Permalänk
Medlem

Fiber problem - Asus AC68U

Hej!
Det är så att vi har fått lite krångel med vårat internet, satt precis i telefonsupport med bahnhof utan att komma fram till någonting samt att samtalet avbröts 17.00 eftersom att de stänger då.
Iallafall, fick en uppdatering till våran router, Asus AC68U som inte var någon typ av uppdatering eftersom att varken firmware eller någonting ändrades.
Sedan dess så har inte vårat internet fungerat, vi löste så att kopplar jag min laptop direkt till fiberkonvertern så ska den fungera eftersom att bahnhof supporten la in min MAC-adress manuellt på den.

Problemet är bakom routern, jag lyckas få internet en väldigt kort stund och går därför in på http://dhcp.bahnhof.se för att aktivera routerns MAC-adress så att alla enheter bakom den ska fungera. Startar därefter om både dator och router för att sedan gå in på datorn igen och se att den ber mig logga in och aktivera igen. Kort därefter så bryts internetanslutningen och routern promptar att vi inte är anslutna.

Vad tror ni det kan vara för problem egentligen?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Känns tamej fasiken att jag har testat allt nu. Enligt windows nätverksplupp nere i hörnet finns internetåtkomst men det fungerar inte.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Rekordmedlem

Provat att klona macadressen från den enhet som fungerar till routern ?
Det låter ju hursomhelst inte som om ditt problem har nått med ispn att göra utan skapas av routern, använder du dhcp eller har du ställt in nått manuellt ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Provat att klona macadressen från den enhet som fungerar till routern ?
Det låter ju hursomhelst inte som om ditt problem har nått med ispn att göra utan skapas av routern, använder du dhcp eller har du ställt in nått manuellt ?

Nu har jag lyckats få det så att routern är aktiverad rätt så att alla enheter bakom den kan surfa.
Jag använder mig av DHCP. Nu är dock problemet att ca varannan minut så går internet ner och det är precis som om någon drar ur internetkabeln mellan fiberkonvertern och våran router, ja jag har testat med en annan kabel emellan för att utesluta kabelproblem.
Fan, är riktigt jobbigt detta.

Mvh

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har kanske kommit en bit påvägen nu, internet går ner när LAN slutar lysa på fiberkonvertern samt att GPON börjar blinka en stund innan anslutningen återupptas.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar