Samsung lanserar ultrabreda S34E790C Curved Monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av destoxes:

Det är möjligt att vi missförstår (fick samma reaktion), men en radie på 3m = 3000mm borde ju göra att det perfekta avståndet till skärmen är 3m, men de flesta sitter väl inte så långt ifrån Kanske blir för känsligt om man böjer den så mycket?

Nej, nu får du nog tänka om lite..

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av ustzeust:

Lider inte oleo av väldigt dålig Responstid? Och dom lider väll av inbränningar

OLED behöver förbättras, teknologin är ung i jämförelse, därför jag skrev "snabb", men skulle även tillägga "utan brännskador" =P

Permalänk
Medlem

För lite böjd som sagt.. och för stor och inte 4k och inte oled och osv...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

Nej, nu får du nog tänka om lite..

Det känns som att de inte har kolla på vad en radie är

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Lägg på IPS-panel, 144hz och sänkt priset med 5.000 så kan jag köpa en

Jag önskar att allt krig på jorden skulle ta slut, men det går inte just nu

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Att skärmen utgör en del av en tänkt cirkel innebär inte att man ser den bäst från denna cirkels mitt.

Om skärmen hade bildat en full halvcirkel och varit två meter hög, så hade tre meter varit bäst (eller två och en halv?) Men nu är den 34" på diagonalen.
Alltså sitter man närmare.

Alltså borde den ha varit mer böjd

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Mer än 9000kr för en VA panel

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Nån som hört något mer om när LG's kruviga 34 tummare kommer med freesync ?.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Jag önskar att allt krig på jorden skulle ta slut, men det går inte just nu

Du får väl jobba lite hårdare och vara snäll så kanske du kan fixa något med tomten =3

Permalänk
Medlem

okej

Oled 5k 2000hz (nu när vi fantiserar )hdmi 2.0
12 bitar färgpalett
Superbred
1 MS responstid
Passiv 3D
G/Adaptive sync kompabilitet
Matt skärm
Böjd skärm vid kanterna så slipper man kanter helt i souround o eyefinity setups
En lcd projektor bakom skärmen som kan lysa upp det som händer på skärmen mot en vägg tex så att åskådare kan sitta och glo när jag gamar , med 400 000 timmars lampliv , hela skärmens plast delar ska vara löstagbara för att kunna customisera utseendet ,
Vesa fäste så klart
Fjärrstyrning till höj och sänkning pivot
Pris 2000:-

Något som
Binder ihopa min gaming rum perfekt

Visa signatur

cm big haf x/ corsair 1200w /i-970/gtx580phantom3g/ corsair vengeance 12gkit/G1assasin1366mobo/wdblackc.1tb/intel 520 ssd 120gig/windows 7 ultimate.

Permalänk
Skrivet av Potalot:

Oled 5k 2000hz (nu när vi fantiserar )hdmi 2.0
12 bitar färgpalett
Superbred
1 MS responstid
Passiv 3D
G/Adaptive sync kompabilitet
Matt skärm
Böjd skärm vid kanterna så slipper man kanter helt i souround o eyefinity setups
En lcd projektor bakom skärmen som kan lysa upp det som händer på skärmen mot en vägg tex så att åskådare kan sitta och glo när jag gamar , med 400 000 timmars lampliv , hela skärmens plast delar ska vara löstagbara för att kunna customisera utseendet ,
Vesa fäste så klart
Fjärrstyrning till höj och sänkning pivot
Pris 2000:-

Något som
Binder ihopa min gaming rum perfekt

Nu pratar du mitt språk! Nu ska vi se till att det blir av med! =P

Permalänk
Medlem

Synd bara att den lanseras med så otroligt dålig tillgång. Skall bli intressant att se vilka konkurrerande skärmar som finns på marknaden när denna är tillgänglig, för denna eller någon kommande skärm i samma storleksordning och med välvd skärm kommer det att bli

Permalänk
Medlem

Pivot och ett (förmodligen) ställbart stativ är ju faktiskt mer än vad man får här för 9,5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xorlon:

Synd bara att den lanseras med så otroligt dålig tillgång. Skall bli intressant att se vilka konkurrerande skärmar som finns på marknaden när denna är tillgänglig, för denna eller någon kommande skärm i samma storleksordning och med välvd skärm kommer det att bli

LG 34UC87 finns ju redan nu och den har dessutom Thunderbolt anslutningar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

LG 34UC87 finns ju redan nu och den har dessutom Thunderbolt anslutningar...

Riktigt, men för 2,5k mer. Dock har den inte lika snygg fot. (Subjektivt)
Dell har nyligen släppt en curved IPS skärm också, den kan vara intressant. DELL U3415W

Permalänk
Medlem

sjukt sugen på att läsa en recension om denna här på Swec!

Permalänk
Medlem

LyxGöte.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk

Vad är det för fördelar med en böjd skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangarooster:

Vad är det för fördelar med en böjd skärm?

