MSI GTX 970 Gaming, Pick your path?

Permalänk
Medlem

MSI GTX 970 Gaming, Pick your path?

Köpte nyss ett MSI GTX 970 Gaming, riktigt najs kort
Uppgraderade från ett GTX 460, det nya kortet är bra mycket större

Körde Shadow of Mordor med allting på högst hur fint som helst, och har inget missljud eller "coilwhine" överhuvudtaget.

Hur funkar det egentligen med nVidias "Pick your path"-kampanj?
Jag fick intrycket att den gällde för samtliga GTX 9XX och top 7XX varianter.
Ni som har fått ta del av kampanjen, fick ni någon speciell sedel i paketet eller hur fick ni tillgång till extra spelen?

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Köpte nyss ett MSI GTX 970 Gaming, riktigt najs kort
Uppgraderade från ett GTX 460, det nya kortet är bra mycket större

Körde Shadow of Mordor med allting på högst hur fint som helst, och har inget missljud eller "coilwhine" överhuvudtaget.

Hur funkar det egentligen med nVidias "Pick your path"-kampanj?
Jag fick intrycket att den gällde för samtliga GTX 9XX och top 7XX varianter.
Ni som har fått ta del av kampanjen, fick ni någon speciell sedel i paketet eller hur fick ni tillgång till extra spelen?

Jag fick en kod från inköpsstället som man registrerar på nvidias sida, därefter får man en ny kod som gäller för nedladdning av spelet (om man kan få det att fungera).

Permalänk
Medlem

Oftast skickar butiken en länk eller en kod i ett mail. Vissa skickar med en lapp med en kod. Hör av dig till butiken och kolla vad som gäller hos dem.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tack för svar.
Kontaktade butiken, tydligen så skulle man registrera sig på sidan själv :S
Konstigt att det inte kunde ske automatiskt... nåja nu är det gjort.
"Leverans sker inom 10 arbetsdagar efter registrering."
Tur man har ett annat spel som "krävde" kortet.

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Skrivet av Outlaw84:

Tack för svar.
Kontaktade butiken, tydligen så skulle man registrera sig på sidan själv :S
Konstigt att det inte kunde ske automatiskt... nåja nu är det gjort.
"Leverans sker inom 10 arbetsdagar efter registrering."
Tur man har ett annat spel som "krävde" kortet.

Får man fråga vilken butik du köpte från?
Jag beställde nämligen ett Gigabyte GTX 970 hos alina och jag har inte heller fått nåt papper med kod

Visa signatur

InWin 301 | FD Newton R3 600W | AMD Ryzen 7 1700X | Gigabyte GTX 970 WF 3X OC | Crucial MX100 256 GB | Intel 600p M.2 256GB | MSI B350M | 16 GB G.Skill Trident Z RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av epicdowncooler:

Får man fråga vilken butik du köpte från?
Jag beställde nämligen ett Gigabyte GTX 970 hos alina och jag har inte heller fått nåt papper med kod

Detta var från NetOnNet, man skulle gå in på produkten och scrolla ner tills man på höger sida kunde se formuläret
De hade inte ens en länk på hemsidan.

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Detta var från NetOnNet, man skulle gå in på produkten och scrolla ner tills man på höger sida kunde se formuläret
De hade inte ens en länk på hemsidan.

Tack!

Köpte med på Net on net och hittade ingen kod varken i kartongen eller på hemsidan men nu så har jag skickat in! Bara att vänta då antar jag......

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Måste påpeka att detta stör mig! Har jag köpt ett grafikkort för nästan 4 papp för att sedan behöva vänta upp till 10 arbetsdagar på att få koden som ingår i köpet?!
Blir sne desto mer jag tänker på det. Skall nog ringa Net on net och se hur de tänkt.......

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk

Fick mitt MSI GTX 970 från CDON häromdan men fick inte heller med någon kod lr nått...

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonchild95:

Fick mitt MSI GTX 970 från CDON häromdan men fick inte heller med någon kod lr nått...

http://cdon.se/hemelektronik/nvidia_pick_your_path/

Bör få det inom en vecka då!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Måste påpeka att detta stör mig! Har jag köpt ett grafikkort för nästan 4 papp för att sedan behöva vänta upp till 10 arbetsdagar på att få koden som ingår i köpet?!
Blir sne desto mer jag tänker på det. Skall nog ringa Net on net och se hur de tänkt.......

Fikk du noe svar fra Net on Net? Har selv kjøpt et GB WF GTX 970 fra dem og sendt inn skjemaet. Synes en i det minste ville kunne tilsendt en bekreftelse på epost når sendt inn skjemaet, slik en vet at alt er blitt registrert på rett måte.

Permalänk
Medlem

De gånger jag köpt grafikkort har det alltid följt med en vouncher, köpt både ifrån Webhallen, CDON, Inet och Komplett. Sist gång fick jag dock lägga i vounchern i "kundkorgen" för att den skulle följa med.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigantrix:

Fikk du noe svar fra Net on Net? Har selv kjøpt et GB WF GTX 970 fra dem og sendt inn skjemaet. Synes en i det minste ville kunne tilsendt en bekreftelse på epost når sendt inn skjemaet, slik en vet at alt er blitt registrert på rett måte.

Yes. Net on net skickar ut vouchern per snigelpost. Tog ca 5 dgr för mig tror jag. De handlägger allt manuellt. Varför de inte delar ut dem i kassan alt skickar via mail eller liknande har jag ingen aning om. Känns som ett fruktansvärt osmidigt system. Men fick den, det fick jag!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Yes. Net on net skickar ut vouchern per snigelpost. Tog ca 5 dgr för mig tror jag. De handlägger allt manuellt. Varför de inte delar ut dem i kassan alt skickar via mail eller liknande har jag ingen aning om. Känns som ett fruktansvärt osmidigt system. Men fick den, det fick jag!

Samme her. Fikk min voucher i dag med posten.

Permalänk
Medlem

Jag fick ett papper med en kod som jag skrapade fram, men den funkar inte på geforces redeemsida. Jag skriver in koden, min ålder och captcha men loopas bara tillbaka till regionsidan hela tiden. Lösning?

Formulering redigerad enl § 4.
Permalänk

Jag fick inte med någon lapp eller kod i mejl.. Beställde ett gigabyte gtx 970 från netonet.
några tips?
God Jul Alla

Edit: Hittade formuläret på deras hemsida XD

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT