FPS drop med 2st GTX Titan SLI på Far Cry 3 och andra spel.!!

Permalänk

FPS drop med 2st GTX Titan SLI på Far Cry 3 och andra spel.!!

Hejsan!!

Jag har ett problem att jag får fps drop med mina 2st Titan SLI när jag spelar Far Cry 3 och andra spel. Och fps drop får jag när det börjar hända nåt snabbt och action. Och det jag har märkt av att, jag får bara sån här FPS drop när jag kör med Windows 7.
Så jag tog och testade att köra med Windows 8.1, och där hade jag inga problem med fps drop. Det rullade på riktigt bra.
Men det är så att jag vill igentligen inte använda W 8.1 för jag gillar inte den riktigt.
Alla Drivers är update. Jag har den senaste bios.
Så det skulle vara riktigt schysst om nån kunde hjälpa mig med det här problemet

Spec som jag har är:
i7 4930K 4.6GHz | 2x GTX Titan | 1x Corsair GS 240GB | 1x Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB| 1x WD Raptor 500GB 10000RPM | 2xWD Green 2TB | 1x WD Green 1TB | Asus X79 DELUXE | NZXT Phantom 820 FullTower | 1xASUS 27" ROG SWIFT PG278Q | 1x Samsung S27A950D | NZXT 1000Watt | Corsair H100i

Permalänk
Medlem

ubisoft........

Permalänk

tror inte det är Ubisofts fel. För jag har problem med andra spel som är inte gjorde av Ubisoft. Och så funkar dem här spelen galant på Windows 8.1. Måste vara nåt med Windows 7 eller nån hårdvara.

Permalänk
Inaktiv

Pröva detta och se om det hjälper. Har hjälpt andra med exakt samma problem.

Go to Regedit

- Find this key:- " 0cc5b647-c1df-4637-891a-dec35c318583 "

- Within this key, there is a value called: " ValueMax "

- This value represents the % number of cores the system will park - the default 100% ie: all Cores are potentially park-able

- Change the value from 64 to 0 so the " ValueMin " and " ValueMax " are both zero

- You will have to find the key a few times and repeat the process for each time it is found - the number of instances will depend on the number of power profiles in your system [ in my DAW it was only found twice ]

- Do a full shutdown and power-off and cold-re-start

Permalänk

Tyvärr så funkade inte din ide Clawfinger6.
Så jag testade att ominstallera datorn och se om det skulle bli nån skillnad. Men Det blev inte nån skillnad, får fortfarande FPS drop med SLI.
Så jag tog och bestämde att byta nuvarande moderkort och CPU till mitt gamla system
i7 2600k och moderkort P8P67 WS Revolution. Så jag överklockade till samma hastighet på min gammla processor 4.6GHz. Och så testade jag att spela. Och där blev jag helt förvånad. Jag fick ingen FPS drop med far Cry 3 eller andra spel ifrån andra företag med det här gamla systemet.
Så nu ber jag er på sweclockers, vad är det som händer?? Hur kan jag få bättre med det gammla systemet än den nya som jag har nu?? Skulle vara riktigt tacksam för hjälp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av manskiller:

Tyvärr så funkade inte din ide Clawfinger6.
Så jag testade att ominstallera datorn och se om det skulle bli nån skillnad. Men Det blev inte nån skillnad, får fortfarande FPS drop med SLI.
Så jag tog och bestämde att byta nuvarande moderkort och CPU till mitt gamla system
i7 2600k och moderkort P8P67 WS Revolution. Så jag överklockade till samma hastighet på min gammla processor 4.6GHz. Och så testade jag att spela. Och där blev jag helt förvånad. Jag fick ingen FPS drop med far Cry 3 eller andra spel ifrån andra företag med det här gamla systemet.
Så nu ber jag er på sweclockers, vad är det som händer?? Hur kan jag få bättre med det gamla systemet än den nya som jag har nu?? Skulle vara riktigt tacksam för hjälp.

Eh..O.o
Ok,en fråga, hade du vsync och triplebuffering påslaget på det gamla systemet? Är allt verkligen samma i inställningarna?
Har du kollat så att vsync är påslaget både i
kontrollpanelen och inne i spelets inställningar? Måste bara fråga, för det här låter riktigt konstigt

Permalänk

Nää ingen vsync eller annat igång på den gammla systemet. allting är Default som jag har haft på den nya systemet. jag har inte ändrat. kör allting samma. Och jag har en G-Sync skärm så jag har det igång så du vet!!
Så jag har ingen aning vad det är som är fel med mitt nya system. När det funkar hur galant som helst med det gammla systemet.

Permalänk

Är det någon som kan hjälpa mig med det här problemet??

Permalänk
Inaktiv

Hej igen.. sökte lite på ditt problem och verkar inte vara ensam direkt om att ha problem med sli. Fann det här, han hade också två Titans..låter helt sjukt, men varför inte. Pröva kan man ju.

Seems that I "solved" the problem.
I'm now running both cards at PCI-E 3.0 x8 in slots 2 and 6 instead of running them at PCI-E 3.0 x16 in slots 1 and 3. The system runs rock solid ever since and have not experienced a single hic-up or black screens in more then two weeks.

I'm totally clueless why I can't run the cards at x16 speed on a double x16 speed enabled motherboard.
I know that there is no real speed difference between x8 and x16 but still there's the mental thing, it bugs me that they don't run at double x16. (also considering the price of the motherboard)

Another side effect is that the cards runs a good 8 °C cooler in the slot 2 and 6 position, maxing out now at 54 °C.
So it works now but I'm still not 100% satisfied with it...

Permalänk

ok tack kan testa det. Men det konstiga tyckte jag var att jag hade testat även med bara 1 Titan och testa att spela. Och då fick jag fortfarande FPS drops. Så man undrar vad som kan vara fel. om det är moderkort eller annat.