ett par trådar om detta i Övrigt tråden.

Gjorde det idag, och gissa vad? jag får ingen blå skärm när jag startar upp datorn med dem senaste drivrutinerna installerade. Vet inte om det första problemet jag hade löste sig eftersom datorn bara har varit i gång i några minuter. Men tack så mycket för ditt råd.

Permalänk

Om problemet kvarstår, Testa med andra ram minnen om du har möjlighet.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599