Håller helt med dig, jag ser inga som helst fördelar med detta påhitt. Jag köpte en 55 tums skärm för inte så länge sedan och ska upp på väggen snart så att den "smälter snyggt in" i rummet, precis som en tavla som inte är i vägen. Dessa tv apparater måste se helt löjliga ut hängande på en vägg då risken att man stöter mot den bara är större.

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Nu väntar vi bara på att TV tillverkarna får samma ide. De nya kommande blu-ray spelare skulle passa bra ihop med en stor och bred TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangarooster:

Vad är det för fördelar med en böjd skärm?

En del i detta är ytan bilden presenteras på blir på samma avstånd (eller mindre avstånd, beroende på tittarposition) från användarens perspektiv. En annan del är att betraktningsvinklar blir mindre känsligt och man kan minska vinjettering till följd av detta.
En stor del i det hela är givetvis design, förutsatt att man uppskattar formfaktorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Nej, nu får du nog tänka om lite..

Du får mer än gärna förklara hur i min hjärna är är det logiskt att om cirkeln har en radie på 3m då borde det vara perfekt att sitta 3m ifrån skärmen (då det blir lika långt till alla delar av skärmen), men det kanske inte är perfekt avstånd överallt som man vill uppnå? God jul

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det känns som att de inte har kolla på vad en radie är

Mycket medveten om vad en radie är, skulle du kunna förklara vad det är jag missförstår? Låt oss tänka följande: du sitter en meter ifrån en skärm, du vill att det ska vara lika långt avstånd till alla delar av skärmen. Detta kommer resultera i en radie på 1m. Om du inte håller med så tänk då att den skulle fortsätta hela vägen runt dig, om du sitter en meter ifrån en skärm med böjningen runt en cirkel med 3m radie så kommer du inte sitta i mitten, alla avstånd kommer inte vara desamma hela vägen runt hoppas du förstår min poäng god jul

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem

Nu vore det ju väldigt intressant att veta vilka skärmar som kan få stöd för Freesync via uppdaterad firmware....

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CGD:

Nu väntar vi bara på att TV tillverkarna får samma ide. De nya kommande blu-ray spelare skulle passa bra ihop med en stor och bred TV.

Vad menar du? Att TV tillverkarna (som visserligen är bl.a Samsung det med) ska komma med Curved TV? Det finns ju redan, långt innan det kom som datorskärm.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av destoxes:

Mycket medveten om vad en radie är, skulle du kunna förklara vad det är jag missförstår? Låt oss tänka följande: du sitter en meter ifrån en skärm, du vill att det ska vara lika långt avstånd till alla delar av skärmen. Detta kommer resultera i en radie på 1m. Om du inte håller med så tänk då att den skulle fortsätta hela vägen runt dig, om du sitter en meter ifrån en skärm med böjningen runt en cirkel med 3m radie så kommer du inte sitta i mitten, alla avstånd kommer inte vara desamma hela vägen runt

Tycker du resonerar sunt!
Nyfiken om någon kan hitta ett argument mot detta?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Tycker du resonerar sunt!
Nyfiken om någon kan hitta ett argument mot detta?

Man måste vara en cyklop för att hamna i mitten med ögat. Eftersom ögonen sitter några cm ifrån varandra kommer inte båda ögonen vara lika nära skärmen om inte tittar rakt fram. Det bästa är nog att sitta några cm ifrån mitten hänga en sådan här lins framför sig, kanske på en kepsskärm:

På så sätt fokuseras allt mitt emellan ögonen.

God jul.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av destoxes:

Mycket medveten om vad en radie är, skulle du kunna förklara vad det är jag missförstår? Låt oss tänka följande: du sitter en meter ifrån en skärm, du vill att det ska vara lika långt avstånd till alla delar av skärmen. Detta kommer resultera i en radie på 1m. Om du inte håller med så tänk då att den skulle fortsätta hela vägen runt dig, om du sitter en meter ifrån en skärm med böjningen runt en cirkel med 3m radie så kommer du inte sitta i mitten, alla avstånd kommer inte vara desamma hela vägen runt hoppas du förstår min poäng god jul

Jag tror tillverkarna har större koll på vad de gör än vad du filosoferar om.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chij:

Köper man in en skärm till jobbet så är det guld värt med inbyggda högtalare.

För att öka personalomsättningen och andelen personalincidenter?

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangarooster:

Man måste vara en cyklop för att hamna i mitten med ögat. Eftersom ögonen sitter några cm ifrån varandra kommer inte båda ögonen vara lika nära skärmen om inte tittar rakt fram. Det bästa är nog att sitta några cm ifrån mitten hänga en sådan här lins framför sig, kanske på en kepsskärm:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c7/Lens_and_w...

På så sätt fokuseras allt mitt emellan ögonen.

God jul.

Men vrid huvudet 90 grader åt vänster som alla andra, duuh!

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H