Samsung lanserar ultrabreda S34E790C Curved Monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Jag tror tillverkarna har större koll på vad de gör än vad du filosoferar om.

Det stämmer. Det är inte helt enkelt att tillverka en skärm med så mycket böjning som skulle vara "optimalt" för att du sitter i mitten. Ungefär som att du måste lära dig krypa innan du lär dig gå innan du lär dig springa.

Dessutom är de osäkra på om alla skulle köpa en så extremt böjd skärm. Så därför börjar de lite försiktigt och känner av marknaden om skärmar som är lite böjda säljer bra först. En annan tänkbar anledning är att extremt böjda skärmar riskerar att göra det svårt för flera personer som står brevid att se något, med en lite mer försiktig böjning behöver din kompis inte bokstavligt talat hänga över axeln utan kan fortfarande sitta brevid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Jag tror tillverkarna har större koll på vad de gör än vad du filosoferar om.

Det tvivlar jag inte på, men vad är meningen med ett diskussionsforum om man hela tiden ska utgå ifrån att tillverkarna vet bäst? Jag är bara nyfiken att förså varför de har vält en kurvning på 3000R, då det för mig låter som, iaf vid första tanke, att kankse 1500R vore mer lagom och perfekt för ögonen.

Skrivet av kangarooster:

Man måste vara en cyklop för att hamna i mitten med ögat. Eftersom ögonen sitter några cm ifrån varandra kommer inte båda ögonen vara lika nära skärmen om inte tittar rakt fram. Det bästa är nog att sitta några cm ifrån mitten hänga en sådan här lins framför sig, kanske på en kepsskärm:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c7/Lens_and_w...

På så sätt fokuseras allt mitt emellan ögonen.

God jul.

Det är alltså av den anledningen, att man inte ser ur en specifik punkt som man väljer en mindre kurvning?

EDIT: jag förstår även de andra argumenten för en mindre böjning ovanför, och jag säger inte att man borde ha en mer böjd skärm, det var bara min första reaktion. Det jag undrar är varför vissa avskedar mina argument och anklagar mig för att inte veta vad en radie är (ja, det är ganska förnedrande ). Mitt tankesätt är väl inte felaktigt, men så verkar vissa tycka och då undrar jag vem det är som inte vet vad en radie är God jul och var snäll och håll diskussionen på ett vänligt plan

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem
Skrivet av destoxes:

Det jag undrar är varför vissa avskedar mina argument och anklagar mig för att inte veta vad en radie är

Det tycker jag också verkar konstigt.

Hursomhelst, såfort det kommer en sånhär fin sak i 120hz+ så blir det köp